  • 11. Data: 2004-05-31 09:37:36
    Temat: Re: Składka OC a śmierć własciciela samochodu
    Od: a...@a...pl

    > No tu mam wątpliwości. Gdyby dotyczyło samochodu, to np. wysokość
    > składki, w tym zniżki powinny "wędrować" razem z samochodem do nowego
    > właściciela, a tak nie jest.
    jak to ? To znaczy ,że wysokośc składki będzie ustalana na nowo?A co jeśli
    przypuszczalnie zaden z wspólwłascicieli nie ma prawo jazdy i wiadomo ze nie
    będzie użytkownikiem samochodu a jedynie jego włascicielem?Tak sie składa ,ze w
    tym przypadku tylko jedna z osób ma prawo jazdy i samochodu nie chce bo ma już
    własny a druga jest w trakcie robienia prawka

  • 12. Data: 2004-05-31 11:35:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Artur Golanski wrote:
    > Narazie są współwłaścicielami. Swobodnie nie można ustalić
    > właściciela, tylko dział spadku przed sądem lub umowa notarialna przy
    > obecności i zgodzie wszystkich wspólwłaścicieli.

    dlaczego notarialna?

    KG

  • 13. Data: 2004-05-31 11:47:55
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    a...@a...pl napisał:

    >To znaczy ,że wysokośc składki będzie ustalana na nowo?
    Oczywiście, że tak :-) I tu między innymi kolejny problem, dlatego
    najlepszym rozwiązaniem jest ustalenie jednego właściciela.

    >będzie użytkownikiem samochodu a jedynie jego włascicielem?
    Fakt obowiązku zawarcia umowy ubez. OC nie ma związku czy pojazd
    ktokolwiek użytkuje (wystarczy, że jest zarejestrowany). Spoczywa on w
    pierwszej kolejności na właścicielu pojazdu.

    >własny a druga jest w trakcie robienia prawka
    Można być właścicielem pojazdu wcale nim nie jeżdżąc. Dodatkowo tylko
    właściciel może pojazd sprzedać i nie ma obowiązku go
    "przerejestrowywać' (jeśli nie chce nim jeździć - szkoda pieniędzy).

    Artur Golański

  • 14. Data: 2004-05-31 11:51:29
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    kam <X#k...@w...pl.#X> napisał:

    >dlaczego notarialna?
    Fakt ! W przypadku samochodu nie jest to wymagane.

    Artur Golański

  • 15. Data: 2004-05-31 12:24:02
    Od: a...@a...pl

    > Fakt ! W przypadku samochodu nie jest to wymagane.
    to w końcu jak? Można swobodnie takiego własciciela sobie wyłonić i pójść ze
    zwykłym papierkiem (zgodą drugiego wspólwłaciciela)?

  • 16. Data: 2004-05-31 12:39:26
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    Postanowienie sądu o nabyciu spadku i pisemne zrzeczenie się współwłasności
    przez pozostałych spadkobierców.

  • 17. Data: 2004-05-31 12:42:35
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik - praca wrote:
    > Postanowienie sądu o nabyciu spadku i pisemne zrzeczenie się współwłasności
    > przez pozostałych spadkobierców.

    i pewnie zapłacony podatek ;)

    KG

  • 18. Data: 2004-05-31 16:53:25
    Temat: Re: Składka OC a ?mierć własciciela samochodu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > właściciela, a tak nie jest. Ogólnie należy zawrzeć umowę OC z tytułu
    > użytkowania pojazdu (dotyczy to właściciela lub użytkownika).

    Zauważyłeś jedną z bzdur obecnie stosowanego taryfikowania OC. To powinno
    być uzależnione od wieku kierującego, a nie wieku i stażu właściciela. Ale
    na to nic nie poradzę.

  • 19. Data: 2004-05-31 20:14:06
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    > Tak się składa, że nie ma takiego obowiązku (chyba, że pojazd
    > sprowadzona z zagranicy). Powiadamia sie jedynie starostę o fakcie
    > nabycia, tyle i tylko tyle.

    > Lub na użytkowniku :-)

    Zgoda co do braku obowiązku rejestracji, musi być zgłoszony do ewidencji.
    Ale samochód pozostający jedynie w ewidencji nie jest dopuszczony do ruchu
    na drogach publicznych.

    Tyle, że od chwili śmierci właściciela, do czasu załatwienia formalności
    spadkowych samochód nie ma właściciela, nie ma też osoby formalnie
    uprawnionej do dysponowania pojazdem. Co do użytkownika, to musi na jakiejś
    formalnej podstawie użytkować pojazd.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 20. Data: 2004-05-31 20:40:54
    Temat: Re: Składka OC a smierć własciciela samochodu
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Z wiekiem właściciel nabiera rozsądku, komu dawać kluczyki i dowód
    rejestracyjny...
    JaC