  • 1. Data: 2020-07-11 20:21:00
    Temat: Firma hostingowa wzięła sobie dane z mejla
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Firma hostingowa przy zawieraniu umowy żąda różnych danych, osobowych w tym
    PESEL, ale nie są to dane obowiązkowe. PESELa nie podał.
    Kilka lat korzystania z usługi, klient się nie skarży bo dobrze działa,
    firma sie cieszy, bo klient płaci.
    Klient zmienił adres zamieszkania, więc grzecznie loguje się do panelu i
    dokonuje zmian i widzi: swój PESEL
    Zastanawia się, ze nigdy PESELa nie podawał.
    Po zastanowieniu doszedł do wniosku, ze 2 lata temu wysyłał skan formularza
    z danymi osobowymi do jakiegoś adresata i skan ten jest w elementach
    wysłanych. Podejrzewa, ze firma hostingowa jako administrator, odczytała
    dane i sami uzupełnili dane w panelu bez wiedzy a tym bardziej zgody
    klienta.

    Macie jakieś pomysły jak tu klient może coś ugrać dla siebie ?
    Czy wogóle jest szansa wygrać tę sprawę ?

    --
    Karol M.
    2020.07.11 20:20:26

  • 2. Data: 2020-07-11 23:33:24
    Temat: Re: Firma hostingowa wzięła sobie dane z mejla
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-11 o 20:21, Karol pisze:
> [...]
    > klienta.
    >
    > Macie jakieś pomysły jak tu klient może coś ugrać dla siebie ?
    > Czy wogóle jest szansa wygrać tę sprawę ?

    Raczej słabe do udowodnienia, że "nigdy nie podawał".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2020-07-12 09:53:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.07.2020 o 23:33, Liwiusz pisze:

    > Raczej słabe do udowodnienia, że "nigdy nie podawał".

    Co więcej, wątpię, by przeglądali pocztę klientów. Choćby ze względów
    technicznych. To masa danych przeważnie zbędnych. W razie udowodnienia,
    pomijając konsekwencje wizerunkowe, to grozi odpowiedzialnością karną.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-07-12 09:59:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-07-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Co więcej, wątpię, by przeglądali pocztę klientów. Choćby ze względów
    > technicznych. To masa danych przeważnie zbędnych. W razie udowodnienia,
    > pomijając konsekwencje wizerunkowe, to grozi odpowiedzialnością karną.

    To jest dylemat sprowadzający się do 2ch pytań: (1) na kiego kija ktoś
    miałby podawać dobrowolnie swój PESEL, vs. (2) na kiego kija, jakaś
    firma miałaby ten PESEL tak chcieć, że aż zrobiła przegrzeb załączników
    do poczty.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2020-07-12 10:35:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > miałby podawać dobrowolnie swój PESEL, vs. (2) na kiego kija, jakaś
    > firma miałaby ten PESEL tak chcieć, że aż zrobiła przegrzeb załączników

    Celne. Dlatego też sądzę, że w którymś miejscu podanie tego PESEL było
    obowiązkowe i gość to wpisał. Nie przychodzi mi do głowy chwilowo, w
    ogóle po co firmie hostingowej te dane. Po za tym nie tylko musieliby
    załączniki przeglądać, ale jeszcze dodatkowo mieć pewność, że
    kwestionariusz jest klienta używającego poczty, co wcale takie oczywiste
    nie jest. Mógł wysyłać kwestionariusz kogoś z rodziny, czy zgoła innej
    przypadkowej osoby.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2020-07-12 11:50:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Jul 2020 09:53:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Co więcej, wątpię, by przeglądali pocztę klientów. Choćby ze względów
    > technicznych. To masa danych przeważnie zbędnych.

    Szczegolnie, ze mowa o skanie.

    Nie ma pesela w jakis ewdencjach dzialalnosci gospodarczych ?

    A moze kiedys musial podac, bo jakas obowiazkowa rejestracja ...

    J.

  • 7. Data: 2020-07-12 17:37:36
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...pl>

> [...]
    > kwestionariusz jest klienta używającego poczty, co wcale takie oczywiste
    > nie jest. Mógł wysyłać kwestionariusz kogoś z rodziny, czy zgoła innej

    Byc może kiedyś nie zbierali, a niedawno doczytali się w ustawie o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną i jest pole do uzupełnienia, ale
    nie uzależniają dalszego świadczenia usługi od uzupełnienia.

    Może przypadkiem trafili ? Może ze względów bezpieczeństwa różnego
    skanują pocztę i robią OCR skanów i załączników ?
    To Polska firma hostingowa ?

  • 8. Data: 2020-07-12 17:39:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...pl>

    W dniu 2020.07.12 o 11:50, J.F. pisze:

    > Szczegolnie, ze mowa o skanie.
    >
    > Nie ma pesela w jakis ewdencjach dzialalnosci gospodarczych ?
    >
    > A moze kiedys musial podac, bo jakas obowiazkowa rejestracja ...

    w CEIDG nie ma publicznie ujawnionych PESELi, w REGONIE też, są w
    strefie niejawnej. w KRSie są jawne PESELe

  • 9. Data: 2020-07-12 20:19:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poczta google ocr-uje załączniki, szczena mi opadła gdy kiedyś szukałem po jakimś
    słowie kluczowym we własnej poczcie i poczta
    google (wersja gazeciana przed kilku laty) odnalazła mi mail z załącznikiem w postaci
    zzipowanego skanu pdf (oryginalnie nie
    ocr-owanego) z takim słowem.

    -----

  • 10. Data: 2020-07-12 20:21:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No i w EKW.
    Uważam, że nie powinno być ani w KRS, ani w EKW (może pierwsze dwie i ostatnie dwie
    cyfry, czyli rok urodzenia i cyfry kontrolne).

    -----