  • 1. Data: 2003-11-26 20:23:17
    Temat: Aksjologia prawa - pomocy ;)
    Od: Marek Grobelski <g...@w...pl>

    Witam!!!

    Dzis na lekcji przedsiebiorczosci zostalem przykladnie ukarany za gadanie
    takim oto referacikiem. Jednak zupelnie nie mam pojecia co kryje pod tym
    jakze skomplikowanym terminem. Google zbytnio tez mi nie pomogly. Dlatego
    postanowilem tutaj napisac, choc do konca nie wiem czy to odpowiednia
    grupa. Czy ktos moglby m/w powiedziec ocb tutaj, ew wskazac miejsca gdzie
    mozna czegos wiecej sie o tym dowiedziec. Za wszelka pomoc bede niezmiernie
    wdzieczny.

    --
    pozdrawiam
    Marek Grobelski

  • 2. Data: 2003-11-26 20:44:54
    Temat: Re: Aksjologia prawa - pomocy ;)
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Uzytkownik "Marek Grobelski" <g...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam!!!
    >
    > Dzis na lekcji przedsiebiorczosci

    Signum temporis?

> [...]
    > jakze skomplikowanym terminem. Google zbytnio tez mi nie pomogly. Dlatego
    > postanowilem tutaj napisac, choc do konca nie wiem czy to odpowiednia

    Niezupelnie. Szczerze mówiac nie wiem, która grupa pomoga w rozumieniu
    teminów i pojec... Moj arada jest taka - zajrzyj do slownika pod
    "aksjologia" i powinno Ci sie rozjasnic. Potem dodaj "prawa" i juz wszystko
    stanie sie oczywiste.

    > Czy ktos moglby m/w powiedziec ocb tutaj, ew wskazac miejsca gdzie
    > mozna czegos wiecej sie o tym dowiedziec.

    Najwiecej sie mozna na ten temat dowiedziec w takim nieco zapomnianym
    miejscu, jakim jest biblioteka. Taki duzy budynek, w którym nie wiedziec
    czemu gderliwi ludzie w grubych okularach trzymaja na zakurzonych pólkach
    mnóstwo ksiazek. Wsród nich sa i takie, które traktuja o socjologii prawa
    lub filozofii prawa, czy moze takze o doktrynach prawnych. Z tego co
    pamietam w podreczniku Kojdera pt. Godnosc i sila prawa ( chyba - cytat z
    pamieci ) powinienes cos na ten temat znalezc. Podobnie w knigach
    traktujacych o filozofii prawa, ale unikaj tych, która napisala niejaka
    Szyszkowska. Straszne bzdety.

    > Za wszelka pomoc bede niezmiernie
    > wdzieczny.

    Bardzo prosze. I nie patrz na to w ten sposób:

    > zostalem przykladnie ukarany za gadanie

    Pomysl o tym jako o wspanialym zrzadzeniu losu, dzieki któremu bedziesz mial
    pretekst, aby zapoznac sie z fascynujaca dziedzina wiedzy, tym samym
    poszerzajac swoje horyzonty i stajac sie swiadomym i wartosciowym
    obywatelem. Ja uwazam za duzy blad, ze aksjologii nie poswieca sie prawie
    miejsca w ksztalceniu uniwersyteckim prawników, przez co sa potem tacy, jacy
    sa. Co sie stalo z ars boni et aequi?

    Kto wie - moze Ci sie spodoba i pójdziesz w slady takich wariatów jak ja i
    paru innych tutaj obecnych i w bibliotece zamieszkasz ( prawie )?

    Pozdrawiam i zycze sukcesów

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2003-11-26 22:09:38
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Marcin Olender wrote:
    > Podobnie w knigach
    > traktujacych o filozofii prawa, ale unikaj tych, która napisala niejaka
    > Szyszkowska. Straszne bzdety.

