  • 11. Data: 2002-01-15 06:20:48
    Temat: Re: Spadek...errata
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Osoba znana jako Paweł zapodała:

    > Tylko jeżeli taki jest stan prawny tzn. w domu zostały wyodrębnione dwa
    > niezależne lokale.

    Pawle, czy możesz mi jeszcze wyjaśnić, co to znaczy "niezależne lokale"?
    Faktycznie jest tak, że jest piętro i parter, jedno i drugie zaopatrzone w
    węzły sanitarne, ale jest wspólne wejście, tzn. przez hol należący do
    mieszkania na dole. Woda, prąd i gaz też są na jednym liczniku.
    TIA
    Justyna

  • 12. Data: 2002-01-16 19:58:43
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    > Pawle, czy możesz mi jeszcze wyjaśnić, co to znaczy "niezależne lokale"?

    wyodrębnienie lokalów w budynku może nastąpić (jeżeli lokale te spełniają
    wymóg "samodzielności")
    w wyniku
    - umowy między dotychczasowym właścicielem a nabywcą lokalu,
    - oswiadczenia nabywcy (forma aktu notarialnego),
    - zniesienia współwłasności

    Po wyodrębnieniu masz do czynienia z czymś na kształt małego bloku. Budynek
    i działka będące współwłasnością i samodzielne lokale będące odrębną
    własnością

    Pozdrawiam
    Paweł
    ewentualne dalsze pytania kieruj na mój e-mail