  • 1. Data: 2004-05-30 10:20:32
    Temat: kodeks pracy a dyskryminacja placowa
    Od: "Przem" <p...@t...pl>

    Czy nowy kodeks pracy chroni przed dyskryminacja placowa ? Czy pracodawca
    rzeczywiscie ma prawo miec na tych samych stanowiskach, o identycznych
    kwalfikacjach i z takim samym zakresem obowiazkow pracownikow o roznych
    placach? Sa dwie grupy pracownikow - stara, nie majaca zadnych premii ani
    podwyzek od prawie dwoch lat, oraz nowa zatrudniona z premiami i z wyzsza
    pensja. Wszystko dzieje sie w jednostce centralnej.

    Nie wiem czy pracodawca mial prawo tak zrobic ? Czy chroni nas przed tym
    jakas ustawa lub kodeks pracy ? Jestesmy pracownikami nie wchodzacymi w
    sklad korpusu sluzby cywilnej. Pracodawca nie zrobil tego zlosliwie czy na
    podstawie "widzimisie", ale dlatego, ze te miejsca pracy w roznych kwotach
    sfinansowal mu inny podmiot. Dlatego jednym daje wiecej, innym mniej. Ja
    jednak bardzo chcialbym wiedziec, czy przed taka sytuacja da sie jakos
    bronic.. Czy mamy w ogole jakas podstawe prawna by sie bronic ?