    Jak tak możesz? ;)

    KG

  • 4. Data: 2003-11-27 01:33:08
    Od: "P N" <p...@g...pl>

    Marcin Olender <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > lub filozofii prawa, czy moze takze o doktrynach prawnych. Z tego co
    > pamietam w podreczniku Kojdera pt. Godnosc i sila prawa

    O tak,to byla jedyna ksiazka ktora systematycznie przez tydzien uderzała z
    siłą pocisku w sciane kiedy ja czytalem. Przypominajac ten tytul spowodowales
    ze stanela mi przed oczami prawdziwa zmora przeszlosci.To byl przedmiot i
    ksiażka obdarzona przeze czystą nieskalaną nienawiścią.Zmora nr 2 to prawo
    rolne i zwlaszcza moja ulubiona ustawa o jakims cholernym cukrze i nasionkach.

    > Podobnie w knigach
    > traktujacych o filozofii prawa, ale unikaj tych, która napisala niejaka
    > Szyszkowska. Straszne bzdety.

    Hie he,hooo za mało Hegla strasznie za dużo Kanta.Ale wpis od Szyszkowskiej w
    indeksie mam :)))

    > Bardzo prosze. I nie patrz na to w ten sposób:

    > Pomysl o tym jako o wspanialym zrzadzeniu losu, dzieki któremu bedziesz mial
    > pretekst, aby zapoznac sie z fascynujaca dziedzina wiedzy, [cut]

    zwłaszcza w kontekście tego oto linka
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_031127/p
    rawo/prawo_a_1.html

    Mała rzecz a cieszy.

    Pzdr

  • 5. Data: 2003-11-27 08:36:49
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "P N" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ze stanela mi przed oczami prawdziwa zmora przeszlosci.To byl przedmiot i
    > ksiażka obdarzona przeze czystą nieskalaną nienawiścią.

    Daj spokój - arcyciekawe i proste. Zero kucia, wystarczyło zrozumieć.
    Najfajniejszy egzamin na studiach - tylko prosiłem o kolejne kartki. Nie
    musze dodawać, że 5 :-)))

    > Zmora nr 2 to prawo
    > rolne i zwlaszcza moja ulubiona ustawa o jakims cholernym cukrze i
    nasionkach.

    No tego też nie lubiłem, ale żeby od razu zmora...

    > Hie he,hooo za mało Hegla strasznie za dużo Kanta.Ale wpis od
    Szyszkowskiej w
    > indeksie mam :)))

    To akurat prawidłowo, bo Kant jest mądrzejszy a w szczególności więcej ma do
    powiedzenia w tej dziedzinie no i jak ma moralnosć w prawie być, to raczej
    dzięki Kantowi a nie temu faszyście na H. ;-)

    > zwłaszcza w kontekście tego oto linka
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_031127/p
    rawo/prawo_a_1.html

    > Mała rzecz a cieszy.

    E tam. Nonsens - albo regulujemy albo nie. Tak to jest a knt d...
    potrzaskać. Po co ja na ta aplikacje idę?

    TK mnie coraz bardziej irytuje - kolejny głupi wyrok.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-11-27 08:40:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > Zmora nr 2 to prawo
    > rolne i zwlaszcza moja ulubiona ustawa o jakims cholernym cukrze i nasionkach.

    a już prawie zapomniałem, o kolejnych uwłaszczeniach i przelicznikach. Ale
    zawsze znajdzie się życzliwa dusza :)

    > zwłaszcza w kontekście tego oto linka
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_031127/p
    rawo/prawo_a_1.html

    Nie ma problemu spenalizują.

    Mi się zwłaszcza podoba - "to tak jakby pozwolić na udzielanie porad medycznych
    znachorom" oraz "spotykaliśmy siędotychczas ze swego rodzaju kłusownictwem" -
    Prezes Krajowej Rady Radców Prawnych mec. Andrzej Kalwas.

    oraz

    "..ale zainteresowany idzie tam na własne ryzyko ze swiadomościa że jest to
    dizałalność społeczna" - Prezes Maczelnej Rady Adwokackiej mec. Stanisław Rymar.

    Paweł

  • 7. Data: 2003-11-27 10:49:45
    Od: Marek Grobelski <g...@w...pl>

    [...]
    > Niezupelnie. Szczerze mówiac nie wiem, która grupa pomoga w rozumieniu
    > teminów i pojec...
    Dlatego uznalem, ze pl.soc.prawo bedzie najblizsza grupa, aby dowiedziec
    sie cos na ten temat. Choc patrzac po ostatnich postach to nie wygladalo to
    tak rozowo...

