  • 12. Data: 2011-07-11 23:57:53
    Temat: Re: Słabo mi... rodzice kupili iR=?ISO-8859-2?Q?obota=2E=2E=2E?=
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/11/2011 6:57 PM, Massai wrote:
    > Odstąpić od umowy można - o ile sprzęt jest nieużywany.

    nieprawda

  • 11. Data: 2011-07-11 23:57:53
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I w czym problem? Zakup konsumencki? (tj. od firmy przez osobę
    > fizyczną)
    >
    > To mają 10 dni na odstąpienie od umowy. Albo nawet 3 miesiące, jeśli
    > nie dostali informacji o takiej możliwości (chociaż pewnie coś tam
    > podpisali że przeczytali...).

    Odstąpić od umowy można - o ile sprzęt jest nieużywany.

    A takie firemki chytrze pakują towar, żeby uruchomić zazwyczaj trzeba
    zedrzeć jakąś nieprzyklejalną z powrotem nalepkę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2011-07-12 00:01:12
    Temat: Re: Słabo mi... rodzice kupili iRobota...
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Quidam wrote:

> [...]
    > wzięły iRobota + garnuszki za te 4500zł. Podpisały umowę
    > kupna-sprzedaży - na robota i garnuszki które miały być gratis, bez
    > wyszczególnienia osobnych cen na odkurzacz i garnki - a na łączną
    > sumę 4500zł, i przekazali zaliczkę 200zł. I dzwonią do mnie
    > szczęśliwi, rozpromienieni "Zwariowaliśmy, kupiliśmy iRobota!
    > Zgadnij za ile! A jak będziesz miłym i grzecznym synkiem do
    > dostaniesz bonus który dostaliśmy od miłego Pana".
    >
    > No i ja, o niegrzeczny i niemiły synek odpaliłem google i zacząłem
    > sprawdzać. A to cenę robota na stronie producenta - 600 USD

    Wiesz, ja kupiłem takie chińskie ustrojstwo, bardzo podobne do tego...
    Kosztowało w przeliczeniu na nasze 170 pln ;-)

    Ale może ten hamerykański jakiś lepszy. Ten mój się nawet sprawdza u
    rodziców, znaczy bardziej jako szczotka, zbiera kurz i paprochy z
    parkietu, dywanu nie odkurzy - ale jak ktoś ma trochę metrów to nawet
    pomaga w utrzymaniu w czystości.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2011-07-12 00:04:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-12 01:33, Quidam pisze:

    > A cóż za różnica Animko? Jeśli ktoś próbuje oskubać kogoś z mojej
    > rodziny, to tak
    > jakby próbował oskubać mnie - możesz sobie interpretować to poprzez
    > pryzmat dziedziczenia
    > majątku. Ja mam jednak inne podejście - trzeba chronić to co święte, a
    > czym jest dla
    > mnie właśnie rodzina. Może dla niektórych zbyt pompatyczne, ale tak to
    > właśnie jest...

    Popieram. Też taka jestem i też nie pozwoliłabym oszukiwać swoich
    rodziców. Interweniowałabym wszędzie gdzie się da.

    W swojej sprawie raz mi się udało kiedyś wycofać z umowy, co prawda na
    groszową kwotę, a mianowicie dekoder Calal+.
    Na przystanku pod kinem Femina namolnie sprzedawali te dekodery, jeden
    tak mnie omamił, ze umowę na tym przystanku podpisałam. W domu
    zobaczyłam, że nie warto było, bo programy beznadziejne, a dekoder
    działał tylko z telewizorem córki, w drugim pokoju. Minęły co prawda ze
    2 miesiące, ale zadzwoniłam, napisałam pismo, że mnie otumaniono na
    przystanku autobusowym, a szczególnie, że jestem niewypłacalna!
    No i powiedziano mi gdzie ten dekoder oddać. Zawiozłam i umowe
    rozwiązałam. Odetchnęłam z ulgą jak się tego dziadostwa pozbyłam.

    Także i Ty możesz zadziałać, że rodzice zostali oszukani, wtryniono im
    jakieś dodatki, za które muszą dodatkowo zapłacić i poprosić o odebranie
    tych garnków, bo nie wiadomo czy rodzice w ogóle będą mieli forsę na
    zapłacenie.
    Zresztą wiesz, że istnieje:
    http://www.uokik.gov.pl/problemy.php?problem=1&wojew
    odztwo=28&miasto=29&x=54&y=11

    --
    animka

  • 15. Data: 2011-07-12 00:28:21
    Temat: Re: Słabo mi... rodzice kupili iR=?ISO-8859-2?Q?=3D=3FISO-8859-2=3FQ=3Fobota=3D2E=3D2E=3D2E=3F=3D?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > nieprawda

    Fakt.
    Można zwrócić używany, tylko trzeba się liczyć z ewentualnymi kosztami
    przywrócenia sprzętu do stanu pierwotnego - za to mogą obciążyć.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 16. Data: 2011-07-12 00:38:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-07-12 02:28, Massai pisze:

    > Fakt.
    > Można zwrócić używany, tylko trzeba się liczyć z ewentualnymi kosztami
    > przywrócenia sprzętu do stanu pierwotnego - za to mogą obciążyć.

    A w takiej Szwecji można oddać w ciągu 10 dni używany już sprzęt, np.
    maszynę do pieczenia chleba. Problemów nie ma. Tam się najpierw kupuje
    na próbę.

    --
    animka

  • 17. Data: 2011-07-12 04:36:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/11/2011 7:38 PM, Animka wrote:

    > A w takiej Szwecji można oddać w ciągu 10 dni używany już sprzęt, np.
    > maszynę do pieczenia chleba. Problemów nie ma. Tam się najpierw kupuje
    > na próbę.

    ba

    http://www.zappos.com/shipping-and-returns

    tu mozesz oddac do roku i jeszcze ci za przesyłkę zapłacą.

  • 18. Data: 2011-07-12 04:54:14
    Od: mokpl <m...@g...pl>

    W dniu 2011-07-11 23:14, Quidam pisze:
    > Witam Szanownych, biegłych w prawie Grupowiczów,

    Bez jaj :)
    Tu na bank nie ma nikogo, kto skończył prawo.

  • 19. Data: 2011-07-12 05:10:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Quidam" napisał w wiadomości grup
    > No i teraz po tej litanii jęków pytanie do Was, Szanowni biegli - co począć?
    > Jak się z tego "szalonego" interesu
    > teraz, gdy iRobocik już śmiga po domku a i garnusie pewnie też odpakowali,
    > ogólnie mówiąc wywinąć?

    Za swoją głupotę się płaci.

  • 20. Data: 2011-07-12 05:55:34
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2011 01:57, Massai pisze:

    > Odstąpić od umowy można - o ile sprzęt jest nieużywany.
    >
    > A takie firemki chytrze pakują towar, żeby uruchomić zazwyczaj trzeba
    > zedrzeć jakąś nieprzyklejalną z powrotem nalepkę.

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd.