  • 1. Data: 2004-05-30 11:09:28
    Temat: Składka OC a śmierć własciciela samochodu
    Od: a...@a...pl

    Zmarł własciciel samochodu. Minął termin opłacenia kolejnej składki OC.Są
    spadkobiercy ustawowi.Czy to oznacza że samochód ma nowego własciciela (jeden
    ze spadkobierców) mimo ze samochód nie został przepisany?Jak to wszystko
    załatwić .Czy opłacenie takiej składki było w takim przypadku obowiązkowe?
    Samochód nie jest w tym momencie przez nikogo użytkowany już od ok. 5
    miesięcy.Ale niedługo będzie. Jak się za to zabrać.Dzięki

  • 2. Data: 2004-05-30 11:17:00
    Temat: Re: Składka OC a śmierć własciciela samochodu
    Od: "xmarcel" <x...@W...gazeta.pl>

    a...@a...pl napisał(a):

> [...]
    > Samochód nie jest w tym momencie przez nikogo użytkowany już od ok. 5
    > miesięcy.Ale niedługo będzie. Jak się za to zabrać.Dzięki

    oplacic OC "w imieniu wlasciciela"
    niejst to do konca zgodne z prawem, ale nikt sie bedzie czepial

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2004-05-30 12:16:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > oplacic OC "w imieniu wlasciciela"
    > niejst to do konca zgodne z prawem, ale nikt sie bedzie czepial

    Do końca będzie zgodne, jak opłacą w swoim własnym. W końcu OC dotyczy
    samochodu, a nie właściciela. A to, że wpisuje się tam dane właściciela,
    to inna sprawa. Opłatę może wnieść każda osoba.

  • 4. Data: 2004-05-30 12:20:09
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    samochód przypada na wszystkich właścicieli ustawowych według
    ustawowego podziału -do chwili jego podziału składka jest wymagalna
    więc od wszystkich spadkobierców proporcjonalnie do udziału w spadku
    .Trzeba wyłonić jednego właściciela spośrod spadkobierców .Samochód
    bez oc nie może jeździć a to że stoi 5 miesięcy nie ma znaczenia .za
    nieubezpieczenie w tym okresie zostanie nałożona kara za brak oc w
    wysokości proporcjonalnej do kara ustawowa /360*ilość dni
    nieubezpieczonych -wtedy należy odwołać się w terminie wskazanym w
    pouczeniu powołując się na zaistnienie szczególnych okoliczności .
    Obawiam się że przeniesiene własności pojazdu poprzez spadek bez drogi
    sądowej jest niemożliwe

  • 5. Data: 2004-05-30 16:05:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "leslaw" <f...@v...pl> napisał:

    >samochód przypada na wszystkich właścicieli ustawowych według
    >ustawowego podziału -do chwili jego podziału składka jest wymagalna
    Raczej od chwili uprawomocnienia się postanowienia sądu, jeśli takowe
    przeprowadzona. Dodatkowo należy przeprowadzić chyba dział spadku.

    >Trzeba wyłonić jednego właściciela spośrod spadkobierców .
    Do tego właśnie potrzebny jest kolejny wniosek do sądu o dział spadku
    i ewentualne zniesienie współwłasności.

    >nieubezpieczenie w tym okresie zostanie nałożona kara za brak oc w
    >wysokości proporcjonalnej do kara ustawowa /360*ilość dni
    Po 14 dniach braku umowy kara wynosi 100% czyli 500 euro.

    P.S. Odpowiadaj 'pod' listem, a nie 'nad' i tnij zbętny tekst (zasady
    netykiety)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-05-30 18:12:43
    Od: a...@a...pl

    > Do tego właśnie potrzebny jest kolejny wniosek do sądu o dział spadku
    > i ewentualne zniesienie współwłasności.

    > Po 14 dniach braku umowy kara wynosi 100% czyli 500 euro.

    a jeśli nie została takowa przeprowadzona (sprawa o dział spadku)?
    To czy składke mozna wnieśc dopiero po zapadnięciu takiego podziału?
    Bo jak własciwie wczesniej- jak stwierdzić kto jest włascicielem - mozna go
    swobodnie wyłonic? Sprawa spadkowa była przeprowadzona i wyrok uprawomocnił sie
    kilka dni temu.Kilka dni temu minął tez termin kolejnej składki

  • 7. Data: 2004-05-30 19:10:15
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

> [...]
    uprawomocnił sie
    > kilka dni temu.Kilka dni temu minął tez termin kolejnej składki

    Stara umowa wygasła z mocy prawa na skutek śmierci poprzedniego właściciela.
    Obowiązek zarejestrowania samochodu i zawarcia nowej umowy ubezpieczenia OC
    ciąży na nowym właścicielu.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 8. Data: 2004-05-31 08:27:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >W końcu OC dotyczy samochodu, a nie właściciela.
    No tu mam wątpliwości. Gdyby dotyczyło samochodu, to np. wysokość
    składki, w tym zniżki powinny "wędrować" razem z samochodem do nowego
    właściciela, a tak nie jest. Ogólnie należy zawrzeć umowę OC z tytułu
    użytkowania pojazdu (dotyczy to właściciela lub użytkownika).

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-05-31 08:27:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl> napisał:

    >Obowiązek zarejestrowania samochodu
    Tak się składa, że nie ma takiego obowiązku (chyba, że pojazd
    sprowadzona z zagranicy). Powiadamia sie jedynie starostę o fakcie
    nabycia, tyle i tylko tyle.

    >zawarcia nowej umowy ubezpieczenia OC ciąży na nowym właścicielu.
    Lub na użytkowniku :-)

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-05-31 08:41:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    a...@a...pl napisał:

    >a jeśli nie została takowa przeprowadzona (sprawa o dział spadku)?
    To oznacza, że właścicielami są wszyscy wymienieni w postanowieniu
    sądu.

    >To czy składke mozna wnieśc dopiero po zapadnięciu takiego podziału?
    Jeśli będzie postanowienie i ustalony zostanie jeden właściciel, który
    umowę zawrze (oraz przynajmniej zgłosi fakt nabycia staroście, jeśli
    nie chce go użytkować i ma zamiar sprzedać), to wszystko będzie w
    porządku. Trudno powiedzieć czy ktoś nie czepi się pozostałych
    współwaścicieli (tych do chwili działu), bo kwestia prawna nie jest
    taka jasna.

    >Bo jak własciwie wczesniej- jak stwierdzić kto jest włascicielem - mozna go
    >swobodnie wyłonic?
    Narazie są współwłaścicielami. Swobodnie nie można ustalić
    właściciela, tylko dział spadku przed sądem lub umowa notarialna przy
    obecności i zgodzie wszystkich wspólwłaścicieli. druga możliwość
    raczej jest finansowo mniej korzystna.

    Artur Golański