  • 1. Data: 2007-01-14 23:10:34
    Temat: Skierowanie na ponowny egzamin przy jazdach doszkalających?
    Od: k...@g...com

    Witam,

    osoba posiadająca prawo jazdy kategorii B (bezterminowe) od 5 lat nie
    jeździła samochodem i nie czuje się na siłach usiąść
    samodzielnie za kierownicę. W związku z tym zapisuje się na
    dodatkowe godziny jazd doszkalających. Pytanie - czy ma "chwalić
    się" w ośrodku nauki jazdy posiadaniem prawka czy też nie i
    zapisywać się na dodatkowe jazdy mówiąc, że dopiero zaczyna? A
    mówiąc dokładniej - czy instruktor może powiadomić (i kogo?) że
    dana osoba od strony praktycznej wymaga ponownego skierowania na
    egzamin??

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Kinga

  • 2. Data: 2007-01-14 23:23:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    .com...

    Nikogo nie powiadamia i takiej możliwości nie ma. Natomiast dobrze jest
    instruktorowi powiedzieć o co chodzi, bo wówczas przyłoży się do praktycznej
    strony zagadnienia zamiast uczyć ile razy trzeba kierownicą pokręcić w którą
    stronę, by wjechać w zatoczkę.

  • 3. Data: 2007-01-15 18:41:31
    Od: "AnnGoth" <a...@o...pl>

    .com...
    Cześć

    Sama po kilku latach "nie siedzenia" za kółkiem zapisałam się na jazdy
    doszkalające. Szkoły jazdy często mają specjalne pakiety dla takich osób.
    Instruktorowi powiedziałam na czym polega mój problem, że interesuje mnie
    jazda po miaście a nie placyk, że na początek chcę oswoić się z kilkoma
    podstawowymi dla mnie trasami. Oczywiście poćwiczyłam też jazdę w kilku
    trudnych miejscach w mieście:) W ramach pakietu miałam też możliwość (choć
    nie obowiązek) uczestniczyć w zajęciach teoretycznych. Skorzystalam
    oczywiście:) Wykładowca wiedział, że jestem już szczęśliwą posiadaczką
    prawka i nie męczył mnie testami:)

    Według mnie to nie "chwalenie sie" posiadaniem prawa jazdy tylko wykupienie
    usługi, która ma przynieść odpowiednią korzyść. A na powtórny egzamin to
    można trafić tylko jak się prawko straci, ale to może spotkać i starego
    wygę, jeżdżącego zawodowo od 20 lat;)

    Pozdrawiam

    Ania

    Ps. Niechcący poszło na priva, przepraszam.

  • 4. Data: 2007-01-15 21:11:04
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >mówiąc dokładniej - czy instruktor może powiadomić (i kogo?) że
    >dana osoba od strony praktycznej wymaga ponownego skierowania na

    System szkolenia osób posiadających prawo jazdy różni się od szkolenia
    nowicjuszy, lub osób nieco zaawansowanych w nauce. Z tego powodu należy
    poinformować instruktora o sytuacji. Ponadto, jeśli koleżanka nie
    poinformuje, że ma prawko, instruktor nie będzie chciał z nią jeździć.
    Poleci, aby najpierw zapisała się na kurs teoretyczny. Instruktor nie
    powiadomi, nikogo o braku umiejętności ucznia, ponieważ jest od tego aby go
    nauczyć. Jeśli nawet by powiadomił, to nie pociąga, to za sobą żadnych
    ujemnych konsekwencji.

    grzech