  • 1. Data: 2002-05-13 15:39:17
    Temat: Proszę o informację w sprawie spadku
    Od: "Dargeo" <D...@b...pl>

    Dzień dobry.

    Jestem posiadaczem 1/6 spadku po dziadkach (budynki i grunty), za które od
    pięciu lat nie jest opłacany podatek od nieruchomości i gruntów.
    Budynki są na jednej działce natomiast pozostałe pięć dziłek to użytki rolne
    (razem ok. 100 000m2).
    Należności nie są płacone z powadu nie wypłacalności pozostałych udziałowców
    spadku (rodzina patologiczna).
    Czy istnieje sposób abym za swoją 1/6 spadku uregulował należności wraz z
    odsetkami, aby w przyszłości maja część spadku nie przepadła na korzyść
    skarbu państwa.
    Pozostali udziałowcy spadu nie są zainteresowani wyprowadzeniem stanu
    faktycznego nieruchomości i gruntów oraz podziału między poszczególnych
    udziałowców wg obowiązyjących zasad podziału spadków
    Ja nie posiadam wystarczających nakładów finansowych na opłacenie zaległych
    należności za pozostałych spadkobierców.
    Czy istnieje sposób by w przyszłości moja 1/6 spadku należała do mnie
    (grunty w jednej działce) mimo sprzeciwu pozostałych spadkobierców.

    Za pomoc dziękuję.
    Z poważaniem Dariusz M.
    Przepraszam za błędy wynikające z niewiedzy prawnej.

  • 2. Data: 2002-05-13 16:33:09
    Temat: Re: Proszę o informację w sprawie spadku
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com>

    Użytkownik "Dargeo" <D...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Dzień dobry.
    >
    > Jestem posiadaczem 1/6 spadku po dziadkach (budynki i grunty), za które od
    > pięciu lat nie jest opłacany podatek od nieruchomości i gruntów.

    Z tego co piszesz można wywnioskować, że nie nabyłeś jeszcze owego spadku
    sądownie, czy dobrze rozumiem ? Zacząć zatem powinienieś od wniosku do sądu o
    nabycie spadku, a następnie o sądowy podział spadku, lub przy zgodzie pozostałych
    krewnych, wizycie u notariusza. Jest dla ciebie bowiem b. istotne aby usunąć
    współwłasność na w/w nieruchomościach. Do wniosku o nabycie i sądowny podział nie
    jest potrzebna ich zgoda. W postanowieniu zaś sąd i tak obciąży kosztami
    postępowania wszystkich uczestników. Gdy już odłączysz swoją część spadku,
    uregulujesz zaległości tylko za swoją część.

  • 3. Data: 2002-05-13 21:46:12
    Od: "Dargeo" <D...@b...pl>

> [...]

    odłączysz swoją część spadku, uregulujesz zaległości tylko za swoją część.

    ciach
    Postanowienie Sadu co do wielkości spadku jest (sprawa spadkowa). Każdy
    udziałowiec posiada po 1/6 części spadku.