    > Moj arada jest taka - zajrzyj do slownika pod
    > "aksjologia" i powinno Ci sie rozjasnic. Potem dodaj "prawa" i juz wszystko
    > stanie sie oczywiste.
    No nie pozstaje nic innego.... pracowity weekend przede mna sie zapowiada
    ;)

> [...]
    > czemu gderliwi ludzie w grubych okularach trzymaja na zakurzonych pólkach
    Heh.... tak sie sklada, ze akurat wiem co to jest biblioteka, bo to jedyne
    miejsce, w ktorym mozna dostac bezplatnie lekturki... Tylko dlaczego daja
    takie krotkie terminy, a pozniej kaza sobie placic za przetrzymywanie? :P

> [...]
    > pamieci ) powinienes cos na ten temat znalezc. Podobnie w knigach
    > traktujacych o filozofii prawa, ale unikaj tych, która napisala niejaka
    Mam nadzieje, ze myle sie, myslac o calym tym zagadnieniu jako o jakims
    bzdecie. Bo jesli okaze sie to prawda to ciezki moj los podczas referowania
    tego. Moja klasa pod tym wzgledem jest wyjatkowam, bo np potrafia wyrazic
    swoja dezaprobate wobec referujacego rzucajac w niego papierowymi
    kulkami...

    > Bardzo prosze. I nie patrz na to w ten sposób:
    Tu akurat mam racje, gdyz to cala klasa gadala, a ja tylko w niewlasciwym
    momencie (czytaj: mocne rozdraznienie nauczyciela) wybuchlem smiechem...
    Gdy dostalem temacik to przynajmniej na 5 min byl spokoj...

> [...]
    > pretekst, aby zapoznac sie z fascynujaca dziedzina wiedzy, tym samym
    > poszerzajac swoje horyzonty i stajac sie swiadomym i wartosciowym
    Napewno referat ten dowartosciowuje mnie w tym zagadnieniu :)

    > Ja uwazam za duzy blad, ze aksjologii nie poswieca sie prawie
    > miejsca w ksztalceniu uniwersyteckim prawników, przez co sa potem tacy, jacy
    > sa.
    Moze gdy dowiem sie o co w tym chodzi to przyznam Ci racje... bo teraz to
    ja zbytnio niewiele mam do powiedzenia.

    > Co sie stalo z ars boni et aequi?
    He? ;]

    > Kto wie - moze Ci sie spodoba i pójdziesz w slady takich wariatów jak ja i
    > paru innych tutaj obecnych i w bibliotece zamieszkasz ( prawie )?
    Wariat? Niekoniecznie... po prostu pasjonat! A co do zamieszkiwania tam to
    raczej mi to nie grozi... dobrze mi tu gdzie jestem teraz ;)

    > Pozdrawiam i zycze sukcesów
    Dziekuje, dziekuje...

    --
    Marek Grobelski

  • 8. Data: 2003-11-27 12:23:18
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Co sie stalo z ars boni et aequi?

    wraz z Ziembińskimi, Szpunarami i Grzybowskimi odchodzi za Styks, ...:-(,

    pzdr

    marek radwański

  • 9. Data: 2003-11-27 20:16:54
    Temat: Odp: Aksjologia prawa - pomocy ;)
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Marek Radwański <l...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bq4qbl$egv$...@i...gazeta.pl...
    > Co sie stalo z ars boni et aequi?
    >

    > wraz z Ziembińskimi, Szpunarami i Grzybowskimi odchodzi za Styks, ...:-(,

    vulnerant omnes, ultima necat, pozazdroscic im moze zapomnienia.
    i SP. Falandyszowi

    Czy moze ktos zna w calosci ta anegdote Szpunara o niemieckiej parze ktora
    zamawia w restauracji salatke?

    pozdrawiam
    mdr

  • 10. Data: 2003-11-27 20:19:47
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bq4d5g$ebv$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

    > powiedzenia w tej dziedzinie no i jak ma moralnosć w prawie być, to raczej
    > dzięki Kantowi a nie temu faszyście na H. ;-)

    No, jakie plynne przejscie od Hebla do Heideggera

    Tym gorzej dla faktow ;)

    pozdrawiam
    mdr