  • 11. Data: 2024-03-07 00:32:26
    Temat: Re: Skrzynki e-mailowe bez zabezpieczeń
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.03.2024 o 00:24, io pisze:

    > No ale może akceptowałeś na tych portalach, że się dzielą danymi.

    Zapewne, ale nie w tym rzecz. Wcześniej nie słyszałem o takiej firmie i
    jej reklama miałaby sens. Usłyszał bym. Może skorzystał z usług. Ale
    skoro sam szukałem o niej informacji, to znakiem tego szukałem i zapewne
    znalazłem to, czego szukałem. Jaki sens jest mi podsuwać ich reklamę?

    Liczne reklamy ROSSMAN skutkują tym, że raczej do nich nie pójdę. ja
    wiem, gdzie są ich sklepy. Reklama mi zbędna. mam również świadomość, że
    za te reklamy płaca klienci sklepu, czyli jeśli pójdę do tego sklepu, to
    i ja zapłacę za coś, co mi pierdylion razy "przeszkadza".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2024-03-07 00:44:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W życiu nie słyszałem o jednej firmie, która umożliwia przelewy na
    > telefon. W ramach pracy na komputerze w robocie szukałem informacji na
    > ten temat.

    To kiepsko szukałeś - banki oferują przelwey blikiem na telefon.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-03-07 01:06:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > skoro sam szukałem o niej informacji, to znakiem tego szukałem i zapewne
    > znalazłem to, czego szukałem. Jaki sens jest mi podsuwać ich reklamę?

    Pojęcia nie mam, nie wiadomo czy oni mają, ale wysyłają. Może liczą na
    to, że jeszcze nie zdecydowałeś się i 'pomagają podjąć dobrą decyzję'. A
    może wyeskalowałeś takie zakupy w jakiejś grupie ale nadal w tej grupie
    jesteś to się pokazują.

> [...]
    > za te reklamy płaca klienci sklepu, czyli jeśli pójdę do tego sklepu, to
    > i ja zapłacę za coś, co mi pierdylion razy "przeszkadza".

    No ale jak taką reklamę oglądniesz tysiąc razy to może dojdziesz też do
    wniosku, że to jedyne miejsce, gdzie można robić zakupy i jednak właśnie
    tam zrobisz, więc pokazują.

  • 14. Data: 2024-03-07 01:49:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-06, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:

    > To jeśli w emailu znajdą adresy email, nr telefonów, to będą na nie
    > wydzwaniać i słać swój spam marketingowy?
    >
    > Jeśli w emailu znajdą e-receptę na jakieś leki, to będa wysyłać spam
    > odnośnie suplementów na te choroby?
    >
    > A jeśli znajdą w emailu formularz przyjęcia do żłobka, to będa wysyłać
    > oferty na pieluchy?

    To jest najmniejszy problem. Standardem jest, że (w uproszczeniu) serwer
    pocztowy skanuje zawartość wiadomości co by określić czy to spam czy nie
    spam. A teraz wyobraź sobie cokolwiek typu GPT wyłapujące informacje,
    jakie leki bierzesz, na co chorujesz itd, a potem sprzedający te
    informacje ubezpieczycielowi lub instytucjom finansowym. Albo analizuje
    Twoje mejle pod kątem Twoich zdolności lub zachowań/preferencji
    finansowych i sprzedaje bankom. Albo... pewnie jeszcze trochę tu potrzeba,
    przeprowadza jakąś analizę behawioralną i udostępnia te informacje
    rekruterom. A potem nie możesz dostać pracy, wykupić dodatkowego
    ubezpieczenia czy dostać kredytu na mieszkanie.

    Poza tym faktycznie coś może gdzieś wypłynąć jeśli te informacje
    przekazywane są wielu przypadkowym firmom, a nikt tego za dobrze nie
    kontroluje.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-03-07 09:52:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Liczne reklamy ROSSMAN skutkują tym, że raczej do nich nie pójdę. ja
    > wiem, gdzie są ich sklepy.

    Ale może pójść do Hebe, a to Rossmanowi nie w smak.

    Robert

  • 16. Data: 2024-03-07 12:02:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym faktycznie coś może gdzieś wypłynąć jeśli te informacje
    > przekazywane są wielu przypadkowym firmom, a nikt tego za dobrze nie

    Zdaje się google tak robi, ale googli nie interesuje, że użytkownik ma
    jakieś imię i nazwisko, a googli interesuje unikalne googlowe ID
    użytkownika, że gdy takie wystąpi to wyświetla taki zestaw reklam. I
    jeszcze jakieś tam inne tajemne powiązania.

  • 17. Data: 2024-03-07 18:20:50
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.03.2024 o 00:44, Shrek pisze:

    > To kiepsko szukałeś - banki oferują przelwey blikiem na telefon.

    Przecież specjalista od cyberbezpieczeństwa nie może znać wszystkich
    firm umożliwiających przelewy na telefon.
    A nie... czekaj...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2024-03-07 19:29:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2024 o 18:20, Kviat pisze:

    > Przecież specjalista od cyberbezpieczeństwa

    I przestępczości gospodarczej;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2024-03-08 01:13:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-07, Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > użytkownika, że gdy takie wystąpi to wyświetla taki zestaw reklam. I
    > jeszcze jakieś tam inne tajemne powiązania.

    Myślę, że googla bardzo to interesuje. Co oni tam zbierają, to wyłącznie
    ogranicza prawo i strach przed wtopa. Google nie jest tu świety.
    Udowodnił to wielokrotnie.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2024-03-12 19:51:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Myślę, że googla bardzo to interesuje. Co oni tam zbierają, to wyłącznie
    > ogranicza prawo i strach przed wtopa. Google nie jest tu świety.
    > Udowodnił to wielokrotnie.

    To trochę nie tak. Normalnie ich nie interesuje co robisz ty (pewnie
    nawet nie jesteś identyfikowany nazwiskiem tylko numerkiem). Ich
    interesuje co robią numerki i jakie są trendy wśród numerków.
    Zainteresuje ich co robi kowalski jak będzie potrzeba - wtedy powiążą
    sobie kowalskiego z numerkiem.

    BTW - konto na fejsbuku czy googlu masz nawet jak nie masz konta na
    fejsbuku czy googlu, tylko bez loginu, ale profilują cie, tylko jesteś
    po prostu numerkiem:P

    BTW2 - Googel profiluje zaskakująco dobrze. Raz do mnie dzwonił ojciec
    czy z nim idę na kręgle z młodym. Następnie zacząłem dostawać reklamy
    kręgli, choć ostatnio na kręglach byłem lata temu. Na początku myślałem
    że złapałem googla na podsłuchiwaniu rozmów. Ale rozwiązanie jest chyba
    prostsze - ojciec szukał i chwilę potem do mnie zadzwonił - google wie
    że ktoś kto do mnie dzwonił chwilę wcześniej szukał kręgli, więc pewnie
    algorytm założył (nie bez podstawy) że właśnie w tej sprawie do mnie
    dzwonił, więc szukamy miejsca na kręgle... Trochę przerażające.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!