  • 1. Data: 2020-07-14 18:00:57
    Temat: Scenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru"
    Od: r...@o...pl

    Scenka z marketu - klientka postawiła na taśmie kasy czajnik elektryczny i pyta
    kasjerkę: "czy mogę wymienić, jakby coś nie działało?"

    Kasjerka pokazuje na wiszący przy kasie komunikat: "w związku z (....) nie
    wymieniamy towaru (...)" i mówi: "niestety nie można".

    Zatem przekaz dla klientki był taki: kupiłaś gupia krowo, nie działa, wal się,
    wypierdalaj, korona winny.

    Będąc następnym zapytałem kasjerkę o podstawa prawną - rzecz jasna nie miała
    o tym pojęcia. No więc jaka jest podstawa prawna takiego komunikatu dla klientów?
    Jakieś rozporządzenie coś zmieniło?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 2. Data: 2020-07-14 19:21:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-14 o 18:00, r...@o...pl pisze:
> [...]
    > o tym pojęcia. No więc jaka jest podstawa prawna takiego komunikatu dla klientów?

    Pytała o wymianę, a nie gwarancję, rękojmię.

    Robert

  • 3. Data: 2020-07-14 19:38:07
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 14 lipca 2020 19:21:46 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Pytała o wymianę, a nie gwarancję, rękojmię.

    Gra słów: "wymienić, jeżeli nie będzie działać" - czyli gupia-cipa-krowa była
    na tyle prymitywną pizdą, że nie potrafiła złożyć tego zdania w jedno ze
    słów typu "gwarancja" lub "rękojmia". Zatem: "klientów debili nie obsługuje się
    - motłochu ze wsi wypierdalaj do dyskontów, jeżeli nie znasz podstaw języka
    polskiego!" :P

    ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 4. Data: 2020-07-14 22:11:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.07.2020 o 19:38, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > - motłochu ze wsi wypierdalaj do dyskontów, jeżeli nie znasz podstaw języka

    Żadna gra słów. Gwarancji udziela producent. Czasem udziela, a czasem
    nie. Sprzedawca sprzedając konsumentowi (czyli bez faktury) odpowiada za
    "zgodność towaru z umową". Jest do tego osobna ustawa. Rękojmia, to
    między osobami cywilnymi, jak ktoś coś komuś sprzedaje. W marketach
    czasem po prostu jest osobne unormowanie, że do iluś tam dni można
    zwrócić nieużywane - ale to ich dobra wola. Klientka nie dogadała się z
    kasjerką po prostu, bo pewnie z tej dobrej woli zrezygnowali z powodu COVID.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-07-15 08:58:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lipca 2020 18:00:59 UTC+2 użytkownik r...@o...pl napisał:
> [...]
    > o tym pojęcia. No więc jaka jest podstawa prawna takiego komunikatu dla klientów?

    To ze sklep zgadza się na zwrot towaru w ciągu np 30dni to jego dobra wola i podstawy
    prawnej tu nie ma
    a jak czajnik będzie wadliwy to klient skorzystać może z rękojmi ew gwarancji

  • 6. Data: 2020-07-15 09:02:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lipca 2020 22:12:22 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    Żadna gra słów. Gwarancji udziela producent. Czasem udziela, a czasem
    > nie. Sprzedawca sprzedając konsumentowi (czyli bez faktury) odpowiada za
    > "zgodność towaru z umową".

    Rękojmia się to teraz nazywa. "niezgodność z umową" było do 2014 bodajże,
    Jest do tego osobna ustawa. Rękojmia, to się teraz nazywa. "Niezgodność z umowa była
    do 2014 bodajże
    > Rękojmia, to między osobami cywilnymi, jak ktoś coś komuś sprzedaje.

    Między przedsiębiorca a konsumentem.

  • 7. Data: 2020-07-15 09:03:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 lipca 2020 19:38:09 UTC+2 użytkownik r...@o...pl napisał:

    > Gra słów: "wymienić, jeżeli nie będzie działać" - czyli gupia-cipa-krowa była
    > na tyle prymitywną pizdą, że nie potrafiła złożyć tego zdania w jedno ze

    Na razie na najbardziej prymitywnego to ty tutaj wyszedłeś

  • 8. Data: 2020-07-15 11:12:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-15, Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
    > Jest do tego osobna ustawa. Rękojmia, to się teraz nazywa. "Niezgodność z umowa

    Nie tylko. Generalnie dla każdej umowy k-s. Przy sprzedaży konsumenckiej
    jest po prostu rozszerzona ustawowo ochrona dla konsumentów.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-07-15 13:06:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 lipca 2020 11:12:05 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Nie tylko. Generalnie dla każdej umowy k-s. Przy sprzedaży konsumenckiej
    > jest po prostu rozszerzona ustawowo ochrona dla konsumentów.
    Oczywiście zgoda
    Miało być:
    "Między przedsiębiorca a konsumentem również"

  • 10. Data: 2020-07-15 14:30:10
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    środa, 15 lipca 2020 o 09:03:43 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Na razie na najbardziej prymitywnego to ty tutaj wyszedłeś

    Mylisz się - nie wyszedłem, tylko wybiegłem - i to po całkiem skrupulatnych PR-owych
    przygotowaniach :)

    Pozdr-
    -Rowerex