    From: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep "Biedronka" pod spodem - halas.
    Date: Sat, 28 Jan 2006 21:55:33 +0100

    kermit wrote:

    > Do kogo moge to zglosic ?
    > Czy ktos sie orientuje ile kosztuje przeprowadzenie pomiarow poziomu halasu
    > (gdybym to ja chcial dokonac pomiearow) i gdzie to mozna zamowic ?

    Musisz to zgłosić do Sanepidu.
    Oni już sami robią pomiary hałasu, nie musisz za to płacić.

    Zaznacz wyraźnie, że hałas jest tym bardziej uciążliwy, że nie jest
    jednostajny, tylko narastający i opadający. Dodaj, że jest szczególnie
    uciążliwy w godzinach nocnych, w efekcie w całym mieszkaniu nie można
    spokojnie spać, a pokój dziecka w zasadzie nie nadaje się w ogóle do
    normalnego użytku - szczególnie trudno wymagać, żeby dziecko spało w
    takich warunkach.

    Zezwoleniami od wszystkich świętych się nie przejmuj, bo nawet jak
    Sanepid im to potwierdził, to nie wiedział wtedy, jakie ich urządzenia
    dają efekty w Twoim mieszkaniu. Być może wystarczy je inaczej
    zamontować, czy jakoś zabezpieczyć i hałas nie będzie się przenosił, ale
    w tym układzie przenosi się stanowczo zbyt wyraźnie.

    Może przydadzą Ci się poniższe artykuły Rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury z 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    § 323. 1. Budynek i urządzenia z nim związane powinny być zaprojektowane
    i wykonane w taki sposób, aby poziom hałasu, na który będą narażeni
    użytkownicy lub ludzie znajdujący się w ich sąsiedztwie, nie stanowił
    zagrożenia dla ich zdrowia, a także umożliwiał im pracę, odpoczynek i
    sen w zadowalających warunkach.
    2. Pomieszczenia w budynkach mieszkalnych, zamieszkania zbiorowego i
    użyteczności publicznej należy chronić przed hałasem:
    1) zewnętrznym przenikającym do pomieszczenia spoza budynku,
    2) pochodzącym od instalacji i urządzeń stanowiących techniczne
    wyposażenie budynku,
    3) powietrznym i uderzeniowym, wytwarzanym przez użytkowników innych
    mieszkań, lokali użytkowych lub pomieszczeń o różnych wymaganiach
    użytkowych.

    § 324. Budynek, w którym ze względu na prowadzoną w nim działalność lub
    sposób eksploatacji mogą powstawać uciążliwe dla otoczenia hałasy lub
    drgania, należy kształtować i zabezpieczać tak, aby poziom hałasów i
    drgań przenikających z pomieszczeń tego budynku nie przekraczał wartości
    dopuszczalnych, określonych w przepisach odrębnych dotyczących ochrony
    środowiska.

    --
    MArta
    m...@N...pl