  • 1. Data: 2005-10-03 20:36:37
    Temat: Budowa domku
    Od: "SAINT" <s...@l...mm.pl>

    Witam,

    Jakis czas temu zakupilem dzialke nad jeziorem - pustą - do tego projekt
    domku, ktorego powierzchnia z tego co wiem dla wielkosci dzialki 3500 m2
    wynosila max ok 105 m i tyle ma miec domek - tzn 3 kondygnacje. Pozwolenie
    na budowe dostalem przed wprowadzeniem jakis nowych przepisow ktore
    sprawiaja ze jesli nie rozpoczne budowy do konca roku to nie bede mogl juz
    wybudowac tego domku ani zadnego innego. Czy ktos moglby podac odnosnik do
    tej ustawy albo napisac o co chodzi ? i drugie pytanie, czy moge jeszcze w
    tej chwili lub zmienic projekt domku (lub w przyszlosci go przebudowac ? )
    Ew czy moge wybudowac dom wedlug nowego projektu ?(Np w przyslosci bede
    chcial dobudowac garaz) ? Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-03 20:43:50
    Temat: Re: Budowa domku
    Od: "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl>

> [...]
    > sprawiaja ze jesli nie rozpoczne budowy do konca roku to nie bede mogl juz
    > wybudowac tego domku ani zadnego innego.

    Na pozwoleniu na budowe masz informację o czasie jego ważności. PnB ważne
    jest 2 lata, co znaczy, że w tym czasie musisz zglosic do nadzoru fakt
    rozpoczecia prac budowlanych i podac kierownika budowy.

    > Czy ktos moglby podac odnosnik do
    > tej ustawy albo napisac o co chodzi ? i drugie pytanie, czy moge jeszcze w
    > tej chwili lub zmienic projekt domku (lub w przyszlosci go przebudowac ? )

    Przebudowac powinno byc latwiej niz teraz zmieniac projekt. Nowy projekt to
    prawdopodobnie nowe PnB, ktore moze byc trudniej dostac z uwagi na np. brak
    planu zagospodarowania przestrzennego gminy
    Pozdrawiam TU