    From: RadosławF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skuteczne i zgodne z prawem zaprzestanie płacenia za RTV
    Date: Wed, 24 Jan 2024 11:38:01 +0100

    W dniu 23.01.2024 o 23:33, p...@o...pl pisze:
    > Na wstępie pozdrawiam i proszę o poradę :)
    >
    > 1). Kowalski od baaaardzo dawna nie ogląda telewizji,
    > a radia w ogóle nigdy nie słuchał, bo mu przeszkadza.

    Płacisz za "manie" odbiornika a nie za fakt oglądania.

    > 2). Nie ma telewizora ani radia, więc chce zaprzestać
    > płacenia abonamentu rtv, począwszy od lutego b.r.

    Jak nie ma to zgłasza i nie płaci.
    Ale ja bym doradzał sprawdzić czy aby na pewno nie ma.
    Np. na pewno nie ma radia w aucie?

> [...]
    > 4.1). "W ogóle nie posiadam radioodbiornika i telewizora
    > oraz w ogóle nie oglądam radia i telewizji?"
    > 4.2). Jest niby komputer i antena satelitarna
    > - co z tymi fantami...?
    > 4.3). Smartfon jakiś też jest...
    > 4.4). Co i jak dokładnie napisać na Poczcie,
    > w ramach wypowiedzenia korzystania z RTV,
    > aby faktycznie nie płacić legalnie abonamentu?
    >
    > Pytam, w kontekście wyroku NSA, który podobno
    > jakiejś firmie naliczył karę 618 zł, bo mimo że
    > nie mieli telewizora, to monitor LCD uznali za
    > urządzenie pozwalające na oglądanie telewizji...

    Osoba prywatna jeszcze takiego wyroku nie dostała.
    No ale zawsze kiedyś musi być ten pierwszy.

    Na komputerze czy telefonie możesz oglądać TV czy słuchać
    radia przez sieć. Komputera i smartfona też Kowalski nie posiada?