  • 11. Data: 2004-07-21 06:33:06
    Temat: Re: Śmierć i spłata kredytów bankowych przez spadkobierców - długie
    Od: "VERTRET" <v...@o...pl>

    news:cdk0ss$kf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czyżbyś jeszcze siedział w komunie i wszystko załatwiał pałą ?

    Nie siedze w komunie i dlatego jestem zaskoczony (trochę)postawą banku.

    > A co do pytania o stuację prawną: dlaczego uważasz, że jest czymś nie na
    > miejscu pytać się teraz ?

    To, że się pytasz to jest OK, ale dlaczego dopiero teraz a nie przed
    wyprawą do banku?
    Moge ponownie prosić o informacje jaki to bank był?

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com

  • 12. Data: 2004-07-21 06:33:10
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Plumpi wrote:
    > Co do pełnomocnictwa to ja zakładając swoje konto w banku udzieliłem takiego
    > mojej małżonce, właśnie z takim przeświadczeniem, że gdyby mi się coś stało,
    > to żeby żona nie miała problemów. Jednak nikt w banku nie poinformował mnię
    > o tym, że w chwili mojej śmierci to pełnomocnictwo zostaje unieważnione. Na
    > umowie także tego nie widzę.

    Bo jest jeszcze kodeks cywilny:
    "Umocowanie wygasa ze śmiercią mocodawcy lub pełnomocnika, chyba że w
    pełnomocnictwie inaczej zastrzeżono z przyczyn uzasadnionych treścią
    stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa."
    art.101§2

    KG

  • 13. Data: 2004-07-21 07:23:22
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > To, że się pytasz to jest OK, ale dlaczego dopiero teraz a nie przed
    > wyprawą do banku?

    Dlaczego nie przed wyprawą do banku ?
    Dlatego, że nie byłem świadomy pewnych zasad, przepisów itp. Sądziłem, że
    jeżeli chodzi o spłatę długu nie powinno być z tym problemów.
    Nie jestem prawnikiem i wszelkie przepisy prawa są mi odległe i nieznajome
    dotąd, dokąd nie jestem zmuszony z nimi się zetknąć.
    Podeprę się przykładem:
    Potrzebuję informacji na temat obliczania sum kontrolnych w protokole
    transmisyjnym szyną SPI pomiędzy akcelerometrem, a mikrokontrolerem.
    Czy byłbyś w stanie mi udzielić takiej informacji ?
    To teraz sobie wyobraź, że moja wiedza na temat prawa bankowego jest taka
    sama jak twoja na temat tego protokołu.
    Czy uważasz, że powinienem znać prawo bankowe ? Być może dla własnej wygody
    tak, jednak w normalnym codziennym życiu nie jest mi to potrzebne, z resztą
    tak samo jak tobie znajomość elektroniki i protokołów transmisyjnych.
    Ponad to jeżeli o pewnych sprawach nie masz "zielonego" pojęcia to nawet nie
    wiesz o co pytać, ani nie masz świadomości istnienia takich lub innych
    zagadnień.
    Jednak uważam, że w takim banku powinienem dostać informację, że nie mogą mi
    udzielić takiej informacji, ponieważ nie pozwalają takie lub inne przepisy
    prawa bankowego lub ustawa. Ponadto powinienem zostać poinformowany jakie
    czynności należy wykonać i jakie dokumenty przedstawić, aby móc uzyskać taką
    informację. Jednak w tym przypadku słyszałem "... ale ja panu nie mogę
    udzielić takiej informacji". Na moje pytanie "dlaczego ?" słyszałem
    odpowiedź "... bo nie mogę".
    Mam nadzieję, że teraz rozumiesz moją frustrację ?

    > Moge ponownie prosić o informacje jaki to bank był?

    Hmmmm...... ? A po co Ci ta informacja ?

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl

  • 14. Data: 2004-07-21 07:57:05
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Plumpi pisze:

    > Czy uważasz, że powinienem znać prawo bankowe ?
    Ignorantia iuris nocet psze Pana, czyli nieznajomość prawa szkodzi.

> [...]
    > informację. Jednak w tym przypadku słyszałem "... ale ja panu nie mogę
    > udzielić takiej informacji". Na moje pytanie "dlaczego ?" słyszałem
    Hm, pracownica Banku (jak sądzę pracownica na sali operacyjnej) nie ma
    obowiązku być Twoją kancelarią prawną. Rozumiem, że oczekiwałeś pomocy
    ze strony banku w załatwieniu problemu. I uważam, że pomoc takowa
    powinna być Ci przez pracowników banku udzielona. Wszystko to w trosce
    o potencjalnego klienta.

    Niewiedza pracownicy banku i problemy z uzyskaniem pomocnych Ci
    informacji nie usprawiedliwiają jednak Twojego prawdę powiedziawszy
    chamskiego zachowania. Rzucania bezpodstawnych epitetów o jakich pisałeś
    (złodzieje) nic nie usprawiedliwia, nawet frustracja.

  • 15. Data: 2004-07-21 08:06:25
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmmm...... ? A po co Ci ta informacja ?

