  • 1. Data: 2002-01-09 18:20:53
    Temat: Spadek...
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jak najkorzystniej rozwiązać sprawy spadkowe po zmarłym, który miał żonę i
    dwie córki. Córki chcą się zrzec spadku na rzecz matki. W grę wchodzą dwie
    działki o łącznej powierzcni 0,26 ha, posesja (0,13 ha) z domem i budynkiem
    gospodarczym i samochód marki VW Polo z '97 roku. Wartość działek to jakieś
    7.000, samochodu 18.000, a jak liczy się wartość domu?(powierzchnia 110 m2)
    Jak w takim przypadku wyglądają sprawy podatkowe?
    Czy oprócz sprawy o nabycie spadku trzeba przeprowadzić sprawę o dział
    spadku?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, tylko proszę, nie odsyłajcie mnie do
    archiwum, chyba, że po lince;-)

    --
    Pozdrawiam:
    Justyna

  • 2. Data: 2002-01-10 17:00:48
    Temat: Re: Spadek...
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    | Jak najkorzystniej rozwiązać sprawy spadkowe po zmarłym, który miał żonę i
    | dwie córki. Córki chcą się zrzec spadku na rzecz matki.

    Wystarczy ze zloza w ciagu 3 miesiecy odkad dowiedzialy sie o ich powolaniu
    do spadku oswiadczenie przed sadem o odrzuceniu spadku.

    | Jak w takim przypadku wyglądają sprawy podatkowe?

    | Czy oprócz sprawy o nabycie spadku trzeba przeprowadzić sprawę o dział
    | spadku?

    Skoro corki odrzuca spadek to matka bedzie jedynym spadkobierca - egro - nie
    bedzie czego dzielic.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-01-10 20:05:54
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 10 Jan 2002, KRZEM wrote:

    > Wystarczy ze zloza w ciagu 3 miesiecy odkad dowiedzialy sie o ich powolaniu

    Chyba 6 miesięcy? Art. 1015 KC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-01-10 21:18:43
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Osoba znana jako KRZEM zapodała:

    Dziękuję za to, co do tej pory.

    Wie ktoś coś na ten temat?
    Jak traktowany jest dom, w którym są dwa mieszkania, o łącznej powierzchni
    poniżej 110 m, mające wspólne wejście?
    Jaki podatek płaci się od samochodu i działek ?
    Czy są jeszcze jakieś inne koszty ( notariusz?) i jak duże?

    --
    Pozdrawiam:
    Justyna

  • 5. Data: 2002-01-10 22:04:48
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    | Chyba 6 miesięcy? Art. 1015 KC.

    Sorry, pisalem z glowy a spadki to nie moja dzialka :o)

    Marcin.

  • 6. Data: 2002-01-10 22:22:12
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

    Za mało informacji żeby udzielić rzeczowej odpowiedzi.

    Generalnie zrzeczenie może się nie opłacić podatkowo i lepszym rozwiązaniem
    może być nabycie w udziałach (matka i dzieci) wtedy wartość spadku do
    opodatkowania rozbije się na trzy osoby.
    Podstawowa sprawa to czy matka lub córki są właścicielem innego domu lub
    mieszkania. Wtedy podatek może wyjść dość pokaźny. Czy budynek był
    wybudowany w trakcie małżeństwa.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 7. Data: 2002-01-11 19:05:48
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Osoba znana jako Paweł zapodała:

> [...]
    > rozwiązaniem może być nabycie w udziałach (matka i dzieci) wtedy wartość
    > spadku do opodatkowania rozbije się na trzy osoby.

    Złożyliśmy już wniosek do sądu, że chcemy się zrzec - czy można go wycofać,
    ewentualnie wycofać się na sprawie ze zrzeczenia?

    > Podstawowa sprawa to czy matka lub córki są właścicielem innego domu lub
    > mieszkania. Wtedy podatek może wyjść dość pokaźny. Czy budynek był
    > wybudowany w trakcie małżeństwa.

    Budynek był wybudowany w trakcie małżeństwa. Mieszka w nim jedna z córek i
    matka. Druga córka ma mieszkanie, ale ono jest na jej męża i nie jest
    własnościowe.

    --
    Pozdrawiamy:
    Justyna

  • 8. Data: 2002-01-11 20:54:16
    Temat: Re: Spadek...errata
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Osoba znana jako krys zapodała:

    > Budynek był wybudowany w trakcie małżeństwa. Mieszka w nim jedna z córek i
    > matka. Druga córka ma mieszkanie, ale ono jest na jej męża i nie jest
    > własnościowe.

    Czy jeśli dom ma powyżej 110 metrów, a spadkobiercy dogadają się, że
    odziedziczy go matka i jedna z córek, to uniknie się płacenia podatku?
    Czyli czy można potraktoewać ten dom jako dwa osobne mieszkania po 60m?
    (taki jest stan faktyczny)Druga córka w tej sytuacji odziedziczyła by
    samochód i dwie budowlane działki.

    Pozdrawiam
    Justyna

  • 9. Data: 2002-01-13 20:32:00
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    > Czyli czy można potraktoewać ten dom jako dwa osobne mieszkania po 60m?
    > (taki jest stan faktyczny)

    Tylko jeżeli taki jest stan prawny tzn. w domu zostały wyodrębnione dwa
    niezależne lokale.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości

  • 10. Data: 2002-01-14 16:53:23
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam
    > Złożyliśmy już wniosek do sądu, że chcemy się zrzec - czy można go
    wycofać,

    Oświadczenie o zrzeczeniu składa się w formie oświadczenia przed notariuszem
    lub ustnie do protokołu podczas posiedzenia sądu. Inna forma (zawarcie
    oświadczenia we wniosku) nie wywoła skutków prawnych.

    Zrzeczenie rodzi ten skutek że osobę tę traktuje się tak jakby niedożyła
    chwili otwarcia spadku.
    Z tym, że skutkuje to tym, że jeżeli ma dzieci to one nabędą jej udział w
    spadku.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik