  • 1. Data: 2002-05-13 17:16:54
    Temat: Od którego momentu przysługuje prawo własności do nieruchomości?
    Od: "BD" <b...@c...pl>

    Jest sobie nieruchomość, dla której jest prowadzona księga wieczysta.

    Od którego momentu podczas zakupu nieruchomości, przysługuje prawo własności
    oraz prawo wieczystego użytkowania gruntu?

    Czy od dnia podpisania aktu notarialnego/umowy kupna sprzedaży, czy też od
    mementu złożenia stosownego wniosku w księgach wieczystych?

    Proszę o namiar na stosowne artykuły...

    Z góry dziękuję za pomoc.

    BD

  • 2. Data: 2002-05-13 17:37:46
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "BD" <b...@c...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy od dnia podpisania aktu notarialnego/umowy kupna sprzedaży, czy też od
    > mementu złożenia stosownego wniosku w księgach wieczystych?

    Teraz juz notariusze sa odpowiedzialni za przeslanie zmian do sadu
    wieczysto-ksiegowego, dlatego pobieraja i za to dodatkowa oplate. Dzieki
    temu ponoc problem zniknal.
    Pozdrawiam,
    Marta

  • 3. Data: 2002-05-13 17:50:03
    Od: "BD" <b...@c...pl>

    Na jakiej podstawie twierdzisz Marto, że problem zniknal?
    Z tego co się orientuję w przepisach o notariacie, notariusz jest jedynie
    zobowiązany
    do przesłania treści aktu notarialnego (który jest równoważny wnioskowi o
    wpis do ksiąg wieczystych)
    w ciągu 5 dni od daty podpisania aktu notarialnego.

    Pozdrowienia
    Bogdan

  • 4. Data: 2002-05-13 18:51:35
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "BD" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy od dnia podpisania aktu notarialnego/umowy kupna sprzedaży, czy też od
    > mementu złożenia stosownego wniosku w księgach wieczystych?

    Sprawa prosta przy nabyciu nieruchomości sama umowa sprzedaży przenosi
    własność nieruchomości i to data umowy jest datą nabycia nieruchomości. Nie
    ma natomiast wpływu wpis tego prawa do kw.
    Inaczej w uż wiczystym i własności lokali gdzie data złożenia wniosku do
    sądu przesądza o terminie nabycia tego prawa.

    --
    Z poważaniem
    Wojciech Wiater

  • 5. Data: 2002-05-13 23:54:08
    Od: "BD" <b...@c...pl>

    Dziękuję Ci za odpowiedź, ale nadal mam wątpliwości:

    A co jeżeli w akcie notarialnym/umowie kupna-sprzedaży są wymienione prawa
    własności nieruchomości (i tu wymienione wszystkie składowe nieruchomości,
    pomieszczenia i powierzchnia), a dalej, następne zdanie brzmi: "Z wypisu w
    dziale I Sp. wynika,

    że właścicielowi tego lokalu przysługuje prawo własności 170/1000 części
    wspólnych budynku oraz prawo użytkowania wieczystego gruntu objętych KW <i
    tu nr innej księgi wieczystej>"?

    Czy prawo własności to takiej nieruchomości zostało nabyte z dniem
    podpisania umowy?

    Czy możesz wskazać numery antyków, na które można się powołać?

    Pozdrawiam

    Bogdan

    PS

    Jak widać z godziny wysłania tego 'posta' ta sprawa spędza mi sen z oczu .

  • 6. Data: 2002-05-14 18:40:48
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl>

> [...]
    | wspólnych budynku oraz prawo użytkowania wieczystego gruntu objętych KW <i

    To znaczy że te prawa przechodzą na nabywcę (wpis w księdze będzie dotyczył
    osoby właściela, w chwili zawierania umowy powołujecie się na księgę która
    już istnieje i będzie to ta sama księga, tylko z wpisanym nowym właścicielem
    po złożeniu stosownego wniosku)

    | Czy prawo własności to takiej nieruchomości zostało nabyte z dniem
    | podpisania umowy?

    Tak.

    | Czy możesz wskazać numery antyków, na które można się powołać?

    Art. 155 kc

    Marcin.

  • 7. Data: 2002-05-16 09:50:11
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "BD" <b...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > wpis do ksiąg wieczystych)
    > w ciągu 5 dni od daty podpisania aktu notarialnego.

    W zwiazku z czym nawet najbardziej niezorientowany nowy wlasciciel i tak
    zostanie tam odnotowany, wiec zniknie niezgodność.

    Pozdrawiam,
    Marta