  • 21. Data: 2008-01-30 21:35:58
    Temat: Re: Slub kościelny a cywilny
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "macso" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "coder" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > Czy po wprowadzeniu ślubów konkordatowych można wziąść ślub kościelny
    > niekonkordatowy, który nie skutkowałby żadnymi konsekwencjami
    > prawnymi. Chodzi mi o to że małżonkowie przez prawo byliby traktowani
    > jako dwie obce osoby - czy nie ma takiej możliwości?
    >
    > nie ma takiej możliwości
    > a nasuwa się pytanie po co komu taka sytuacja?
    > jeśli cywilnie ( podatkowo, spadkowo, zasiłkowo, emerytalnie) zależy na
    > rozdzielności
    > to po co komu sakrament?
    > żeby się sąsiadki nie czepiały to mozna wypozyczyć stroje i zajechać pod dom
> [...]

    Ale wywiadowca państwa Watykan w postaci księdza proboszcza będzie się
    wypytywał w czasie okresowych "inspekcji" czyli chodzenia po kolędzie :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Uboga myśl kryje się za kwiecistą mową.

  • 22. Data: 2008-01-31 01:30:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 29 styczeń 2008 12:33
    (autor macso
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fnn301$ifj$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > a nasuwa się pytanie po co komu taka sytuacja?

    Dla oddzielenia umowy gospodarczej (małżeństwo cywilne) od sakramentu
    religijnego (małżeństwo katolickie)

    > jeśli cywilnie ( podatkowo, spadkowo, zasiłkowo, emerytalnie) zależy na
    > rozdzielności
    > to po co komu sakrament?

    Taka sama logika jak: A po co komu sakrament, jeśli cywilnie zależy mu na
    łączności.

    Jak komuś nie zależy na sakramencie, to niezależnie od cywilnego układu, go
    nie przyjmuje. A jak komuś zależy, to może właśnie chcieć przyjąć
    niezależnie od cywilnego układu.

    > żeby się sąsiadki nie czepiały to mozna wypozyczyć stroje i zajechać pod
    > dom z mini orszakiem i spokój.
    > I koszt mniejszy i grzechu nie będzie

    Teraz to wymyśliłaś jakąś magiczną logikę całkowicie.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 23. Data: 2008-01-31 10:52:45
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rmrmg" <i...@s...atu.re> napisał w wiadomości

    > Co jest niezrozumiałe? Po co deklarować swojej lubej, że się chce z nią
    > zycie spędzić i jej nie opuścić aż do śmierci? A może to, że wierzący
    > robią to odwołując się do Boga?
    >
    > Dla mnie niezrozumiałe są śluby urzędnicze, co im do takich spraw?
    > Podatek dochodowy powinien być liniowy, spadkowego nie powinno być jakieś
    > inne przyczyny zawierania ślubów w urzędach są?

    pytanie było o wzięcie ślubu kościelniego bez konsekwencji "cywilnych"
    więc jednak właśnie zadeklarowanie tego i owego

    macso

  • 24. Data: 2008-01-31 10:53:40
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <

    > Ale wywiadowca państwa Watykan w postaci księdza proboszcza będzie się
    > wypytywał w czasie okresowych "inspekcji" czyli chodzenia po kolędzie :-)

    no przeciez kolega chce wziąć ślub w kościele żeby wywiadpowca nie pytał

    macso

  • 25. Data: 2008-01-31 10:55:23
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" > > a nasuwa się pytanie po co komu taka sytuacja?

> [...]
    > niezależnie od cywilnego układu.

    > Teraz to wymyśliłaś jakąś magiczną logikę całkowicie.

    a doczytałeś o co chodzi autorowi pierwotnego posta ?

    macso

  • 26. Data: 2008-01-31 17:24:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 31 styczeń 2008 11:55
    (autor macso
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fns9qi$n9g$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > a doczytałeś o co chodzi autorowi pierwotnego posta ?

    O przyjęcie sakramentu religijnego bez prawnej umowy cywilnej. No i?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 27. Data: 2008-02-21 22:45:10
    Od: coder <j...@o...pl>

    > a doczytałeś o co chodzi autorowi pierwotnego posta  ?

    Chodzi mi właśnie o to. Cywilnie nie chcą być kojarzeni jako
    małżonkowie przez prawo (względy finansowe) ale chcą mieć ślub
    kościelny ze względu na wyznanie i Boga w którego wierzą.

    Czyli rozumie, że nie ma przeszkód prawnych ku temu? (pomijając jakieś
    uprzedzenia tego czy innego księdza żeby takiego ślubu nie dawać,
    chociaż prawo nie zabrania)