  • 1. Data: 2007-11-08 00:32:52
    Temat: Spadek
    Od: " Megi" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    mam pytanie odnośnie takiej sytuacji: dziedziczę po ojcu majątek, jako
    córka...Czy mogę w sądzie zrzec się tego spadku na korzyść dzieci / a wnuków
    mojego ojca ?/ Jeśli tak, to jak się to załatwia ?

    Ojciec nie miał długów.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-08 02:12:23
    Temat: Re: Spadek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Megi wrote:
    > Witam,
    >
    > mam pytanie odnośnie takiej sytuacji: dziedziczę po ojcu majątek, jako
    > córka...Czy mogę w sądzie zrzec się tego spadku na korzyść dzieci

    czyich? twoich?

    / a wnuków
    > mojego ojca ?/ Jeśli tak, to jak się to załatwia ?
    >
    > Ojciec nie miał długów.

    możesz. w ciągu 6 miesięcy od śmierci musisz złożyć przed sądem
    oświadczenie o odrzuceniu spadku. Wówczas automatycznie dziedziczą to
    twoje dzieci.
    A ile mają lat? Więcej niż 18? Bo jak nie to dopóki nie będą miały 18
    lat nie będziesz w stanie nic (prawie) z tym zrobić bo to nie twoje
    tylko ich mimo, że jesteś ich opiekunem prawnym.

  • 3. Data: 2007-11-08 07:47:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " Megi" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > mam pytanie odnośnie takiej sytuacji: dziedziczę po ojcu majątek, jako
    > córka...Czy mogę w sądzie zrzec się tego spadku na korzyść dzieci / a wnuków
    > mojego ojca ?/ Jeśli tak, to jak się to załatwia ?

    jesli ty jestes jedynym bezpisrednim spatkobiorca, to jesli sie zrzekasz to
    spadek automatycznie przechodzi na twoje dzieci, jesli je masz, a jesli nie to
    na kolejnych spadkobiercow, czyli dalsza rodzine

    jesli masz dzieci a chcesz aby spadek dostal ktos inny to masz spory problem, bo
    jesli twoje dzieci sa nieletnie, to wtedy wchodzi sad rodziny (chyba tak sie
    nazywa) i to on orzeka czy takie rozporzadzenie spadkiem nie jest dla twoich
    dzieci krzywdzace i moze uznac, ze jednak spadek bedzie sie nalezal im, a nie
    temu komu ty chcesz go oddac

    tak to mniej wiecej wyglada

  • 4. Data: 2007-11-10 21:47:32
    Od: " Anna" <m...@W...gazeta.pl>

    szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    to spadek automatycznie przechodzi na twoje dzieci, jesli je masz, a jesli
    nie to na kolejnych spadkobiercow, czyli dalsza rodzine

    dzięki za info :) - mam 2 dzieci : jedno pełnoletnie, drugie-7 lat... Dom
    jest współwłasnością obecnie - ojciec ma większość . Ja i brat bylibyśmy
    beneficjentami, w razie gdyby... :( ojciec zmarł...Ojciec jest obecnie w
    szpitalu, stan jest krytyczny...
    Psychicznie już nas lekarze przygotowali na tragedię :( :( :(

  • 5. Data: 2007-11-11 15:40:56
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > szpitalu, stan jest krytyczny...
    > Psychicznie już nas lekarze przygotowali na tragedię :( :( :(

    Podobnie przechodziłem niedawno, ale nie zdążyłem paru rzeczy za życia
    załatwić i teraz jest trudniej i dłużej.
    Weź sobie jeśli możesz parę kartek podpisanych przez ojca inblanco (jeśli
    może podpisać) - w ten sposób drobne sprawy
    nie wymagające notarialnego poświadczenia możesz w razie czego od razu (po
    śmierci) załatwić/ "uprościć". Konto
    w banku warto za wczasu przelać na swoje / wasze, nawet w dniu śmierci jeśli
    będziesz mogła to zrób to, pełnomocnictwa ustawowo
    wygasają z chwilą.śmierci i będzie trochę bardziej nielegalnie...a jeśli
    stan ojca sie poprawi to mu
    przelejesz zwrotnie i wszyscy będą szczęśliwi, akt darowizny samochodu
    (jeśli ma) też warto teraz bo potem na kilka miesięcy zablokuje
    się ...

    zbyszek

  • 6. Data: 2007-11-12 07:07:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    te rzeczy ktore wymagaja notariusza mozna czesciowo lub w calosci zalatwic
    testamentem, takze jesli tylko ojciec jest w stanie cokolwiek napisac/podpisac
    moze spisac testament, w ktorym zapisuje np dom w calosci lub w czesciach komus,
    na sprawie spadkowej, jesli wszyscy zgodza sie z ostatnia wola to zostanie ona
    wypelniona, wiec nie trzeba bedzie pozniej kombinowac