  • 11. Data: 2020-07-15 14:55:41
    Temat: Re: Scenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru"
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.07.2020 o 14:30, rowerex rowerex pisze:

    > Mylisz się - nie wyszedłem, tylko wybiegłem - i to po całkiem skrupulatnych
    PR-owych przygotowaniach :)

    > Pozdr-
    > -Rowerex

    widać, że napalony na nią byłeś

  • 12. Data: 2020-07-15 16:00:30
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 15 lipca 2020 14:56:23 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

    PR-owych przygotowaniach :)

    > widać, że napalony na nią byłeś

    Tekst układałem bardzo długo - pisanie wulgaryzmami jest wbrew pozorom
    niezmiernie trudne. Ale "pijesz" do klientki - zapewne z autopsji :P - ja owej
    nie pamiętam, a w ogóle to ją zmyśliłem, jedyna prawdziwa rzecz, to komunikat
    "nie wymieniamy (...)" wiszący w markecie, reszta to wpuszczanie w maliny celem
    uzyskania odpowiedzi na grupie, uzyskanej zresztą skutecznie. Starczy? ("uwiąd"
    też, ale to polszczyzno-poprawne słowo, patrz słownik) :P

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 13. Data: 2020-07-15 16:37:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.07.2020 o 16:00, r...@o...pl pisze:

    > Tekst układałem bardzo długo - pisanie wulgaryzmami jest wbrew pozorom
    > niezmiernie trudne.

    jak jesteś napalony to nie nawet taki tekst przychodzi do głowy:)

  • 14. Data: 2020-07-15 22:06:23
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 15 lipca 2020 08:58:31 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > dobra wola i podstawy prawnej tu nie ma

    "Dobra wola" skutkująca "fatalnymi skutkami" - klient informowany o zaniechaniu
    "dobrej woli" myśli, że odebrano mu prawo którego _nigdy_ nie miał, ba, pomyśli
    nawet, że nie ma już żadnych praw...

    To jak przy przepuszczaniu pieszych czekających przed przejściem - zawsze są
    dyskusje, czy "dobra wola" kierowcy przepuszczającego czekających pieszych
    jest gorsza od ewidentnego złamania prawa - jeden "przepuści", drugi "nie
    przepuści" - przepuszczający wykazuje "dobra wolę", a "nie przepuszczający"
    nie łamie żadnego prawa, więc w konsekwencji, to ten pierwszy może się bardziej
    przyczyniać "niechcący" do wypadków wpajając pieszym nawyki niezgodne prawem...

    A kontynuując mój poziom retoryki w tym wątku dodam jeszcze sakramentalne:
    zajebana kurwa, wy chuje! :P

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 15. Data: 2020-07-16 19:09:52
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Żadna gra słów. Gwarancji udziela producent. Czasem udziela, a czasem
    > nie. Sprzedawca sprzedając konsumentowi (czyli bez faktury) odpowiada za
    > "zgodność towaru z umową". Jest do tego osobna ustawa. Rękojmia, to
    > między osobami cywilnymi, jak ktoś coś komuś sprzedaje. W marketach
    > czasem po prostu jest osobne unormowanie, że do iluś tam dni można
    > zwrócić nieużywane - ale to ich dobra wola. Klientka nie dogadała się z
    > kasjerką po prostu, bo pewnie z tej dobrej woli zrezygnowali z powodu COVID.

    Jak ma paragon to może pójść do kierownika sklepu i wymienić albo zwrócić.

    --
    animka

  • 16. Data: 2020-07-16 20:59:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-16 o 19:09, Animka pisze:

    > Jak ma paragon to może pójść do kierownika sklepu i wymienić albo zwrócić.

    Iść może, ale nic nie wywalczy.

    Robert

  • 17. Data: 2020-07-16 21:50:56
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Iść może, ale nic nie wywalczy.

    A niby dlaczego ma walczyć jak ma paragon. Może nawet zwrócić.
    2 razy, a może 3 razy mi wymieniali niedziałające urządzenia na niewadliwe.

    --
    animka

  • 18. Data: 2020-07-17 10:06:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-15 o 22:06, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > przepuści" - przepuszczający wykazuje "dobra wolę", a "nie przepuszczający"

    Art. 49.1 Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    pkt. 2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz
    w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na
    drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za
    tym przejściem lub przejazdem;

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2020-07-17 10:09:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-17 o 10:06, Adam pisze:

> [...]
    > przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten
    > obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;

    Przed skrzyżowaniem też nie można się zatrzymywać, jednak z tego nikt
    nie wyciąga absurdalnego wniosku, że ustępując pierwszeństwa nie można
    stawać.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2020-07-17 10:16:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 17, 2020 at 10:10:02 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

    > Przed skrzyżowaniem też nie można się zatrzymywać, jednak z tego nikt
    > nie wyciąga absurdalnego wniosku, że ustępując pierwszeństwa nie można
    > stawać.

    hm...
    ustepujac pierwszeswo mozna sie zatrzymac, "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie
    się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub
    pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się,
    zwolnienia lub przyspieszenia kroku;"

    Natomiast nie za bardzo mozna legalnie zatrzymac sie przed skrzyzowaniem, zeby
    wypuscic kogos z podporzadkowanej ;) (pomijajac przypadki typu brak mozliwosci zjazdu
    ze skrzyzowania po wjechaniu itp...)