  • 1. Data: 2005-10-03 20:52:23
    Temat: Umowa z 2004, a VAT
    Od: "TU" <usowski@wp_wytnijto.pl>

    Witam.
    W styczniu 2004 podpisalem umowe z ZE na podlaczenie do sieci (wybudowanie
    przylacza przez ZE). ZE wycenil budowe na c.a. 1500 PLN. Wplacilem od reki I
    rate c.a. 300 PLN.
    W tej chwili przed wejsciem ZE na teren budowy ZE chce podpisac aneks do
    umowy w zwiazku z wejsciem w zycie nowej ustawy z dnia 11 marca 2004 r.o
    podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535). Czyli po podpisaniu
    umowy.

    Gdy podpisywalem umowe mialem podana cene koncowa - brutto. Nie bylo
    rozbicia na netto + VAT. Dla mnie ta podwyzka to niezaplanowane wydatki i
    zmienia to postac umowy. Czy musze sie godzic na ten aneks czy moge rzadac
    wybudowania przylacza w pierwotnej cenie?

    Wiem, ze w moim przypadku kwota niewielka, ale np. jakby dotyczylo to umowy
    na powiedzmy 100 000 PLN to kogos mogloby nie stac doplacic.
    Co o tym sadzicie?

    Pozdrawiam TU