  • 1. Data: 2003-09-15 12:05:11
    Temat: sp. z o.o. - jak zamknąć?
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Znajomi kilka lat temu załozyli sp. z o.o., po jakims czasie zawiesili jej
    działalnosć i od kilku dobrych lat spółka w zasadzie nieistnieje. Ostatnio
    jeden z nich (prezes) dostał pismo z UKS-u o niezłożeniu Cit-u 8 i w zwiazku
    z tym nalozeniu na niego kary (chyba 150PLN).
    Znajomy zastanawia sie co w takiej sytuacji najlepiej zrobić?
    Podobno rozwiazanie sp. z o.o. to spory koszt.
    Co zasugerowalibyście mając na względzie najmniejsze koszta związane z daną
    procedurą?
    Czy taką zarejestrowaną sp. z o.o., bez majątku, bez długów mozna po prostu
    komuś odstąpić, jakie są związane z tym koszta?

    Pozdrawiam
    Smerf

  • 2. Data: 2003-09-16 10:50:08
    Temat: Re: sp. z o.o. - jak zamknąć?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, Smerf wrote:
    [...]
    >+ Czy taką zarejestrowaną sp. z o.o., bez majątku, bez długów mozna po prostu
    >+ komuś odstąpić,

    Tak. Co prawda poszukiwane są AFAIK spółki z długami :> (żeby było
    w co "wtopić" zysk), ale czasem bywają chętni do kupna: założenie
    spółki trwa i kosztuje...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-16 10:52:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >

    > Tak. Co prawda poszukiwane są AFAIK spółki z długami :> (żeby było
    > w co "wtopić" zysk), ale czasem bywają chętni do kupna: założenie

    No ja ciągle głupia jestem. Jak sie wtapia zysk w długi?
    Dług może byc kosztem?

    Jakos nikt mi nigdy nie chciał wytłumacvzyc mechanizmu a swego czasu
    szukałam kupca na spółeczkę i wszyscy kręcili nosami że niezadłużona.
    Ale nikt nie chciał powiedziec dlaczego to źle.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-09-16 13:09:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ No ja ciągle głupia jestem. Jak sie wtapia zysk w długi?
    >+ Dług może byc kosztem?

    Cie florek. Włażę pod stół: miało być "ze stratami" :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-09-16 13:11:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > On Tue, 16 Sep 2003, Maddy wrote:
    > [...]
    >

    > Cie florek. Włażę pod stół: miało być "ze stratami" :]

    No tak by wychodziło ;-) To jeszcze moge zrozumieć ;-)

    Ale serio, pełno jest ogłoszeń "kupię *zadłużoną* sp. z o.o.".
    I nikt mi nie chciał powiedziec dlaczego ma być koniecznie zadłużona...
    W końcu znalazł sie kupiec który po prostu chciał załozyc spółka jak
    najmniejszym kosztem a nie kombinowac i "moja" spółeczka poszła.

    Ale co nie wiem to nie wiem. Po chloerelle ma byc zadłuzona??
    I jak zadłuzona to lepsza od czystej. Jak wspominałam że spółka bez
    zobowiązań, bez pracowników, nawet bez nalezności to z drugiej strony
    było "łeee... to nie..."

    Jest ktos kto mi może wyjasnić

    Maddy całkiem juz głupia

    --