    Po to żebysmy wiedzieli w jakim banku nie trzymać pieniędzy skoro kazdemu
    obcemu z ulicy są skłonni podawać stan konta, którego nie jest włascicielem.
    Strzelam PEKAO SA? To z żubrem? Oni maja zadziwiającą politykę ochrony
    danych osobowych. Kiedyś na moje żadanie wydrukowano mi historię konta.
    Wyszłam z banku studiując ją i po 2 minutach zrobiłam w tył zwrot bo mi
    wybitnie nie pasowało to co widzę. Mówię do kobiety, ze to chyba nie moje
    konto a ona "a tak, zle mi sie wydrukowało. To historia konta innego
    klienta - tego tam - i tu wskazala na faceta, który cos tam jeszcze
    zalatwiał z konsultantem :-)) Powinnam byla zaprosić faceta na kawę bo
    sądząc po operacjach na koncie i stanie konta był całkiem niezła partią:-))

    HaNkA

  • 16. Data: 2004-07-21 08:15:52
    Od: "VERTRET" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmmm...... ? A po co Ci ta informacja ?

    Jak juz pisałem chce wiedzieć, gdzie szastaja poufną informacją.

  • 17. Data: 2004-07-21 08:16:41
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik HaNkA pisze:

> [...]
    > sądząc po operacjach na koncie i stanie konta był całkiem niezła partią:-))
    Podoba mi się opisana przez Ciebie atmosfera panująca w tym oddziale.
    Przypomina bardziej agencje matrymonialną niż bank ;-)

  • 18. Data: 2004-07-21 08:19:20
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Strzelam PEKAO SA?

    ZONK!

    B.P.

  • 19. Data: 2004-07-21 08:25:17
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Jak juz pisałem chce wiedzieć, gdzie szastaja poufną informacją.

    No tak! Przyszedł oszust, bandyta, który wyciągnął spluwę .... a z resztą
    nie musiał tego robić, bo pracownik banku stał na rogu drogi i rozdawał
    ulotki z informacjami na temat stanu oraz haseł do kont klientów.
    Czy aby nie popadasz w skrajność :)

  • 20. Data: 2004-07-21 08:51:15
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > ze strony banku w załatwieniu problemu. I uważam, że pomoc takowa
    > powinna być Ci przez pracowników banku udzielona. Wszystko to w trosce

    To już nawet nie chodzi o pomoc tylko o informację na podstawie jakiego
    prawa odmawia mi się udzielenia takiej informacji.
    To tak jak z policją, która aresztując musi poinformować Cię na podstawie
    jakiego paragrafu dokonuje się aresztowania lub zatrzymania lub z jakiego
    powodu. Akurat kiedyś byłem świadkiem zatrzymania pasera w mojej sprawie,
    ponieważ zostałem okradziony i odnalazłem gościa, który kupił skradziony mi
    sprzęt.
    Podobnie wystarczyło, aby pracownik powiedział "Przepraszam, ale nie mogę
    udzielić takiej informacji ze względu na istniejące prawo bankowe. Proszę
    się z nim zapoznać. Mogę udzielić informacji tylko w przypadku okazania
    dokumentu informującego o nabyciu spadku". W takiej sytuacji wiedziałbym, że
    nie ma sensu się dochodzić. Obróciłbym się na pięcie i grzecznie
    pocałowałbym klamkę, a tak ze względu na nieświadomość istnienia takich
    paragrafów wyszedłem na pieniacza".
    Wybacz ja także mam do czynienia z różnymi przepisami - zwłaszcza normami i
    za każdym razem muszę klienta o nich informować. Klient ma prawo
    niewiedzieć. Natomiast moim obowiązkiem jest poinformować klienta o tych
    normach i przepisach lub podać odniesienie do tych norm, aby wiedział, że
    takowe istnieją i musi je znaleźć.

> [...]
    > chamskiego zachowania. Rzucania bezpodstawnych epitetów o jakich
    > pisałeś (złodzieje) nic nie usprawiedliwia, nawet frustracja.

    Tylko zauważ, w którym momencie do tego doszło.
    Słyszę najpierw, że pracownik nie może mi udzielić takiej informacji.
    Na moje pytanie "dlaczego ?" dostaję odpowiedź "bo nie mogę udzielić takiej
    informacji".
    Po konsultacji dostaję odpowiedź, że mogę taką informację uzyskać pod
    warunkiem napisania oświadczenia, że podejmuję się spłaty zadłużenia.
    Piszę to oświadczenie.
    I znów słyszę, że ta informacja nie będzie mi udzielona.
    Jak sądzisz co ja w tym momencie pomyślałem - Dla mnie prosta sprawa: Celowe
    działanie na moją niekorzyść, czyli zwlekanie po to, aby rosły na koncie
    odsetki karne od zadłużenia, które podjąłem się spłacić. Niestety nadal nie
    wiem jaką kwotę mam na to konto wpłacić, aby to zadłużenie nie rosło.
    Chcę uregulować to zadłużenie, ale jednak nadal stwarza mi się problemy,
    abym to mógł uczynić.
    Czy nie uważasz, że w pewnym sensie miałem podstawy do tego, aby zachować
    się w ten sposób, w jaki się zachowałem ?
    Wybacz nie jestem omnibusem wszechwiedzącym, ani także nie jestem wróżką
    czarodziejką, która wszystko wie.