  • 1. Data: 2002-05-13 18:31:18
    Temat: DG pełnomocnictwo
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    Witam i prosze o porade
    Wiele osób prowadzących jednoosobowo działalność gospodarczą ma wpisanego w dokument
    rejestracyjny
    jakiegoś pełnomocnika. Często jest to współmałżonek
    Słyszałem, że to pełnomocnictwo tak naprawde jest nic nie warte i nie ma znaczenia
    przy podejmowaniu
    jakiś poważniejszych decyzji (np zobowiązań).
    A co ma znaczenie? Pełnomocnictwo notarialne? Jaki przepis o tym mówi?

    Dzieki z góry za info

    mat

  • 2. Data: 2002-05-13 18:46:21
    Temat: Re: DG pełnomocnictwo
    Od: "theokart" <t...@e...com>

    Użytkownik "VERTRET" <v...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiś poważniejszych decyzji (np zobowiązań).
    > A co ma znaczenie? Pełnomocnictwo notarialne? Jaki przepis o tym mówi?

    Witam'

    ciężka sprawa bo w zależy w jakiej sytacji się znalazłeś (jakie skutki
    prawne chcesz osiągnąć)
    ogólnie stosuje się takie zasady że do wywolania skutków prawnych niezbędne
    jest pełnomocnictwo wyrażone w tkiej formi w jakiej dokonuje się czynności
    prawnej (tj do zbycia nieruchomości potrzebny jest akt notarialny, do
    sprzedaży ruchomości pełnomocnictwo sporządzone na piśmie itp. ) nie wdzje
    się w takie szczegóły jak pełnomocnictwa sądowe czy handlowe tj prokura.

  • 3. Data: 2002-05-14 08:50:16
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiś poważniejszych decyzji (np zobowiązań).
    > A co ma znaczenie? Pełnomocnictwo notarialne? Jaki przepis o tym mówi?

    Patrz art. 98 KC i dalsze.

    pozdr.
    T.

  • 4. Data: 2002-05-14 14:23:59
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > w dokument rejestracyjny
    > znaczenia przy podejmowaniu

    > Patrz art. 98 KC i dalsze.

    Czyli w praktyce powinnem żądać od tego człowieka osobnego pełnomocnictwa podpisanego
    przez jego
    żonę (na która jest zarejestrowana jednoosobowa działalność) i potwierdzonego
    notarialnie?

  • 5. Data: 2002-05-15 13:51:23
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 14 May 2002, VERTRET wrote:

    > Czyli w praktyce powinnem żądać od tego człowieka osobnego
    > pełnomocnictwa podpisanego przez jego żonę (na która jest zarejestrowana
    > jednoosobowa działalność) i potwierdzonego notarialnie?

    To zależy od rodzaju czynności prawnej jakiej chcesz z nim dokonać.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)