  • 11. Data: 2013-03-18 21:45:42
    Temat: Re: Skradziony dowód a odpowiedzialność karna.
    Od: sco <q...@g...com>

    W dniu 2013-03-18 21:35, h.w.d.p. pisze:

    > ciekawe gdzie sprzedaja samochody bezgotowkowo ?

    A mało to jest takich co dają się naciągnąć?

    Tyle ze ta dyskusja do niczego nie prowadzi. konkretów potrzebuje a nie
    "mondrości" życiowych.

  • 12. Data: 2013-03-19 15:46:33
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "sco" <q...@g...com> wrote in message
    > Pytanie: Czy wystarczy złożyć wniosek o powołanie dowodu z opinii biegłego w
    > zakresie grafologii w celu udowodnienia niezgodności podpisu pod umową?

    grafolog chyba raczej wtedy kiedy sprzedajacy bedzie sie upieral ze to
    jednak ona, jezeli sprawa jest w miare swieza a sprzedajacy jest w stanie
    sobie przypomniec osobe\osoby ktore kupowaly to moze nie bedzie to
    konieczne

    > Rozumiem że ma 14 dni od daty odebrania wezwania na stosowne kroki?

    powinno byc pouczenie z terminami

    > Czy można załatwić tą sprawę jeszcze przed rozprawą jeżeli potwierdzi się
    > niezgodność podpisów?

    > Jakie mogą być konsekwencje związane ze zbyt późnym zgłoszeniem kradzieży
    > dowodu osobistego?

    wlasnie takie niespodzianki, zadnych kar sie oidp nie przewiduje

  • 13. Data: 2013-03-19 15:48:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-19 15:46, m4rkiz pisze:

    > wlasnie takie niespodzianki, zadnych kar sie oidp nie przewiduje

    Akurat w tym przypadku zgłoszenie kradzieży dowodu po jego odkryciu nic
    by nie zmieniło.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-03-19 16:02:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Akurat w tym przypadku zgłoszenie kradzieży dowodu po jego odkryciu nic by nie
    > zmieniło.

    bezposrednio nie, ale pozwoliloby przyniesc zaswiadczenie o zgloszeniu
    utraty z data przed sprzedaza co mogloby oszczedzic sporo czasu jezeli
    np. sprzedajacy nie bedzie potrafil powiedziec czy oskarzona faktycznie
    od niego kupowala ow samochod i sad zazyczy sobie opinii grafologa

  • 15. Data: 2013-03-19 17:38:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-19 16:02, m4rkiz pisze:
> [...]
    > np. sprzedajacy nie bedzie potrafil powiedziec czy oskarzona faktycznie
    > od niego kupowala ow samochod i sad zazyczy sobie opinii grafologa

    Nie bardzo rozumiem co kwestia zgłoszenia utraty dowodu coś ma zmienić.
    Przecież i tak ważna byłaby opinia grafologa - jeśli uznałby, że podpis
    należy do właściciela dowodu, to zgłoszenie przez niego jego utraty nie
    uwolni go od odpowiedzialności. Natomiast jeśli grafolog nie uzna
    podpisu za pochodzący z jego ręki, to i fakt niezgłoszenia kradzieży w
    żaden sposób na sprawę nie wpływa.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2013-03-19 19:51:10
    Od: sco <q...@g...com>

    Czyli co i w jakiej kolejności powinna zrobić?

    Czekać na rozprawę i bronić się bazując na: "to nie byłam ja"?
    Czy ustosunkować się jakoś w wyznaczonych 14 dniach?

  • 17. Data: 2013-03-23 10:29:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Mar 2013, sco wrote:

    > Czyli co i w jakiej kolejności powinna zrobić?

    Nie wiem, ale dziwi mnie że nie pojawiła się jedna konkretna
    wersja postępowania.

    > Czekać na rozprawę i bronić się bazując na: "to nie byłam ja"?
    > Czy ustosunkować się jakoś w wyznaczonych 14 dniach?

    A czy nie należy przy okazji zgłosić podejrzenia popełnienia
    przestępstwa z 272 KK lub okolicy?

    Mylę się, czy postępowanie karne "zablokuje" postępowanie
    cywilne i da okazję prokuratorowi, żeby to on zorganizował
    biegłego grafologa, zamiast "cywilnego" wyciągania przez
    strony biegłych przeciwko sobie, co mija się z celem?
    (przecież tu obie strony są poszkodowane, jedna z 272KK
    druga z 286 KK (oszustwo)?
    I na mój gust posłużenie się cudzym dokumentem czyni tezę
    o oszustwie dość wiarygodną (w odróżnieniu od przypadku
    "tylko nie zapłacił") - co oczywiście już nie jest sprawą
    osoby której ukradziono dowód (ale prokuratora i sprzedającego).

    pzdr, Gotfryd