    From: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skrajne sposoby firmy windykacyjnej
    Date: Thu, 14 Jun 2007 15:49:03 +0200

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał

    > Powtórzę jeszcze raz: wysyłanie ofert sprzedaży długu z podaniem danych
    > osobowych dłużnika jest zgodne z prawem. Skoro dług faktycznie istnieje,
    > to nie może być mowy o działaniu na szkodę. Wysyłanie takich ofert do
    > klientów spółki, w której dłużnik jest powiązany jest jak widać skuteczną
    > metodą windykacji i to chyba najbardziej boli dłużnika.
    >
    > Postępowanie zgodne z prawem nie może być uznane za szantaż, czy
    > działanie na szkodę. Podobnie jak za szantaż nie powinno być uznane
    > stwierdzenie "proszę o zwrot długu, inaczej oddam sprawę do sądu".

    Ogólnie rzecz biorąc, to sobie mogą wysyłać. Ale w tym konkretnym przypadku
    są podstawy do przypuszczania, że w rzeczywistości chodzi nie tyle o
    wysłanie ofert, co wymuszenie określonego zachowania (skoro najpierw
    przysłali do sp. z o.o., czy na nią było adresowane to pismo?). A więc
    zamiar windykatora nie polega na skorzystaniu z prawa do wysłania ofert,
    tylko na wymuszeniu zachowania. Sprawa bardzo dyskusyjna, nie wiem czy można
    posuwać się do takich zachowań.