  • 1. Data: 2007-06-12 21:10:16
    Temat: kupno garażu
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

    witam
    zamierzam kupic garaż na rynku wtórnym z ogłoszenia
    prosze mi doradzic na co zwrocic uwage i o czym pamietac
    czy wystarczy zwykla umowa kupna sprzedazy czy musimy odwiedzic notariusza
    itd
    wszystkie wskazowki mile widziane
    dziekuje za pomoc
    M.

  • 2. Data: 2007-06-13 08:42:03
    Temat: Re: kupno garażu
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Maaciek napisaB(a):

    > czy wystarczy zwykla umowa kupna sprzedazy czy musimy odwiedzic notariusza

    Nieruchomości tylko notarialnie.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2007-06-13 09:04:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 12 Jun 2007 23:10:16 +0200, Maaciek napisał(a):

    > zamierzam kupic garaż na rynku wtórnym z ogłoszenia
    > prosze mi doradzic na co zwrocic uwage i o czym pamietac

    Czy jest KW dla tej nieruchomości?

    > czy wystarczy zwykla umowa kupna sprzedazy czy musimy odwiedzic notariusza

    Jeżeli umowa kupna - to na pewno nie jest to garaż "na gruncie
    sprzedającego", tylko na np. gruncie z gminy, miasta.
    Wtedy nie kupujesz w zasadzie garażu tylko płacisz ... "odstępne". Z takich
    "zakupów"
    to ja się tylko śmieję - po prostu nie będziesz wtedy wlaścicielem tego
    garażu ...

    Jeżeli kupujesz "prawdziwy garaż z KW" - to jak każdą nieruchomość - umowa
    notarialna.

    > wszystkie wskazowki mile widziane

    :)

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 4. Data: 2007-06-13 09:38:57
    Od: "Maaciek" <m...@e...pl>

> [...]
    > garażu ...
    >
    > Jeżeli kupujesz "prawdziwy garaż z KW" - to jak każdą nieruchomość - umowa

    witam
    nie wiem czy jest kw bo dzisiaj dopiero jestem umowiony ze sprzedajacym wiec
    wszystkiego sie dowiem, ale mam pytanie - gdyby okazalo sie ze nie ma kw
    tylko kupuje tak jak napisales "odstepne" to czy po ich kupieniu moge pojsc
    do notariusza i kw zalozyc i stac sie pełnoprawnym wlascicielem?

  • 5. Data: 2007-06-13 12:36:16
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 13 Jun 2007 11:38:57 +0200, Maaciek napisał(a):

> [...]
    > tylko kupuje tak jak napisales "odstepne" to czy po ich kupieniu moge pojsc
    > do notariusza i kw zalozyc i stac sie pełnoprawnym wlascicielem?

    Aby stać się pełnoprawnym właścicielem - musisz 'otrzymać zgodę'
    właściciela.
    To tak jakbyś kupił samochód od osoby która pożyczyła go od kogoś i
    użytkowała ten samochód. Czy stanie się on twoją własnością jeżeli tej
    osobie zapłacisz 'odstępne'?
    Czy dopiero jeżeli prawowity właściciel zawrze z Tobą umowę kupna
    sprzedaży.

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 6. Data: 2007-06-13 13:22:35
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

> [...]
    > osobie zapłacisz 'odstępne'?
    > Czy dopiero jeżeli prawowity właściciel zawrze z Tobą umowę kupna

    no tak, ale wlascicielem garazu jest ten wlasciciel ktory ma umowe ze
    spoldzielnia
    Kupilem mieszkanie od spoldzielni ktoro ma status spoldzielczo-
    wlasnosciowego tzn ze nie jest ono moje do czasu wpisu do KW? Ale po co mi
    sie ładowac w koszty i KW robic skoro zgodnie z umową ja jestem wlascicielem
    tego mieszkania?

  • 7. Data: 2007-06-13 13:35:04
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Maaciek wrote:

> [...]
    > wlasnosciowego tzn ze nie jest ono moje do czasu wpisu do KW? Ale po co mi
    > sie ładowac w koszty i KW robic skoro zgodnie z umową ja jestem

    Precyzyjnie rzecz biorąc właścicielem nadal jest spółdzielnia. Ty jedynie
    nabywasz prawo do pomieszkiwania (czy ogólnie dysponowania) w nim
    (odsprzedawalne, dziedziczne itd).

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl