  • 1. Data: 2002-05-13 20:53:50
    Temat: Skutecznosc dostarczenia pisma
    Od: x...@o...pl (Franek)

    Gdzie mozna znalezc informacje o wyrokach Sadu Pracy ?

    Czy moze ktos slyszal o sprawie, w ktorej chodzilo
    o skutecznosc dostarczenia oswiadczenia woli pracodawcy zwalniajacego
    pracownika w trybie art. 52? Chodzi mi szczegolnie o przypadki,
    gdy pracodawca przez swoje niedbalstwo nie dostarczyl w sposob
    skuteczny oswiadczenia woli i przez to przegral sprawe.

  • 2. Data: 2002-05-14 08:36:42
    Temat: Re: Skutecznosc dostarczenia pisma
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > gdy pracodawca przez swoje niedbalstwo nie dostarczyl w sposob
    > skuteczny oswiadczenia woli i przez to przegral sprawe.

    Skuteczne złożenie oświadczenia woli to złożenie go w taki sposób, który
    umożliwi drugiej stronie zapoznanie się z jego treścią (art. 61 KC)

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-05-14 09:49:12
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > gdy pracodawca przez swoje niedbalstwo nie dostarczyl w sposob
    > skuteczny oswiadczenia woli i przez to przegral sprawe.

    O skutecznosci doreczenia wezwania do zaplaty ciekawy tekst:
    http://www.dlugi.info.pl/index.php?sid=ciekawostki

    Pzdr

  • 4. Data: 2002-05-15 09:50:43
    Od: x...@o...pl (Franek)

    >Skuteczne złożenie oświadczenia woli to złożenie go w taki sposób, który
    >umożliwi drugiej stronie zapoznanie się z jego treścią (art. 61 KC)

    To znam. Jest dosc ogolne. Mam pytanie szczegolowe. Pracodawca
    przeslal osw. woli listem poleconym bez podania jego zawartosci.
    Pracownik nie odebral, bo nie mogl. List wrocil na poczte. Pracodawca
    odebral go tak szybko jak tylko mogl i uzna, ze dostarczy skutecznie
    oswiadczenie woli. Wiecej listow do pracownika nie przysylal.
    Co o tym sadzicie ?

  • 5. Data: 2002-05-15 15:11:27
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > To znam. Jest dosc ogolne. Mam pytanie szczegolowe. Pracodawca
    > przeslal osw. woli listem poleconym bez podania jego zawartosci.
    > Pracownik nie odebral, bo nie mogl.

    Bo?

    pozdr.
    T.

  • 6. Data: 2002-05-15 20:47:46
    Od: x...@o...pl (Franek)

    >Bo?

    Bo akurat nie bylo go w domu. Byla pelnoletnia starsza osoba, ktora
    miewa problemy ze zdrowiem psychicznym i _odprawila_ listonosza
    podpisujac jednoczesnie kwitek, ze delikwent sie wyprowadzil i juz tu
    nie mieszka. Niestety starsza osoba nie leczy sie i nie ma zaswiadczen
    lekarskich swiadczacych o tym, ze moze postepowac nieracjonalnie.

  • 7. Data: 2002-05-15 21:18:12
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie mieszka. Niestety starsza osoba nie leczy sie i nie ma zaswiadczen
    > lekarskich swiadczacych o tym, ze moze postepowac nieracjonalnie.

    Z tego wynika, że wypowiedzenie nie zostało skutecznie złożone bo nie mogłeś
    się zapoznać z jego treścią.

    pozdr.
    T.