  • 1. Data: 2004-07-20 17:01:06
    Temat: historia pewnej reklamacji w Polkomtel S.A.
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    (watek obecny takze na pl.misc.telefonia.gsm)

    Witam,

    Ten post, to historia pewnej reklamacji, ktorej egzekucja zajal sie
    komornik.

    Od poczatku - geneza problemu:
    usluga monitorowanie stanu rozliczen - doliczono jakas kwote do faktury
    zupelnie bezpodstawnie.

    Skutek:
    reklamacja, odmowa Plusa, odwolanie do dyrektora dzialu reklamacji, znow
    odmowa.

    pozostala wiec droga sadowa, z ktorej postanowilem skorzystac - niby 5pln to
    nieduzo, ale:
    1. Plus bezczelnie zaczal sie upominac o niedoplacone 5pln
    2. Plus mogl wpasc na genialny pomysl rozwiazania ze mna umowy w zwiazku z
    niedoplata
    3. Cholera wie, co wkrotce doliczy mi Plus do rachunku - dzis monitorowanie
    stanu rozliczen za 5pln, jutro kto wie, moze INFOCENTRUM za 1950pln?

    I instancja - Sad Rejonowy IV wydzial cywilny (Barska 28/30 - Warszawa)
    Sad nie mial watpliwosci, ze Plus samowolnie doliczyl 5pln. Uznal, ze Plus
    nie mial podstaw do doliczenia tej kwoty. Sad uznal moje powodztwo w calosci
    i ustali, ze Plusowi "nie sluzy roszczenie o 5pln z tytulu monitorowania
    stanu rozliczen", oraz zasadzil na moja rzecz 30pln tytulem zwrotu kosztow
    procesu (koszt znaczkow oplaty sadowej)

    II instancja - Sad Okregowy V wyd. cywilny-odwolawczy (al. Solidarnosci)
    Naturalnie Plus apelowal - co mial zrobic gdy przed Sadem pierwszej
    instancji wrecz sie skompromitowal - mozna tu dlugo mnozyc kwiatki typu -
    inne stanowisko w odpowiedzi na pozew, az tu nagle na rozprawie mecenas
    Plusiakowy zmienia stanowisko i sklada odmienne wyjasnienia... Wyliczac
    mozna dlugo... Np. dowod w postaci certyfikatu jakosci ISO, ktory zostal
    wydany w kilka miesiecy po calym zdarzeniu, wiec nawet formalnie nic nie
    wnosil do sprawy, dowod zlozony na rozprawie w jednym egzemplarzu - Sad
    zarzadzil 15 minut przerwy, aby Pan Mecenas mogl zejsc na dol i skerowac
    ;)) - po prostu prze-jaja.

    Sad drugiej instancji odrzucil apelacje Plusa. Wyrok stal sie prawomocny.

    Jaki tego skutek? Przez kolejne dwa miesiace od uprawomocnienia sie wyroku
    Plus roscil sobie ode mnie nienaleznej kwoty - szyt bezczelnosci. Mimo
    wielokrotnych telefonicznych upomnien, na fakturach wciaz pojawia sie
    niedoplata - a przeciez Sad ustalil, ze te 5pln jest nienalezne.

    Naturalnie Plus takze nie kwapil sie do zwrotu kosztow procesu. Postanowilem
    wykazac troszke dobrej woli i osobiscie wezwac do zaplaty 30pln. I co? W
    biurze obslugi abonenta Pani kazala mi skontaktowac sie z prawnikami (nie
    wiadomo jakimi ;-)), a do siedziby spolki mnie nie wpuszczono.
    W zwiazku z tym, bezczelnie nie chcieli placic, udalem sie do Sadu po
    klauzule wykonalnosci wyroku (jeszcze z siedziby Sadu zadzwonilem do Plusa i
    spytalem kiedy zaplaca - prosze zlozyc reklamacje - uslyszalem... BOSZ!! no
    comments)

    Po pewnym czasie pojawila sie i klauzulka. Z nia w reku moglem isc od razu
    do komornika by ten wszczal egzekucje, ale ja znow wykazalem sie dobra wola
    i poszedlem do siedziby Plusa. I co? Prawnik powiedzial, ze nie dostane
    pieniedzy w gotowce.... Tu mu przerwalem rzeczowym "do widzenia" i udalem
    sie do komornika. Komornik bardzo chetnie zajal sie egzekucja - ciekawe co
    zlicytuje - glupio zrobilem, ze zglosilem do egzekucji nr rachunku
    bankowego - nalezalo zglosic sprzet komputerowy w siedzibie zarzadu, ktory
    komornik by zajal i zlicytowal (koszac radosnie swoja prowizje).

    Oto przyklad w jaki sposob Plus traktuje swoich klientow oraz w jaki sposob
    podchodzi do powagi "Wyroku w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej".

