  • 21. Data: 2004-07-21 15:25:48
    Temat: Re: Śmierć ispłata kredytów bankowych przezspadkobierców - długie
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    news:slrncfs8em.7kv.jaszczur@workstation.at.my.home.
    or.workplace.pl...
    > Ignorantia iuris nocet psze Pana, czyli nieznajomość prawa szkodzi.

    Witam,
    to ja poproszę 5 lat na studia prawnicze ;P Mam nadzieję, że w tym
    czasie państwo mnie utrzyma. Pozatym przy obecnym tempie "produkcji
    prawa" powinienem dostać conajmnij jeden dzień wolny na bieżące
    dokształcanie;P To jest wersja minimum :)

    pozdrawiam
    Alek

    P.S. Te studia to tylko wstęp do życia, bo prawnikiem zostać nie chcę.

  • 22. Data: 2004-07-21 15:32:15
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:9vfkdc.n8n.ln@ziutka.router...
    > Uczyń żone współwłaścicielem konta a nie pełnomocnikiem. Dlaczego
    bank ma
    > wnikać w stosunki cywilno-prawne pomiędzy różnymi osobami? Często
    zresztą
    > nie ma takiej możliwości. A może podpisałeś z żoną intercyzę. A może
    wolą
    > włąsciciela konta było takie a nie inne dysponowanie pieniędzmi na
    > rachunku, przy czym świadom był że pełnomocnictwo wygasa w momencie
    > śmierci? Bank nie może rozstrzygać takich rzeczy. Od tego jest sąd w
    > postępowaniu spadkowym.

    A co się dzieje, jeśli po śmierci właściciela konta pełnomocnik dokona
    jakichś operacji na koncie? Zakładam, że bank jeszcze nie wie o
    śmierci właściciela.

    pozdrawiam
    Alek

  • 23. Data: 2004-07-22 00:57:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cdm2im$42q$1@news.onet.pl>, Alek wrote:
    > A co się dzieje, jeśli po śmierci właściciela konta pełnomocnik dokona
    > jakichś operacji na koncie? Zakładam, że bank jeszcze nie wie o
    > śmierci właściciela.

    Spodziewam się, że spadkobiercy będą mieli roszczenie w stosunku do
    pełnomocnika o zwrot pobranych pieniędzy lub naprawienie ewentualnych,
    innych szkód. Natomiast w kwestii odpowiedzialności karnej to pewnie
    zależy to od faktu czy pełnomocnik wiedział o śmierci mocodawcy i
    wynikających z tego konsekwencjach dla pełnomocnictwa. Nie podejmuję
    się kwalifikacji :)

    --
    Marcin