  • 11. Data: 2014-07-24 20:15:54
    Temat: Re: Składki w przypadku rozwiązanej umowy zlecenie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-24 20:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > OK, dzięki, rzuć jeszcze artykułem dla porządku ;-)

    Sorry, nie chce mi się szukać ;)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-07-24 20:16:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-07-24 20:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Coś pomieszałeś ;-)
    > Umowa ramowa zlecenia (powiedzmy sprzątanie, lub tłumaczenie) płatna
    > miesięcznie, i do umowy ramowej comiesięczne rachunki zależnie od liczby
    > przepracowanych godzin w danym miesiącu.
    > Pytanie:
    > Czy zgłaszamy do ZUS dopiero za pierwszy rzeczywiście "przepracowany"
    > miesiąc (za pierwszy, do którego był wystawiony rachunek), czy zgłaszamy już
    > za pierwszy miesiąc nawet "zerowy"?

    Zgłaszamy "w ciągu jakiegoś-tam-terminu" od rozpoczęcia umowy,

    > Rozszerzając pytanie:
    > Czy ochrona ubezpieczeniem społecznym obejmuje wszystkie zgłoszone składniki
    > składek ("zerowych")?

    Nie rozumiem pytania :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2014-07-24 21:03:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2014, Liwiusz wrote:

    > Płacić nie trzeba, bo nie ma od czego.

    Skądinąd racja :>, thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-08-04 17:56:48
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    A taki przypadek:
    Jest zawarta umowa zlecenie z wynagrodzeniem prowizyjnym.
    załóżmy że jest to jedyna umowa zawarta przez zleceniobiorcę.

    A wypłata prowizji jest zależy nie tylko od działań
    zleceniobiorcy i zleceniodawcy ale także od działań innych osób
    (zakład ubezpieczeń) które mogą sprawę wysokości zapłaty
    rozpatrywać wewnętrznie nawet 90 dni.
    Załóżmy więc że kwota prowizji będzie znana i naliczona dopiero w
    trzecim miesiącu trwania umowy. Czy wobec tego w pierwszym i
    drugim miesiącu zleceniobiorca nie będzie miał ubezpieczenia
    zdrowotnego?

  • 15. Data: 2014-08-04 18:11:26
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    A taki przypadek:
    Jest zawarta umowa zlecenie z wynagrodzeniem prowizyjnym.
    Załóżmy że jest to jedyna umowa zawarta przez zleceniobiorcę.

    A wypłata prowizji zależy nie tylko od działań

  • 16. Data: 2014-08-04 19:52:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Aug 2014, poszukiwacz wrote:

> [...]
    > w trzecim miesiącu trwania umowy. Czy wobec tego w pierwszym
    > i drugim miesiącu zleceniobiorca nie będzie miał ubezpieczenia

    A nie mogłeś przeczytać CAŁEGO wątku?
    Zwróć uwagę na posty Liwiusza, masz wymalowane czarno na białym.
    W odróżnieniu od terminu ZAPŁATY składek, obowiązywanie ochrony
    ubezpieczeniowej nie jest uzależnione od wypłaty wynagrodzenia.

    pzdr, Gotfryd