    Wezcie te historie pod uwage, gdy bedziesie sie zastanawiac jak zachowywac
    sie wobec Plusa w sytuacjach spornych - przede wszystkim nie placic!!! Bo
    Plus po dobroci nie odda - nawet prawomocnego wyroku nie uzna - dopiero
    komornik zalatwi sprawe.

    pozdrawiam
    Tomasz Wojciechowski

  • 2. Data: 2004-07-20 17:43:10
    Temat: Re: historia pewnej reklamacji w Polkomtel S.A.
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    > Bo Plus po dobroci nie odda - nawet prawomocnego wyroku
    > nie uzna - dopiero komornik zalatwi sprawe.

    Cieszy mnie że są ludzie którzy z takim (piiiiiii) nie popuszczą nawet
    za 5zł.
    Szykuję się na wojnę z PZU, niestety brakuje wiedzy z zakresu procedur
    ((((
    Zastepstwo procesowe nie wchodzi w gre, bo ponoć sąd zasądzi koszty do
    600zł a prawnik za samo sporządzenie pozwu zarządał 1000zł!!!
    Czuje że się nieźle natupe zanim wniosę pozew, ale jestem na tyle
    zdesperowany że nie popuszczę !!!
    pozdr

  • 3. Data: 2004-07-20 18:57:19
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    brawa dla tego pana - 100% popieram

    btw: Wyślij historie do faktów oni lubią takie historie :D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-20 19:33:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wirtualna" <w...@w...pl.com> napisał w wiadomości

    A mógł byś opublikować, albo przesłać mi na priv (nie bać się komunikatu, bo
    to jest taka pułapka - adres działa) uzasadnienie jednego i drugiego wyroku?
    Na priv może być po prostu skan. Bardzo mnie ciekawią argumenty PLUS-a.
    Zamaluj, albo usuń istotne dane osobowe.

  • 5. Data: 2004-07-21 06:10:23
    Od: "MS" <m...@i...pl>

    Miałem podobną sytuacje lecz w moim przypadku tą 5 odliczyli przy chyba 3
    fakturze być może mieli już doświadczenia z Tobą i dlatego też oddali mi tą
    5 za monitorowanie.

    --mar--

  • 6. Data: 2004-07-21 07:48:28
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "MS" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Miałem podobną sytuacje lecz w moim przypadku tą 5 odliczyli przy chyba 3
    > fakturze być może mieli już doświadczenia z Tobą i dlatego też oddali mi

    > 5 za monitorowanie.
    oddali ci z urzedu, czy po reklamacji??
    pozrawiam
    Tomasz

  • 7. Data: 2004-07-21 14:25:02
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > odmowa.
    > 2. Plus mogl wpasc na genialny pomysl rozwiazania ze mna umowy w zwiazku z

    Akurat w tym przypadku Plus ma, moim zdaniem, rację. Powinieneś zapłacić
    sporną należność.

    Reugulamin świadczenia usług PLUS GSM:
    § 14
    (...)
    7. W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji, kwestionowana kwota powinna
    być zapłacona w terminie 14 dni od daty rozpatrzenia reklamacji wskazanej w
    piśmie do Abonenta informującym o rozpatrzeniu wniesionej reklamacji.

    Tak więc obojętnie jak bardzo sądziłeś, że masz rację, i obojętnie ile sądów
    przyznało Ci potem rację, powinieneś sporną kwotę zapłacić (mógłbyś ją później
    odzyskać wraz z odsetkami). Rozwiązanie Twojej umowy przez PLUSa i naliczenie
    kary było prawidłowe, pomimo ostatecznie prawomocnie uznania reklamacji.

    Poza tym mam pytanie: czy naprawdę tak było, że pomimo opłacania kolejnych
    rachunków, PLUS GSM rozwiązał umowę jedynie z powodu 5zł niedopłaty?

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 8. Data: 2004-07-21 14:51:33
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Liwiusz napisał w news:4755.000005a9.40fe7cbd@newsgate.onet.pl :
    > Poza tym mam pytanie: czy
    > naprawdę tak było, że pomimo opłacania kolejnych rachunków, PLUS GSM
    > rozwiązał umowę jedynie z powodu 5zł niedopłaty? Pozdrawiam!

    a gdzie on napisał że plus rozwiązał z nim z tego powodu umowe ?

  • 9. Data: 2004-07-21 14:53:36
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > bankowego - nalezalo zglosic sprzet komputerowy w siedzibie zarzadu, ktory
    > komornik by zajal i zlicytowal (koszac radosnie swoja prowizje).

    bo ja wiem czy komornik zajalby komputer? wierzyciel powienien zastosowac
    najmniej uciazliwy sposob egzekucji dlugu, a wlasnie egzekucja z rachunku
    jest takim sposobem w tym przypadku :) art. 799 k.p.c.

    pozdr.
    marcin

  • 10. Data: 2004-07-21 15:06:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > a gdzie on napisał że plus rozwiązał z nim z tego powodu umowe ?

    Rzeczywiście, napisał, że "mógł wpaść" na ten pomysł. Moja wina :(

    Pozdrawiam!