  • 1. Data: 2003-03-12 10:33:56
    Temat: Skad umowe na wykonanie strony www?
    Od: "Harnaś" <h...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chcialbym wykonac internetowa strone www osobie, ktora prowadzi dzialalnosc
    gospodarcza i umiescic ja na wlasnym serwerze.
    Tu rodzi sie pytanie: jak mam ja sporzadzic, zeby zabezpieczyc sie od
    odpowiedzialnosci przed wlamaniem przez osoby niepowolane?
    Czy moge zastrzec sobie warunek, ze nie ponosze odpowiedzialnosci w
    przypadku ataku hackerow na serwer?
    Serwer jest oczywiscie zabezpieczony przed takimi probami, ale moze sie
    zdarzyc sytuacja, ze ktos sie jednak dostanie i cos namiesza.
    Prosze o odpowiedz lub podanie linku do przykladowych umow.

    --
    Pzdr. Harnas

    @: harnasik [at] poczta [dot] onet [dot] [Poland code]

  • 2. Data: 2003-03-12 10:48:46
    Temat: Re: Skad umowe na wykonanie strony www?
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > zdarzyc sytuacja, ze ktos sie jednak dostanie i cos namiesza.
    > Prosze o odpowiedz lub podanie linku do przykladowych umow.

    Czyżby osoba zamawiająca podawała taki wymóg? Wydaje mi się logiczne, że nie
    możesz być odpowiedzialny za takie zdarzenie. To raczej zadanie firmy
    posiadającej serwer by się w porę zabezpieczyć (ubezpieczyć). Ważniejsze w
    dzisiejszych czasach wydaje mi się zabezpieczenie przed niewypłacalnością
    klienta.

    SOTB

  • 3. Data: 2003-03-12 12:59:25
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Harnaś" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tu rodzi sie pytanie: jak mam ja sporzadzic, zeby zabezpieczyc sie od
    > odpowiedzialnosci przed wlamaniem przez osoby niepowolane?

    a osoby powołane mogą się włamywać? :)

    poważniej, chcesz umowę na napisanie serwisu czy napisaniei utrzymywanie na
    serwerze

    > Czy moge zastrzec sobie warunek, ze nie ponosze odpowiedzialnosci w
    > przypadku ataku hackerow na serwer?

    teoretycznie,
    w praktyce zawsze ponosisz odpowiedzialność za szkody spowodowane Twoją
    umyślną winą,
    czyli innymi słowy, jeżeli ktoś włamie sie wykorzystując dziurę znaną od
    lat, to raczej można uznać, że to Twoja wina, że nie zabezpieczyłeś serwera.
    Jeżeli jednak jakiś mitnick czy inny geniusz znajdzie coś nowego i
    wykorzysta, powienieneś móc się wybronić.

    > Prosze o odpowiedz lub podanie linku do przykladowych umow.

    oj nie znam
    zazwyczaj sam sobie piszę umowy, bo wzory są imho kiepskie :)

  • 4. Data: 2003-03-12 14:01:27
    Od: "Harnaś" <h...@p...onet.pl>

    > poważniej, chcesz umowę na napisanie serwisu czy napisaniei utrzymywanie
    na
    > serwerze

    chodzi mi o stworzenie serwisu i trzymanie go na moim serwerze - wiec umowa
    na jedno i drugie

> [...]
    serwera.
    > Jeżeli jednak jakiś mitnick czy inny geniusz znajdzie coś nowego i
    > wykorzysta, powienieneś móc się wybronić.

    i wlasnie przed czyms takim chcialbym sie zabezpieczyc

  • 5. Data: 2003-03-12 18:07:24
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > chodzi mi o stworzenie serwisu i trzymanie go na moim serwerze - wiec
    umowa
    > na jedno i drugie

    lepiej dwie osobne,
    1) wykonanie www
    dopelniasz umowy i sprawa zalatwiona

    2) utrzymanie na serverze
    (istnieje mozliwosc zerwania/wypowiedzenia umowy)

    pl.comp.security
    oraz obowiazkowo subscrybuj bugtraqa :)