  • 1. Data: 2006-01-27 14:10:48
    Temat: Sklep "Biedronka" pod spodem - halas.
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    Witam,

    Miesiac temu "zagniezdzila" sie pod moim i sasiadow mieszkaniem "Biedronka"
    i jej obecnosc staje sie nieznosna. O ile spoldzielnia poradzila sobie z
    dostawami i wozkiem paletowym, ktory halasuje tak ze sie wydaje iz jestesmy
    na peronie dworcowym, to maja zainstalowany wymiennik ciepla, ktory powoduje
    halas narastajacy i opadajacy (sinusoida). Halas ten pojawia sie regularnie
    co 5 sekund. Konstrukcja budynku powoduje to, ze akurat w jednym z pokoi
    caly rezonans skupia sie i nie moze tam spac dziecko (akurat jest to pokoj
    naszego dziecka) - w pozostalych pokojach jest podobnie ale jakby mniej.
    Halas jest podobny do wibrujacych kilku blach lezacych na sobie ... niemlaze
    zgrzytanie. W dzien sa rozne halasy wiec ten jest w sumie slyszalny ale
    zagluszony, natomiast w nocy jest tragicznie - zdarza sie co jakis czas
    (chyba raz na tydzien juz nawet nie licze) ze wymiennik jest wylaczany :))))
    nie powiem jaka to ulga ... wstajemy bez bolu glowy.

    Spoldzielnia i prezes polozyli przyslowiowa lache na ten problem bo tylko
    mnie to przeszkadza (akurat wymiennik jest zainstalowany pod moim
    mieszkaniem). Jedyne co mu sie udalo uzyskac (o ile Biedronka to zrobi a nei
    jest powiedziane ze zrobi) to, ze _prawdopodonbnie_ w ciagu kliku miesiecy
    sklep ma wykonac podwieszke wygluszajaca na suficie ... zrobi albo nie - jak
    to z Biedronka. Pan Prezes widzial (jak wywnioskowalem z moich skarg
    pisemnych) zezwolenia od wszystkich snietych, ze wymiennik i inne chlodnie
    zainstalowane w sklepie a generujace haslas maja odpowiednie certyfikaty i
    takie tam ...

    Uprzedzam, ze lokal nie nalezy do sklepu (dzierzawa) jak rowniez nei jest
    wlasnoscia spoldzielni - wlascicielem jest bank, ktory sie wyniosl kilka lat
    temu i szukal chetnego na wynajecie badz kupno lokalu.

    Do kogo moge to zglosic ?
    Czy ktos sie orientuje ile kosztuje przeprowadzenie pomiarow poziomu halasu
    (gdybym to ja chcial dokonac pomiearow) i gdzie to mozna zamowic ?

    Co moge zrobic w tej sprawie ?

    Licze na konkrety

    Pozdrawiam

    Pawel.

  • 2. Data: 2006-01-27 15:13:05
    Temat: Re: Sklep "Biedronka" pod spodem - halas.
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <drd9li$ec7$1@atlantis.news.tpi.pl>, kermit wrote:

    > Czy ktos sie orientuje ile kosztuje przeprowadzenie pomiarow poziomu halasu
    > (gdybym to ja chcial dokonac pomiearow) i gdzie to mozna zamowic ?

    Tu masz normy i przepisy:
    http://lwzhow.republika.pl/prawo.htm

    Moja znajoma z problemem bardzo akustycznego bloku zwróciła się
    właśnie do Ligi Walki z Hałasem, gdzieś w Warszawie. Coś tam jej
    pomagali. Wiem, że jeździła do nich z jakimiś planami budynku, czyli
    byli chętni coś poradzić.

    Renata

  • 3. Data: 2006-01-27 17:22:52
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "kermit" <d...@d...cds> napisał w wiadomości
    > Witam,
    (...)

    mialem podobny problem ale stanowimy wspolnote i po prostu kazalismy sie
    biedronce z tym wynosic. to jest taka firma ze ni licz na jakies polubowne
    zalatwienia czy dobra wole.
    lokal wynajeli, OK. ale ten wymiennik jest pewnie na scianie od zewnatrz a
    ta raczej nie nalezy do lokalu. naciskalbym wiec spoldzielnie

  • 4. Data: 2006-01-27 18:19:14
    Od: "gonz0" <e...@t...pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokal wynajeli, OK. ale ten wymiennik jest pewnie na scianie od zewnatrz a
    > ta raczej nie nalezy do lokalu. naciskalbym wiec spoldzielnie

    Dobry pomysl z tym wyniesieniem na zewnatrz ale wtmusieliby go postawic na
    ulicy i pewnei zeszpecili by elewacje ...

    ale podsune te mysl prezesowi :)

    Pawel.

