  • 1. Data: 2015-07-09 13:24:57
    Temat: Sąsiedzki problem z internetem
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    Mieszkam w domu, który jest oddalony od głównej drogi o jakieś 60-70 m.
    Pomiędzy moim domem, a ulicą są jeszcze 2 domy. Jeden bezpośrednio
    graniczy z ulicą (A), drugi został niedawno wybudowany pomiędzy (B). Do
    mojego domu i tego domu pomiędzy prowadzi droga gruntowa, która w sumie
    ma 5 właścicieli. Tą drogą puszczone są: gaz, woda, kanalizacja.
    Natomiast prąd przez słupa na posiadłości B. Ponieważ mój dom został
    wybudowany jakieś 30 lat wcześniej, więc właściciel działki B wpiął się
    do rury wodociągowej , która jest na mojej działce i jego instalacja
    biegnie przez 1/2 mojej działki. Wczoraj zaproponowano mi założenie
    internetu poprzez światłowód, ale firma, która ma to zrobić chce
    wykorzystać słupa energetycznego, który jest na działce (B.
    Przedstawiciel dostawcy internetu podjechał wczoraj z umową wejścia na
    posesje i powieszenia światłowodu. Nie było problemu, w domu mieszka
    małżeństwo (oboje są właścicielami) i podpis na umowie złożył małżonek.
    Dziś telefon do dostawcy, że jednak umowa nieważna, bo oboje małżonków
    się nie podpisali i zmiana (już nie wyrażają zgody). To robota ich
    córki, bo sobie uknuła w głowie, że działka będzie rozkopywana i nie
    wyraża zgody-nie, bo nie. Czy teraz w ramach podziękowania mogę zakręcić
    zawór wodociągowy do ich posiadłości? Może da im to do myślenia, że nie
    mieszkają sami i są uzależnieni od innych sąsiadów. Teraz ma internet
    radiowy, ale nowy dostawca daje prędkość 12x większą za mniejsze
    pieniądze i trochę mi zależy na tej zmianie. Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2015-07-09 14:09:52
    Temat: Re: Sąsiedzki problem z internetem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jingiel wrote:
> [...]
    > radiowy, ale nowy dostawca daje prędkość 12x większą za mniejsze
    > pieniądze i trochę mi zależy na tej zmianie. Proszę o pomoc.

    zaproponuj im ze sie z nim tym internetem podzielisz za darmo przez rok.

  • 3. Data: 2015-07-09 14:16:58
    Temat: Re: S?siedzki problem z internetem
    Od: jingiel <x...@x...xx>

    --

    Komputera nie maj?

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 4. Data: 2015-07-09 15:02:05
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > zaproponuj im ze sie z nim tym internetem podzielisz za darmo przez rok.

    Komputera nie mają.

  • 5. Data: 2015-07-09 18:10:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jingiel wrote:

    > Komputera nie mają.

    to dorzuc jescze laptopa

  • 6. Data: 2015-07-09 18:50:35
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-09 o 18:10, witek pisze:

    > to dorzuc jescze laptopa

    Hehe

  • 7. Data: 2015-07-09 18:57:46
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2015-07-09 o 13:24, Jingiel pisze:
> [...]
    > radiowy, ale nowy dostawca daje prędkość 12x większą za mniejsze
    > pieniądze i trochę mi zależy na tej zmianie. Proszę o pomoc.

    jak nie mieli zgody i nie zasiedzieli jej to ja bym poszedł pogadać:
    dajecie zgodę w zamian za wodę

    nie widzę tu nic nielegalnego aby wysłać wezwanie do zaprzestania
    naruszania z terminem do usunięcia, jak w tym terminie nie usuną to
    zakręcamy

    Icek

  • 8. Data: 2015-07-09 20:04:39
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2015-07-09 o 18:57, Icek pisze:

> [...]
    >
    > nie widzę tu nic nielegalnego aby wysłać wezwanie do zaprzestania
    > naruszania z terminem do usunięcia, jak w tym terminie nie usuną to

    No zgodę mieli pewnie jeszcze od ojca. Chyba ustną, choć do końca pewny
    nie jestem. Z drugiej strony sytuacja się zmieniła. Zachodzi służebność
    przesyłu. Jeszcze dostawca internetu ma umowę na wykorzystanie słupów
    elektrycznych i twierdzi, że powyżej 3 m nie musi mieć zgody właściciela
    posesji, ale z drugiej strony nie chce iść na udry.

  • 9. Data: 2015-07-10 08:54:14
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Jingiel" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzależnieni od innych sąsiadów. Teraz ma internet radiowy, ale nowy
    > dostawca daje prędkość 12x większą za mniejsze pieniądze i trochę mi

    Sprubuj skontaktować się z tą ih curką.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 10. Data: 2015-07-10 09:23:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]

    > radiowy, ale nowy dostawca daje prędkość 12x większą za mniejsze
    > pieniądze i trochę mi zależy na tej zmianie. Proszę o pomoc.
    Ćwiczyłem kilka razy na własnym przykładzie temat bezinteresownej
    polskiej złośliwości (raz prąd, raz gaz i raz TV kablowa), a więc mam
    niejakie rozeznanie.
    Moja rada: nie zakręcaj im wody, ale przykręć tak, aby mieli 1/12 tej
    wydajności, co teraz - proporcjonalnie do Twojego internetu. Nie będą
    się mieli czego czepić, a da im do myślenia.
    Jacek