  • 1. Data: 2007-06-12 22:04:38
    Temat: mp3 i filmy?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam
    Skoro sciaganie (ale nie udostepnianie) filmow i mp3 na wlasny uzytek z netu
    jest legalne, to czemu zapadaja wyroki za posiadanie tych ze?
    Przeciez jak sciagniemy to posiadamy, no bo poco bysmy sciagali jak nie po
    to zeby posiadac?

    --
    j...@p...pl
    [gg: 207344]

  • 2. Data: 2007-06-12 22:06:50
    Temat: Re: mp3 i filmy?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 13 czerwca 2007 00:04
    (autor Jacek23
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <466f1879$1@news.home.net.pl>):

    > Skoro sciaganie (ale nie udostepnianie) filmow i mp3 na wlasny uzytek z
    > netu jest legalne,

    A skąd takie twierdzenie?
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 3. Data: 2007-06-12 22:09:31
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > A skąd takie twierdzenie?

    np. stad:
    http://www.naloty.pl/articles.php?id=7
    "2) Czy ściąganie utworów muzycznych MP3 czy filmów jest nielegalne?

    NIE. Samo ściąganie muzyki czy filmów z Internetu na własny użytek nie jest
    przestępstwem. Przestępstwem jest ich UDOSTĘPNIANIE, a ponieważ zazwyczaj w
    programach P2P podczas ściągania pliku od jednego użytkownika udostępniamy
    już to, co wcześniej ściągnęliśmy innemu (co jest już przestępstwem), stąd
    spodziewać się możemy konsekwencji takiego działania."

    T przykladowa strona ale juz na kilku stronach widzialem takie stwierdzenia,
    mi. na WP.

    --
    j...@p...pl
    [gg: 207344]

  • 4. Data: 2007-06-12 22:20:48
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 13 czerwca 2007 00:09
    (autor Jacek23
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <466f199f$1@news.home.net.pl>):

    > np. stad:
    > http://www.naloty.pl/articles.php?id=7
    > T przykladowa strona ale juz na kilku stronach widzialem takie
    > stwierdzenia, mi. na WP.

    Nie takie rzeczy widziałem. Wg mnie nie jest. Owszem, w ramach dozwolonego
    użytku osobistego możesz pozyskać takie dane z legalnego źródła i wtedy
    mieć je legalnie, ale pozyskanie z nielegalnego źródła ZTCW nie legalizuje
    ich u ciebie.

  • 5. Data: 2007-06-12 23:31:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.06.2007 Jacek23 <j...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > już to, co wcześniej ściągnęliśmy innemu (co jest już przestępstwem), stąd
    > spodziewać się możemy konsekwencji takiego działania."

    Powyższe stwierdzenie jest prawdziwe, ale jest to odpowiedź na pytanie czy
    coś jest przestępstwem, a nie czy coś jest legalne.
    Ściąganie z Internetu w zakresie wykraczającym poza dozwolony użytek (na
    ogół poza tzw. stosunkiem towarzyskim) nie jest legalne w znaczeniu zgodne
    z prawem, ale tez nie jest przestępstwem. Oznacza to w uproszczeniu, że
    nie pójdziesz za to siedzieć czy nie zostaniesz za to skazany, ale
    właściciel autorskich praw majątkowych do materiałów które ściągnąłeś może
    się domagać od ciebie np. zapłaty i może to zrobić skutecznie, czyli
    prawnie taką zapłatę wyegzekwować.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2007-06-13 00:20:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.06.2007 Jacek23 <j...@p...pl> napisał/a:
    > Skoro sciaganie (ale nie udostepnianie) filmow i mp3 na wlasny uzytek z netu
    > jest legalne, to czemu zapadaja wyroki za posiadanie tych ze?

    Jakie wyroki? Karne? Jakieś konkrety?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-06-13 07:30:39
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieć je legalnie, ale pozyskanie z nielegalnego źródła ZTCW nie legalizuje

    Po czym poznac ze dane zrodlo jest legalne?
    Konkretnie: jest plik xyz.mp3. Po czym poznac, kto jest legalnym
    dystrybutorem tego pliku?
    Po czym poznac ze mamy do czynienia z nielegalnym dystrubutorem?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2007-06-13 10:24:44
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Jakie wyroki? Karne? Jakieś konkrety?

    Jacek caly czas opowiada bajki o swoim koledze ktory rzekomo za to
    zostal skazany,i nigdy nie raczy podac szczegolow.
    A ja sie moge zalozyc o kazde pieniadze ze nie za to go skazali.

    P.

    --
    KONIECZNEJ!! <<
    Prawo ma byc dla zwykłychludzi, nie dla liberałów chcących chronic
    przestepców!
    http://www.zbigniewziobro.org/content/view/19/30/

  • 9. Data: 2007-06-13 10:58:59
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 13 czerwca 2007 09:30
    (autor WOJSAL
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4o6f0$13s7$1@news2.ipartners.pl>):

    > Po czym poznac ze dane zrodlo jest legalne?
    > Konkretnie: jest plik xyz.mp3. Po czym poznac, kto jest legalnym
    > dystrybutorem tego pliku?
    > Po czym poznac ze mamy do czynienia z nielegalnym dystrubutorem?

    Pewnie ciężko i dlatego za same posiadanie pewnie wiele Ci nie zrobią. Ale
    już mając dowody, że zasysałeś z sieci p2p zapewne prościej, no nie?

  • 10. Data: 2007-06-13 11:35:15
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Pewnie ciężko i dlatego za same posiadanie pewnie wiele Ci nie zrobią. Ale
    > już mając dowody, że zasysałeś z sieci p2p zapewne prościej, no nie?

    Niekoniecznie latwiej.
    1. Bo jesli nie mozna ustalic czy zrodlo pobierania pliku jest legalne,
    to nie mozna ustalic czy bylo legalne/nielegalne kopiowanie pliku.

    2. Kara jest za sciaganie czy za posiadanie?
    Bo to ze ktos sciagal, nie znaczy ze posiada.

    3. Inna kwestia to ustalenie kto sciagal.
    Jak ustalic kto sciagal? Skad pewnosc,
    ze z danego komputera sciagal wlasciciel?
    Przeciez nie mozna karac wlasciciela komputera
    za to, ze ktos sciagal pliki na jego komputerze.

    A wine przeciez trzeba udowodnic.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek