  • 11. Data: 2008-01-28 16:04:18
    Temat: Re: Slub kościelny a cywilny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Od chwili wejścia w życie Konkordatu, zgodnie z treścią jego artykułu 10
    > małżeństwa kanonicznego wywołuje ono takie same skutki, jak cywilne.
    > Opisane dalej przez różne osoby przykłady odmienne należy traktować jako
    > nieprawidłowości. Nieprawidłowości polegające na tym, że na skutek
    > wadliwości działania osób odpowiedzialnych za odpowiednie tego
    > udokumentowanie wbrew stanowi faktycznemu w aktach stanu cywilnego brak
    > jest zapisu o wstąpieniu w związek małżeński.
    >
    > W czasach przedkonkordatowych stosowny zakaz wynikał - z tego co
    > pamiętam - z zarządzeń Konferencji Episkopatu.

    a co ksiądz ma zrobić jak cywilny wziąłem najpierw a teraz chce kościelny?

  • 12. Data: 2008-01-28 18:20:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a co ksiądz ma zrobić jak cywilny wziąłem najpierw a teraz chce
    > kościelny?

    Jeśli z tą samą kobietą, to nie ma problemu.

  • 13. Data: 2008-01-28 18:38:54
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Od chwili wejścia w życie Konkordatu, zgodnie z treścią jego artykułu 10
    > małżeństwa kanonicznego wywołuje ono takie same skutki, jak cywilne.

    a to co po "jeżeli"?

    KG

  • 14. Data: 2008-01-28 18:41:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > a to co po "jeżeli"?

    Podkręć jasność :-)

  • 15. Data: 2008-01-29 04:34:57
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:

    > Podkręć jasność :-)

    przeczytaj całość przepisu, który wyraźnie określa kiedy małżeństwo
    kanoniczne wywiera skutki cywilne

    KG

  • 16. Data: 2008-01-29 11:26:06
    Od: causa1980 <p...@g...com>

> [...]
    > jest zapisu o wstąpieniu w związek małżeński.
    >
    > W czasach przedkonkordatowych stosowny zakaz wynikał - z tego co pamiętam -

    DOKŁADNIE.

  • 17. Data: 2008-01-29 11:32:11
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Dawniej warunkiem otrzymania ślubu kościelnego było posiadanie cywilnego.

    Niekoniecznie ;-).

  • 18. Data: 2008-01-29 11:33:11
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "coder" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    Czy po wprowadzeniu ślubów konkordatowych można wziąść ślub kościelny
    niekonkordatowy, który nie skutkowałby żadnymi konsekwencjami
    prawnymi. Chodzi mi o to że małżonkowie przez prawo byliby traktowani
    jako dwie obce osoby - czy nie ma takiej możliwości?

    nie ma takiej możliwości
    a nasuwa się pytanie po co komu taka sytuacja?
    jeśli cywilnie ( podatkowo, spadkowo, zasiłkowo, emerytalnie) zależy na
    rozdzielności
    to po co komu sakrament?
    żeby się sąsiadki nie czepiały to mozna wypozyczyć stroje i zajechać pod dom
    z mini orszakiem i spokój.
    I koszt mniejszy i grzechu nie będzie

    macso

  • 19. Data: 2008-01-29 11:35:54
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > W praktyce możliwe tylko w przypadku bycia w
    > bardzo dobrych układach z proboszczem.

    Ja też taki znam. Mój :-). Kościelny w sierpniu '94, a cywilny dopiero w
    grudniu. I wcale nie musiałem mieć układów z proboszczem, wręcz
    przeciwnie... Wystarczył odpowiedni motyw, w naszym przypadku kwestie
    "spółdzielczo-mieszkaniowe"... I nie było problemu

  • 20. Data: 2008-01-30 21:27:14
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 12:33:11 +0100, macso napisał(a):

    > a nasuwa się pytanie po co komu taka sytuacja?

    Co jest niezrozumiałe? Po co deklarować swojej lubej, że się chce z nią
    zycie spędzić i jej nie opuścić aż do śmierci? A może to, że wierzący
    robią to odwołując się do Boga?

    Dla mnie niezrozumiałe są śluby urzędnicze, co im do takich spraw?
    Podatek dochodowy powinien być liniowy, spadkowego nie powinno być jakieś
    inne przyczyny zawierania ślubów w urzędach są?