  • 5. Data: 2006-01-27 18:21:27
    Od: "gonz0" <e...@t...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndtkejb.tgm.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

> [...]
    > właśnie do Ligi Walki z Hałasem, gdzieś w Warszawie. Coś tam jej
    > pomagali. Wiem, że jeździła do nich z jakimiś planami budynku, czyli

    Dzieki :) o to michodzilo. POczytam, zaniose prezesowi niech sobie tez
    poczyta ... podejrzewam ze te 25dB nei bedzie ale jest to cholernie
    uciazliwy rezonans ...

    Bede ich naciskal.

    pozdro

    Pawel.

  • 6. Data: 2006-01-28 10:46:25
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Dzieki :) o to michodzilo. POczytam, zaniose prezesowi niech sobie tez
    > poczyta ... podejrzewam ze te 25dB nei bedzie ale jest to cholernie
    > uciazliwy rezonans ...
    Postaram sie o badania na infradzwieki, bo to jest bardzo uciazliwe i tego mozna sie
    rowniez przyczepic. A jest to jeden z istotnych parametrow np. w pracy, wiec w domu
    tym bardziej powinno byc.

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Harry Potter i Książę Półkrwi
    NIEZIEMSKI KONKURS i czarodziejskie gadżety!
    http://klik.wp.pl/?adr=www.harrypotter.wp.pl&sid=645

  • 7. Data: 2006-01-28 20:55:33
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    kermit wrote:

    > Do kogo moge to zglosic ?
    > Czy ktos sie orientuje ile kosztuje przeprowadzenie pomiarow poziomu halasu
    > (gdybym to ja chcial dokonac pomiearow) i gdzie to mozna zamowic ?

    Musisz to zgłosić do Sanepidu.
    Oni już sami robią pomiary hałasu, nie musisz za to płacić.

    Zaznacz wyraźnie, że hałas jest tym bardziej uciążliwy, że nie jest
    jednostajny, tylko narastający i opadający. Dodaj, że jest szczególnie
    uciążliwy w godzinach nocnych, w efekcie w całym mieszkaniu nie można
    spokojnie spać, a pokój dziecka w zasadzie nie nadaje się w ogóle do
    normalnego użytku - szczególnie trudno wymagać, żeby dziecko spało w
    takich warunkach.

    Zezwoleniami od wszystkich świętych się nie przejmuj, bo nawet jak
    Sanepid im to potwierdził, to nie wiedział wtedy, jakie ich urządzenia
    dają efekty w Twoim mieszkaniu. Być może wystarczy je inaczej
    zamontować, czy jakoś zabezpieczyć i hałas nie będzie się przenosił, ale
    w tym układzie przenosi się stanowczo zbyt wyraźnie.

    Może przydadzą Ci się poniższe artykuły Rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    § 323. 1. Budynek i urządzenia z nim związane powinny być zaprojektowane
    i wykonane w taki sposób, aby poziom hałasu, na który będą narażeni
    użytkownicy lub ludzie znajdujący się w ich sąsiedztwie, nie stanowił
    zagrożenia dla ich zdrowia, a także umożliwiał im pracę, odpoczynek i
    sen w zadowalających warunkach.
    2. Pomieszczenia w budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i
    użyteczności publicznej należy chronić przed hałasem:
    1) zewnętrznym przenikającym do pomieszczenia spoza budynku,
    2) pochodzącym od instalacji i urządzeń stanowiących techniczne
    wyposażenie budynku,
    3) powietrznym i uderzeniowym, wytwarzanym przez użytkowników innych
    mieszkań, lokali użytkowych lub pomieszczeń o różnych wymaganiach
    użytkowych.

    § 324. Budynek, w którym ze względu na prowadzoną w nim działalność lub
    sposób eksploatacji mogą powstawać uciążliwe dla otoczenia hałasy lub
    drgania, należy kształtować i zabezpieczać tak, aby poziom hałasów i
    drgań przenikających z pomieszczeń tego budynku nie przekraczał wartości
    dopuszczalnych, określonych w przepisach odrębnych dotyczących ochrony
    środowiska.

    --
    MArta
    m...@N...pl