  • 1. Data: 2005-10-03 22:39:47
    Temat: Serwis internetowy a prawa autorskie.
    Od: "Paweł" <p...@p...onet.pl>

    Serwis internetowy a prawa autorskie.

    Jestem w trakcie prac nad stworzeniem tematycznego serwisu internetowego. Ja
    jestem pomysłodawcą oraz osobą finansującą cały projekt. Do realizacji tego
    projektu chcę nająć osoby zewnątrz czyli webmastera, programistę php, grafika-
    plastyka. Osoby te będą odpowiedzialne za wykonanie całości. Będą wykonywały
    wszelkie czynności według moich wskazówek i zaleceń. Czyli jak co ma działać,
    jaki kolor czy jak ma wyglądać odpowiednia grafika. Chciałbym jednak się
    zabezpieczyć aby wszelkie prawa autorskie jak do programów, skryptów, grafik
    itp. należały do mnie w jaki sposób i jaką umowę powinienem zawrzeć.
    Prawdopodobnie umowa o pracę nie wchodzi w grę.

  • 2. Data: 2005-10-03 22:42:51
    Temat: Re: Serwis internetowy a prawa autorskie.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    co do zasady jest to niemożliwe. Prawa autorskie osobiste są
    niezbywalne. Autorem kodu będzie zawsze jego autor. Możesz jedynie
    drogą umowy nabyć autorskie prawa majątkowe. I tu już dowolna umowa
    wchodzi w rachubę.

  • 3. Data: 2005-10-03 22:46:53
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > niezbywalne. Autorem kodu będzie zawsze jego autor. Możesz jedynie
    > drogą umowy nabyć autorskie prawa majątkowe. I tu już dowolna umowa

    Co do grafiki również jeśli powiem dokłądnie plastykowi co na narysować jak
    poprowadzić kreskę jakiego użyć odcieniu.

  • 4. Data: 2005-10-03 22:53:09
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > niezbywalne. Autorem kodu będzie zawsze jego autor. Możesz jedynie
    > drogą umowy nabyć autorskie prawa majątkowe. I tu już dowolna umowa

    Jeszcze jedno. Jeśli wegług odpowiedniej umowy nabędę autorskie prawa majątkowe
    to później bez zgody i wiedzy autora mogę modyfikować zmienianiać itp rzeczy w
    powyższych dziełąch oraz czymogę póżniej sprzedaż powyższy serwsi osobie
    trzeciej.

  • 5. Data: 2005-10-04 05:45:43
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

    > Co do grafiki również jeśli powiem dokłądnie plastykowi co na narysować
    jak
    > poprowadzić kreskę jakiego użyć odcieniu.

    czesto jest tak, ze ktos tworzy grafike pod dyktando zamawiajacego, jednak
    zawsze tworca poszczegolnych elementow jest grafik i do niego naleza prawa
    autorskie.

  • 6. Data: 2005-10-04 05:48:03
    Od: "Pawel Gardziejewski" <g...@o...-SPAM-.pl>

    > Jeszcze jedno. Jeśli wegług odpowiedniej umowy nabędę autorskie prawa
    majątkowe
    > to później bez zgody i wiedzy autora mogę modyfikować zmienianiać itp
    rzeczy w

    moze zmieniac tylko na zasadzie uaktualniania, dodawania nowych elementow,
    nie mozesz ingerowac w "integralnosc" dziela

    > powyższych dziełąch oraz czymogę póżniej sprzedaż powyższy serwsi osobie
    > trzeciej.

    jesli majatkowe prawa autorskie naleza do ciebie to owszem z zastrzezeniem,
    ze prawa autorskie nadal pozostaja przy tworcy dziela

  • 7. Data: 2005-10-04 07:03:19
    Od: "DECORo" <w...@o...pl>

    > Co do grafiki również jeśli powiem dokłądnie plastykowi co na narysować
    > jak
    > poprowadzić kreskę jakiego użyć odcieniu.

    To moze wystarczy ci osoba znajaca programy graficzne a nie plastyk skoro
    wiesz jak ma wszystko wygladac a moze nawet sam narysujesz :)
    NIe ma sensu zawracac glowy plastykowi skoro bedzie nie potrzebny.