  • 1. Data: 2003-04-18 04:12:59
    Temat: Serwer poczty za granicą a ochrona danych osobowych
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kudłacik" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Primo: skorzystaj z tych atrakcyjnych "zachodnich" ofert. I po sprawie.

    Hmmmm. No nie jestem pewien jak to wygląda w swietle ustawy o ochronie
    danych osobowych.
    Chodzi przecież o dokumentów medycznych, zazapewnie z danymi pacjenta. Na
    dodatek wysyłanych poza Polske.
    Co innego zapewnie, jesli dane są szyfrowane.
    Tyle, że jak już ustalilismy same szyfrowane połączenia nie zapewnia
    poufności, bo od momentu dotarcia do serwera nadawcy dane trzymane są i
    przesyłane w postaci jawnej. Więc "szyfrowane" oznacza S/MIME lub PGP samej
    poczty lub szyfrowanie załaczników.

    Vizvary Istvan II

  • 2. Data: 2003-04-18 11:00:15
    Od: "xris" <x...@a...gazeta.pl>

    Użytkownik "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:b7nu07$hun$1@news.onet.pl...

    > Hmmmm. No nie jestem pewien jak to
    > wygląda w swietle ustawy o ochronie
    > danych osobowych.

    A co ma do tego Ustawa o Ochronie Danych Osobowych???

    > Chodzi przecież o dokumentów medycznych,
    > zazapewnie z danymi pacjenta. Na
    > dodatek wysyłanych poza Polske.

    No i co? Nigdzie na świecie nie ma takiej paranoi, że
    nie można mieć wizytownika bez zgody każdej osoby,
    której wizytówkę posiadamy :-) Tym badziej w każdym
    normalnym kraju można przesyłac dane osobowe, jeśli
    dana osoba się na ich przetwarzanie zgodziła.

    Problem na świecie polega w przeciwieństwie do Polski
    na przekazywaniu danych medycznych
    a nie osobowych. Ale na to zgadzasz się
    podpisując umowę ubezpieczeniową.

    > Co innego zapewnie, jesli dane są szyfrowane.

    Akurat Ustawa o Ochronie danych osobowych nic na ten
    temat nie mówi.

    copy & paste rulez ;-)

    Pozdrawiam,
    xris