  • 1. Data: 2002-01-09 17:30:51
    Temat: Grozby
    Od: Kaczorr <k...@f...sos.com.pl>

    Witam

    Mam pytanko, dotyczace grozb kierowanych pod adresem inych osob. To
    chyba jest lamanie prawa, czy tak ? Jesli to mozliwe, prosilbym Was o
    podanie mi namiaru na odpowiednie ustepy w kodeksie o tym mowiace. Z
    gory dzieki.

    Kaczorr

  • 2. Data: 2002-01-09 18:46:39
    Temat: Re: Grozby
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Kaczorr" <k...@f...sos.com.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > chyba jest lamanie prawa, czy tak ? Jesli to mozliwe, prosilbym Was o
    > podanie mi namiaru na odpowiednie ustepy w kodeksie o tym mowiace. Z

    Oto stosowne przepisy kk :

    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popelnieniem przestepstwa na jej szkode lub
    szkode osoby najblizszej, jezeli grozba wzbudza w zagrozonym uzasadniona obawe, ze
    bedzie spelniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci do lat 2.
    § 2. Sciganie nastepuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub grozbe bezprawna w celu zmuszenia
    innej osoby do okreslonego dzialania, zaniechania lub znoszenia,
    podlega karze pozbawienia wolnosci do lat 3.
    § 2. Jezeli sprawca dziala w sposób okreslony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu
    wierzytelnosci,
    podlega karze pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5.