  • 1. Data: 2004-05-30 09:40:12
    Temat: jak prawnie zmusic ojca do opkieki nad nieletnim
    Od: grzeg<g...@p...onet.pl>

    Mam troszke skompliowana sprawe.Siostra w trakcie rozwodu z
    mezem przywiozla do mnie corke na niby krotki okres i w tym czasie
    wyjechala sobie z kraju.Ojciec jeszcze w trakcie rozwodu wymeldowal z
    mieszkania corke i zone (nie zapewniajac im mieszkania) krotko
    mowiac staly sie bezdomne.Zameldowalem tymczasowo siostrzenice u
    siebie zeby dziecko moglo byc przyjete do szkoly.Rola ojca w tej chwili
    ogranicza sie do zabierania dziecka w niedziele na lody i placenia
    alimentow.Ktos moze mi poradzic jak zmusic ojca do przejecia opieki
    nad nieletnia i zapewnienia jej stalego meldunku (gdzie i jakie pismo
    skierowac,moze jakis wzor pisma).Dodam ze sad najprawdopodobniej
    (nie posiadam dokumentow z rozwodu)orzekl rozwod z winy mojej
    siostry i przyznal opieke nad corka siostrze a jemu nakazal placenie
    alimentow.W chwili orzekania wyroku siostry juz nie bylo w kraju i do
    tej pory nie wrocila i nie kontaktowala sie ze mna i tym samym nie
    sprawuje opieki nad dzieckiem.Za wszelka okazana pomoc dziekuje.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-30 09:45:50
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

> [...]
    > sprawuje opieki nad dzieckiem.Za wszelka okazana pomoc dziekuje.
    >

    >w tej sytacji to ojciec jak nabardziej sie zajmuje dzieckiem ,nawet płaci a
    sisostr ma opieke a jej nie ma chyba sąd powinien ją odszukac i odebrac jej
    prawa do dziecka .jak mozna nie kontaktowac sie z rodzina ktora zajmuje sie
    jej własnym dzieckiem.
    p.

  • 3. Data: 2004-05-30 09:52:34
    Od: grzeg<g...@p...onet.pl>

    ok jest to paranoiczna sytuacja.Ja nie znam sie na prawie dlatego
    zaczelem szukac jakiejs drogi rozawiazania problemu i trafilem na ta
    stronke.Prosilbym o wskazowki jak rozwiazac problem,gdzie i jakie
    pisma wyslac, moze jakis druk.Ja nigdy w zyciu nie mialem nic
    wspolnego z sadem czy tez prokuratorem dla mnie to czarna magia!!!!

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-05-30 09:58:30
    Od: "xmarcel" <x...@g...pl>

    grzeg<g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam troszke skompliowana sprawe.

    zmusic ojca do opieki nad dzieckiem sie nieda, conajwyzej do placenia
    alimentow (ale on juz placi)
    mozna sprobowac (mysle ze z powodzeniem) odebrac prawa rodzicielskie matce
    (powodem jest porzucenie), wtedy mozna bedzie ustanowic prawnego opiekuna.
    a moze i dalej idaca forme opiekuncza...?

    pozdro
    xmarcel

  • 5. Data: 2004-05-30 10:37:58
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (powodem jest porzucenie), wtedy mozna bedzie ustanowic prawnego
    opiekuna.
    > a moze i dalej idaca forme opiekuncza...?

    mysle, ze rozwiazanie powinno byc tu calkiem inne...
    jesli ojciec placi alimenty i regularnie utrzymuje poprawne kontakty z
    dzieckiem - wszystko jest ok. mozna co najwyzej zaproponowac mu przejecie
    opieki. i niestety nic wiecej.
    inaczej przedstawia sie sytuacja ze strony matki. co prawda zarzut
    porzucenia niekoniecznie musi byc powodem do odebrania praw rodzicielskich,
    ale mozna bez wiekszych przeszkod jej te prawa ograniczyc.
    greg jest obecnie faktycznym opiekunem dziecka i powinien wystapic do sadu o
    ustanowienie rodziny zastepczej dla siostrzenicy. moze pojsc tu dwutorowo:
    1. zaproponowac swoja rodzine. od razu powinien zazadac alimentow
    przyzmnania od siostry. ta sutuacja bylaby najprostsza i najkorzystniejsza
    dla dziecka
    2. zglosic sytuacje w najblizszym sadzie rodzinnym lub komisariacie. wtedy
    dziecko trafi do osrodka i byc moze znajdzie sie rodzina zastepcza. do tego
    punktu sytuacje dziecka mozna zmienic.
    gorzej jesli znajdzie sie chetny do adopcji. z chwila adpotowania nastepuje
    utrata praw rodzicielskich na zawsze!

    pozdro
    ape

  • 6. Data: 2004-05-30 10:59:39
    Od: grzeg<g...@p...onet.pl>

    Raczej nie zafunduje dziecku pobytu w osrodku opiekunczym.Czy
    moge zaproponowac jako opiekuna ojca dziecka?????? Wychodze z
    zalozenia ze dziecko powinno sie wychowywac z rodzicami a
    przynajmniej z jednym z nich.Siostrzenica jest w wieku lat 14 mnie z
    nia lacza ralacje bardziej na zasadzie kuzynostwa niz wujek i
    siostrzenica a widze ze do jej wychowania jest potrzebny autorytet
    rodzica.Poprostu jest oporna na wszelkie zakazy i nakazy z mojej
    strony.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-05-30 11:07:51
    Od: "ape" <a...@p...fm>

    Użytkownik "grzeg" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Raczej nie zafunduje dziecku pobytu w osrodku opiekunczym.Czy
    > moge zaproponowac jako opiekuna ojca dziecka??????

    do tego zobowiazani sa rodzice, a nie ty, wiec jak najbardziej mozesz. oni
    tez zaplaca za osrodek.

> [...]
    > siostrzenica a widze ze do jej wychowania jest potrzebny autorytet
    > rodzica.Poprostu jest oporna na wszelkie zakazy i nakazy z mojej

    zalozenia sluszne niby, a opory nastolatki wynikaja z buntu przed cala
    sytuacja. siostra podrzucila ci kukulcze jajo, a ty, chlopie, masz teraz
    klopot

    pozdro
    ape

  • 8. Data: 2004-05-30 11:24:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "grzeg" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zmusić prawnie jej się nie da. Skoro porzuciła dziecko, to należało by się
    zwrócić ze sprawą do sądu rodzinnego. Sąd po zbadaniu sprawy mógł by
    ograniczyć prawa rodziców i nawet na twoją rzecz od matka również zasądzić
    alimenty na dziecko. Pozostawała by kuratela.