  • 1. Data: 2004-10-04 09:55:18
    Temat: Podatek od nieruchomości - ciekawostka?
    Od: "Redek" <d...@v...pl>

    Jest sobie nieruchomość, ma 2 współwłaścicieli, jeden z nich prowadzi
    działalność gospodarczą i nie płaci podatku od nieruchomości (podwyższonego o
    działalność). W tym układzie Urząd Miasta domaga się tego podatku od drugiego
    współwłaściciela - osoby fizycznej. Czy to normalne? Czy osoba fizyczna może
    płacić podatek osoby prawnej? Zwłaszcza, że nie czerpała żadnej korzyści z tej
    działalności i nie jest współmałżonkiem?

  • 2. Data: 2004-10-04 11:16:59
    Temat: Re: Podatek od nieruchomości - ciekawostka?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Redek pisze:

> [...]
    > Czy osoba fizyczna może płacić podatek osoby prawnej? Zwłaszcza, że nie
    > czerpała żadnej korzyści z tej działalności i nie jest współmałżonkiem?

    Normalne.

    Za podatek od nieruchomosci wspolwlasciciele odpowiadaja solidarnie.
    US nie broni Panu rozliczyc sie ze wspolwlascicielem.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-10-04 11:53:32
    Od: "Redek" <d...@v...pl>

    > Normalne.
    >
    > Za podatek od nieruchomosci wspolwlasciciele odpowiadaja solidarnie.
    > US nie broni Panu rozliczyc sie ze wspolwlascicielem.

    Tylko w jaki sposób mam to zrobić jeśli współwłaściciel się uchyla a nie
    wykazuje oficjalnyych dochodów? Nie mogę podać go do sądu jeśli z punktu
    widzenia prawa jestem tak samo winien jak on. Oprycha mam wynająć? Tego chyba
    US nie sugeruje?

  • 4. Data: 2004-10-04 12:02:27
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Redek pisze:

> [...]
    > wykazuje oficjalnyych dochodów? Nie mogę podać go do sądu jeśli z punktu
    > widzenia prawa jestem tak samo winien jak on. Oprycha mam wynająć? Tego

    Wrecz przeciwnie.

    Z punktu widzenia prawa jestescieodpowiedzialni SOLIDARNIE, tzn i on iPan ma
    placic.
    Jedynie urzedu nie interesuje kto wplaci.

    A gosc ma z czego zaplacic bo MA MAJATEK..(owa nieruchomosc)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-10-04 12:28:16
    Od: "Redek" <d...@v...pl>

    > Z punktu widzenia prawa jestescieodpowiedzialni SOLIDARNIE, tzn i on iPan ma
    > placic.
    > Jedynie urzedu nie interesuje kto wplaci.
    >
    > A gosc ma z czego zaplacic bo MA MAJATEK..(owa nieruchomosc)

    Ma majątek, ale mieszka w nim a utrzymuje się oficjalnie z pomocy z opieki
    społecznej. Gdyby prawo było sprawiedliwe obciążony zostałby tylko jego majątek
    (pół roku temu przeprowadzono podział) jednak prawo zamierza się również na
    moją połowę gdzyż zaległości obejmują okres współwłasności. Jak mogę w imię
    prawa egzekwować od kogoś należność będąc oficjalnie współwinnym - nie tylko z
    punktu widzenia samego urzędu ale i prawa. Jaki sąd mnie wysłucha? Największy
    szkopuł w tym, że ja mam oficjalne dochody a on nie. Moja wypłata jest
    niewielka ale jest i to urzędowi wystarcza.

  • 6. Data: 2004-10-04 21:48:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Redek wrote:
    [...]
    >+ > A gosc ma z czego zaplacic bo MA MAJATEK..(owa nieruchomosc)
    >+
    >+ Ma majątek, ale mieszka w nim a utrzymuje się oficjalnie z pomocy z opieki
    >+ społecznej.

    Bez znaczenia. W którymś poście poużalałem się nad właścicielami
    - nie są tak chronieni jak lokatorzy... Lokal na sprzedaż, właściciel
    na bruk. Ale niestety - przez sąd...

    >+ Gdyby prawo było sprawiedliwe obciążony zostałby tylko jego majątek
    >+ (pół roku temu przeprowadzono podział) jednak prawo zamierza się również na
    >+ moją połowę gdzyż zaległości obejmują okres współwłasności.

    No i o to chodzi. O ową "współwłasność" za którą odpowiadasz.

    >+ Jak mogę w imię
    >+ prawa egzekwować od kogoś należność będąc oficjalnie współwinnym

    Zaraz "winnym". Zobowiązanym i tyle.

> [...]
    >+ szkopuł w tym, że ja mam oficjalne dochody a on nie. Moja wypłata jest
    >+ niewielka ale jest i to urzędowi wystarcza.

    No musisz zapłacić urzędowi. Ale rośnie dług współwłaściciela
    wobec CIEBIE.... !
    Do momentu aż uznasz że pora na sąd :( - nie ma chyba innej drogi :(
    I jedyne co uzyskasz - to właśnie prawo do pieniędzy ze sprzedaży
    "tamtej" części. Jak cię stać... to może TY ją kupisz :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-05 05:21:50
    Od: Ebay <l...@n...gazeta.pl>

    On 4 Oct 2004 11:55:18 +0200, Redek wrote:

> [...]
    > płacić podatek osoby prawnej? Zwłaszcza, że nie czerpała żadnej korzyści z tej
    > działalności i nie jest współmałżonkiem?

    Ja też mam lokal handlowy na pól z moim szwagrem i żaden z nas nie prowadzi
    działalności tylko wynajmujemy ten lokal i każdy z nas płaci podatek za
    swoja połówkę z osobna.

  • 8. Data: 2004-10-05 08:44:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, Ebay wrote:

> [...]
    >+ > działalność). W tym układzie Urząd Miasta domaga się tego podatku od drugiego
    [...]
    >+ Ja też mam lokal handlowy na pól z moim szwagrem i żaden z nas nie prowadzi
    >+ działalności tylko wynajmujemy ten lokal i każdy z nas płaci podatek za
    >+ swoja połówkę z osobna.

    No tak.
    Ale sytuacja jest odmienna - wy PŁACICIE.
    Sprawdź co się stanie jak szwagier zostanie bezrobotnym i PRZESTANIE
    płacić... !

    Podatek od współwłasności można ściągnąć od DOWOLNEGO współwłaściciela,
    to się nazywa "zobowiązanie solidarne". A później od szwagra będziesz
    mógł (np. przed sądem) dochodzić "wyrównania" czyli regresu...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-05 14:30:33
    Od: "Redek" <d...@v...pl>

> [...]
    > I jedyne co uzyskasz - to właśnie prawo do pieniędzy ze sprzedaży
    > "tamtej" części. Jak cię stać... to może TY ją kupisz :]

    Mam nadzieję, że jakoś da się ten dług wobec mnie udowodnić w sądzie. Dzięki za
    info!
    Pozdrawiam!

  • 10. Data: 2004-10-05 15:31:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Redek pisze:

    > Mam nadzieję, że jakoś da się ten dług wobec mnie udowodnić w sądzie.
    > Dzięki za info!
    > Pozdrawiam!

    Dowodem dlugu WOBEC CIEBIE jest dokument potwierdzajacy zaplacenieprzez
    Ciebie podatku za ktory odpowiadacie solidarnie.

    Boguslaw