eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoScenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru" › Re: Scenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin2
    !goblin.stu.neva.ru!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.high
    winds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01
    .news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Scenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru"
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <e...@g...com>
    <5f0de9a8$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 14 Jul 2020 22:11:48 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.10.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <5f0e1185$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.0.25.107
    X-Trace: 1594757509 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 525 31.0.25.107:2164
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2899
    X-Received-Body-CRC: 1993477675
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:799633
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 14.07.2020 o 19:38, r...@o...pl pisze:
    > W dniu wtorek, 14 lipca 2020 19:21:46 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    >> W dniu 2020-07-14 o 18:00, r...@o...pl pisze:
    >>> Scenka z marketu - klientka postawiła na taśmie kasy czajnik elektryczny i pyta
    >>> kasjerkę: "czy mogę wymienić, jakby coś nie działało?"
    >>>
    >>> Kasjerka pokazuje na wiszący przy kasie komunikat: "w związku z (....) nie
    >>> wymieniamy towaru (...)" i mówi: "niestety nie można".
    >>>
    >>> Zatem przekaz dla klientki był taki: kupiłaś gupia krowo, nie działa, wal się,
    >>> wypierdalaj, korona winny.
    >>>
    >>> Będąc następnym zapytałem kasjerkę o podstawa prawną - rzecz jasna nie miała
    >>> o tym pojęcia. No więc jaka jest podstawa prawna takiego komunikatu dla klientów?
    >>> Jakieś rozporządzenie coś zmieniło?
    >>
    >> Pytała o wymianę, a nie gwarancję, rękojmię.
    >
    > Gra słów: "wymienić, jeżeli nie będzie działać" - czyli gupia-cipa-krowa była
    > na tyle prymitywną pizdą, że nie potrafiła złożyć tego zdania w jedno ze
    > słów typu "gwarancja" lub "rękojmia". Zatem: "klientów debili nie obsługuje się
    > - motłochu ze wsi wypierdalaj do dyskontów, jeżeli nie znasz podstaw języka
    > polskiego!" :P

    Żadna gra słów. Gwarancji udziela producent. Czasem udziela, a czasem
    nie. Sprzedawca sprzedając konsumentowi (czyli bez faktury) odpowiada za
    "zgodność towaru z umową". Jest do tego osobna ustawa. Rękojmia, to
    między osobami cywilnymi, jak ktoś coś komuś sprzedaje. W marketach
    czasem po prostu jest osobne unormowanie, że do iluś tam dni można
    zwrócić nieużywane - ale to ich dobra wola. Klientka nie dogadała się z
    kasjerką po prostu, bo pewnie z tej dobrej woli zrezygnowali z powodu COVID.


    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1