  • 1. Data: 2004-07-20 19:21:30
    Temat: tpsa + justitia = ???
    Od: "P." <p...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow

    Jest sobie klient (K.), ktory na wiosne 2000r.
    nie zaplacil dwoch rachunkow TPsa (lacznie: 700zl).
    I rozwiazal z nimi umowe (lub oni z nim - nieistotne).
    O sprawie pamietal, niezaplaconych rachunkow nie wyrzucal,
    karne odsetki liczyl.

    TePsa odezwala sie (listem zwyklym) w styczniu 2004r. zawiadomieniem,
    ze:
    - naleznosc+odsetki wynosza okolo 1.000 zl
    (i K. sie z tym zgadza)
    - sprawa zostaje przekazana Intrum Justitia...

    K. czekal dalej.

    Po 1-2 mies. Justitia przyslala papier (listem zwyklym), ze:
    - naleznosc glowna: 1.000
    - odsetki za zwloke: 1.100 !!!

    No i tutaj K. zatkalo.

    I lekko zaczal sie miotac:
    - maile i tel. do Justitii (oczywiscie nic nie wyjasnil)
    - w miedzyczasie zamieszal mu art. w GW z poczatku marca (?)
    (wygrana GIODO przed WSA)
    - maile i tel. do GIODO tez wiele nie wyjasnily
    ("prosze zlozyc oficjalna skarge...")

    Bezsporne jest, ze K. musi zaplacic 1.000 i K. o tym dobrze wie,
    ale te wyimaginowane 1.100 dla Justiti to juz niechetnie.

    No i teraz mam pytanie do Szanownych Grupowiczow,
    co K. ma zrobic:
    a) zaplacic te 2.100
    b) zaplacic 1.000 dla TPsa i sadzic sie dalej
    (z TP-o bezprawne przekazanie danych czy z J. o zmyslone koszty/kwoty)
    c) wynajac prawnika (?) [jesli calosciowy kosz bedzie nizszy niz 1.100]
    (BTW: moze polecacie kogos w Warszawie [Mokotow])
    d) ???

    Czekam na sugestie

    TIA

    --
    P.
    p...@o...pl

  • 2. Data: 2004-07-20 19:38:08
    Temat: Re: tpsa + justitia = ???
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    P. wrote:
> [...]
    > c) wynajac prawnika (?) [jesli calosciowy kosz bedzie nizszy niz 1.100]
    > (BTW: moze polecacie kogos w Warszawie [Mokotow])

    Zgłoś się do Federacji Konsumentów (o ile jestes konsumentem).
    Jeśli zaległość jest z 2000 roku, to roszczenie jest przedawnione. Ale
    te pisma mogły nieco namieszać.

    KG

  • 3. Data: 2004-07-20 20:25:42
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    P. <p...@o...pl> wrote:

    > d) ???
    >
    > Czekam na sugestie

    Najlepsze bedzie to d)
    Olac sprawe bo swiadczenie jako okresowe juz sie przedawnilo.
    Grzecznie acz stanowczo poinformowac o tym "windykatorow" przy
    najblizszej probie wyegzekwowania przedawnionego swiadczenia
    i przypomniec o wyroku NSA jesli nie przestana przysylac
    kolejnych pism.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 4. Data: 2004-07-21 04:32:05
    Od: "Jarek" <J...@z...adres.pl>

    Użytkownik "P." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karne odsetki liczyl.
    >
    > TePsa odezwala sie (listem zwyklym) w styczniu 2004r. zawiadomieniem,

    Witam.

    Hint: odsetki ulegają przedawnieniu po 3 latach.

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 5. Data: 2004-07-21 07:41:12
    Od: krzys <K...@o...pl>

    Użytkownik Michal Bien napisał:

> [...]
    > najblizszej probie wyegzekwowania przedawnionego swiadczenia
    > i przypomniec o wyroku NSA jesli nie przestana przysylac

    Ale z tego co ja wiem to wyrok jeszcze się nie uprawomocnił :(
    krzys

  • 6. Data: 2004-07-21 08:41:53
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    krzys <K...@o...pl> wrote:

    > Ale z tego co ja wiem to wyrok jeszcze się nie uprawomocnił :(

    W opisanym przypadku nie bylo zadnego wyroku => swiadczenie w calosci
    jest juz przedawnione. A jesli Ci chodzi o orzeczenie NSA dotyczace
    przekazania danych osobowych [IMO bzdura i nieuzasadnione - praktycznie
    niemozliwe byloby przejecie dlugu w takiej sytuacji a kwestie
    administracyjne nie maja wplywu na cywilistyczne zmiany podmiotowe] to nie
    zaszkodzi to podniesc. Zreszta patrzac formalnie to nawet jaknby bylo
    prawomocne to co z tego - przeciez na gruncie PL prawa orzeczenie jest na
    dobra sprawe wiazace tylko w danej sprawie a nie ma charakteru precedensu.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 7. Data: 2004-07-21 11:14:31
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <J...@z...adres.pl> napisał w wiadomości

    > Hint: odsetki ulegają przedawnieniu po 3 latach.

    w tym przypadku odsetki ulegaja przedawnieniu po 2 latach
    SN III CZP 37/2003

    pozdr
    Traaq

  • 8. Data: 2004-07-21 11:21:01
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Traaq wrote:
    > w tym przypadku odsetki ulegaja przedawnieniu po 2 latach
    > SN III CZP 37/2003

    A na jakiej podstawie roszczenie główne przedawnia się po 2 latach?
    Poza tym z terminem to zobaczymy - na analogiczne pytanie ma
    odpowiedzieć skład 7 osobowy.

    KG