  • 1. Data: 2006-08-12 23:39:08
    Temat: Wykup mieszkania komunalnego a nowa zona z zagranicy
    Od: b...@s...pl

    Witam, prosze o rade w nastepującej sprawie:
    Czlonek mojej rodziny jest glownym najemca mieszkania komunalnego i
    stara sie o jego wykupienie, dostal oferte cenowa i zlozyl wniosek w
    ktorym podaje, iz jest zonaty - zona mieszka w USA (w formularzu
    należy podac adres wspołmalzonka). Pani w urzedzie powiedziala, ze to
    bardzo komplikuje sprawe i nie wiadomo czy gmina nie odstapi od
    sprzedaży.
    Dodam, ze obecne malzenstwo trwa 5 lat. A 2 lata temu został podpisany
    aneks do umowy najmu, w ktorym zostało zapisane , iz Pan ten jest
    jedynym najemca lokalu - wczesniej był wspolnajemcą wraz z
    poprzednią malzonką.
    Wszelkie sprawy z tym związane sa zalatwiane przez osobe upowazniona
    notarialnie poniewaz zainteresowany duzo podrozuje.

    Wobec tego mam 2 pytania:
    1. Czy ktos się orientuje co urzedniczka miala na mysli? (obecnie
    przebywa na urlopie i nie mogę jej zapytac i nikt inny nie chce mi
    powiedziec)
    2. Jakie dokumenty będą potrzebne, by uniknąć przyjazdu obecnej
    małżonki, albo nawet, by nie ujmować jej w akcie notarialnym umowy
    kupna mieszkania. Czy malzonkowie powinni miec intercyzę, czy tez
    wystarczy oswiadczenie zony, ze nie chce miec udzialu w nabywanej
    nieruchomosci potwierdzone przez apostille.

    Pozdrawiam
    Blondi

  • 2. Data: 2006-08-13 01:02:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <b...@s...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    1. Czy ktos się orientuje co urzedniczka miala na mysli? (obecnie
    przebywa na urlopie i nie mogę jej zapytac i nikt inny nie chce mi
    powiedziec)

    I wcale się nie dziwię. Skąd ktoś może wiedzieć, co też ona miała na myśli.

[...]

    Jeśli nabywca oświadczy, że środki pochodzą z jego majątku odrębnego, to nie
    będzie potrzeby przyjazdu małżonki w ogóle. W przeciwnym wypadku musi być
    notarialne upoważnienie.