  • 11. Data: 2007-06-14 11:35:56
    Temat: Re: Skrajne sposoby firmy windykacyjnej
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 02:48:37 -0700, Pawe Marcisz napisał(a):

    > Spolka nie ma zadnego obowiazku placic dlugow wspolnika i nie widze
    > powodu, dla ktorego mialaby ponosic konsekwencje ich nieplacenie. Tym
    > bardziej, ze jest to spolka kapitalowa, wiec z natury rzeczy
    > (przynajmniej teoretycznie) bardzo oderwana od osob wspolnikow.

    Dodam jeszcze, ze w typowych sytuacjach zapłacenie długów wspólnika przez
    spółkę mogłoby zostać uznane za działanie na niekorzyść spółki.

  • 12. Data: 2007-06-14 13:49:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał

    > Powtórzę jeszcze raz: wysyłanie ofert sprzedaży długu z podaniem danych
    > osobowych dłużnika jest zgodne z prawem. Skoro dług faktycznie istnieje,
    > to nie może być mowy o działaniu na szkodę. Wysyłanie takich ofert do
    > klientów spółki, w której dłużnik jest powiązany jest jak widać skuteczną
    > metodą windykacji i to chyba najbardziej boli dłużnika.
    >
    > Postępowanie zgodne z prawem nie może być uznane za szantaż, czy
    > działanie na szkodę. Podobnie jak za szantaż nie powinno być uznane
    > stwierdzenie "proszę o zwrot długu, inaczej oddam sprawę do sądu".

    Ogólnie rzecz biorąc, to sobie mogą wysyłać. Ale w tym konkretnym przypadku
    są podstawy do przypuszczania, że w rzeczywistości chodzi nie tyle o
    wysłanie ofert, co wymuszenie określonego zachowania (skoro najpierw
    przysłali do sp. z o.o., czy na nią było adresowane to pismo?). A więc
    zamiar windykatora nie polega na skorzystaniu z prawa do wysłania ofert,
    tylko na wymuszeniu zachowania. Sprawa bardzo dyskusyjna, nie wiem czy można
    posuwać się do takich zachowań.

  • 13. Data: 2007-06-14 13:56:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    > Szantaż? W omawianym przypadku firma windykacyjna nie szantażowała
    > dłużnika mówiąc "jak nie zapłacisz, to wyślemy oferty sprzedaży do
    > klientów spółki", tylko po prostu zrobiła to. Miała do tego prawo.
    > Korzystanie ze swoich uprawnień wynikających z ustawy nie jest karalne.

    Ależ to oczywisty szantaż.
    I to wymierzony nie tylko w dłużnika ale i jego pracodawcę.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com