  • 1. Data: 2004-07-20 19:48:02
    Temat: Emisja utworów objętych prawem autorskim
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    Witam,

    Chciałbym prosić o pomoc w rozważeniu następującego hipotetycznego przypadku:
    otóż załóżmy że organizuję imprezę otwartą dla sporej liczby osób (spora
    = >100). Impreza nie łapie się pod hasło 'impreza masowa' z racji tego że
    organizowana jest w szkole. W ramach imprezy organizuję projekcję filmów.
    Dystrybutora tychże filmów na teren Polski nie ma, natomiast "rodzimy"
    (względem kraju produkcji) dystrybutor o Polsce wie zapewnie tyle, że Papież
    i Wałęsa, a może nawet i nie tyle. I teraz:

    0/ Czy emisja tych filmów nie narusza polskiego prawa?
    1/ Czy istnieje jakakolwiek możliwość prawnych reperkusji? Oceniając realnie,
    tego typu przestępstwa (o ile to jest przestępstwo) nie są chyba ścigane
    z urzędu, a nikogo chętnego do złożenia pozwu nie widzę...
    2/ Jeżeli jest to przestępstwo, jak załatwić sprawę bez kontaktowania się
    z dystrybutorem "macierzystym"? ZAIKS? FOTA?

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 2. Data: 2004-07-21 01:28:10
    Temat: Re: Emisja utworów objętych prawem autorskim
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@m...nerv.pl>, Jakub Turski wrote:
    > Chciałbym prosić o pomoc w rozważeniu następującego hipotetycznego przypadku:

    Hipotetyczne przypadki to domena tej grupy :)

> [...]
    > i Wałęsa, a może nawet i nie tyle. I teraz:
    > 0/ Czy emisja tych filmów nie narusza polskiego prawa?

    tak

    > 1/ Czy istnieje jakakolwiek możliwość prawnych reperkusji? Oceniając realnie,
    > tego typu przestępstwa (o ile to jest przestępstwo) nie są chyba ścigane
    > z urzędu, a nikogo chętnego do złożenia pozwu nie widzę...

    nie są ścigane z urzędu, ale chetni moga się znaleźć - nie wiesz np. czy
    producent nie ma podpisanych umów z jakimiś organizacjami zbiorowego
    zarządzania, których w Polsce trochę jest.

    > 2/ Jeżeli jest to przestępstwo, jak załatwić sprawę bez kontaktowania się
    > z dystrybutorem "macierzystym"? ZAIKS? FOTA?

    Nie wiem które konkretnie z nich, ale to dobry pomysł.

    --
    Marcin