  • 1. Data: 2015-07-08 05:10:11
    Temat: Powołanie biegłego - jakie ma znaczenie
    Od: borys <b...@o...pl>

    Witam

    Czy decyzja bieglego na sprawie ma kluczowe znaczenie dla sprawy???
    Wczoraj hołek został skazany bo biegly wskazal ze jechal o duzo za
    szybko i sad od razu wydal wyrok, nie patrzyl na opinie innych.

  • 2. Data: 2015-07-08 05:16:44
    Temat: Re: Powołanie biegłego - jakie ma znaczenie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    borys wrote:
    > Witam
    >
    > Czy decyzja bieglego na sprawie ma kluczowe znaczenie dla sprawy???
    Zwykle tak.

    > Wczoraj hołek został skazany bo biegly wskazal ze jechal o duzo za
    > szybko i sad od razu wydal wyrok, nie patrzyl na opinie innych.

    a jakie byly te opinie innych i kto to są ci inni.

  • 3. Data: 2015-07-08 07:08:50
    Od: borys <b...@o...pl>

    W dniu 2015-07-08 o 05:16, witek pisze:

    > Zwykle tak.

    > a jakie byly te opinie innych i kto to są ci inni.

    sady apelacyjne wydaly calkiem inny wyrok, co innego, niz to co pisze
    biegly, czy mozna podwazyc jego slowa bo sie myli

  • 4. Data: 2015-07-08 10:26:36
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W tym kraju bezprawia zadnego . Sady to zwykle dziwki na uslugach
    wiekszych dziwek.

  • 5. Data: 2015-07-08 11:41:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    borys wrote:

    > sady apelacyjne wydaly calkiem inny wyrok, co innego, niz to co pisze
    > biegly, czy mozna podwazyc jego slowa bo sie myli

    A to juz wg procedury.
    Nie ma znaczenia jaki wyrok wydały sądy tylko czy proceduralnie
    przysługuje odwołanie lub kasacja.

  • 6. Data: 2015-07-09 00:10:02
    Od: Sonn <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-08 o 10:26, LeonKame pisze:
    > W tym kraju bezprawia zadnego . Sady to zwykle dziwki na uslugach
    > wiekszych dziwek.

    Jak się domyślam płaciłeś skoro jesteś tak dobrze zorientowany?

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2015-07-09 13:17:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "borys" napisał w wiadomości
> [...]

    Ogolnie, to zasadniczo ma kluczowe znaczenie dla sprawy.
    Z tym, ze nie decyzja, ale opinia bieglego.

    Akurat w tej sprawie to nie bardzo bylo sie na inne opinie patrzec.
    Policjanci twierdzili ze jechal 204, Holowczyc twierdzil ze wolniej,
    i wysuwal uzasadnione uzasadnienia.

    https://www.youtube.com/watch?v=9aDrkOs0qMo
    https://www.youtube.com/watch?v=llMjoS__rOU

    Sad mogl stwierdzic ze funkcjonariusz nigdy nie klamie, albo powolac
    bieglego, ktory oceni na podstawie filmu.
    Powolal, wysluchal, skazal - nawiasem mowiac po amatorskiej analizie
    widac ze Holek jechal ~170 ... po terenie niezabudowanym.

    Natomiast ogolnie:
    a) bieglego powinna powolac juz policja/prokuratura, jesli oskarzony
    sie nie zgadza z opinia, to powoluje wlasnego bieglego, a sad majac
    dwie sprzeczne opinie powoluje wlasnego bieglego - trzeciego z kolei.
    a2) tzn tak bylo dawniej, gdy sad mial dociec prawdy, teraz gdy ma po
    amerykansku wysluchac argumentow stron, to nie wiem jak bedzie,

    b) nawet w sprawach gdzie wszystko wydaje sie jasne sad powinien
    bieglego powolac, bo ... z opinia bieglego moga strony polemizowac i
    bledy wytknac. A jak sad sam oceni, to jak mu powiedzec, ze glupi jest
    ?
    Aczkolwiek czesto sady to omijaja ... czesto tez slusznie.

    J.

  • 8. Data: 2015-07-10 09:43:52
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 9 lipca 2015 13:17:38 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > ?
    > Aczkolwiek czesto sady to omijaja ... czesto tez slusznie.

    Mogę się mylić ale coś mi się wydaje, że oskarżony też mógł
    powołać własnego biegłego, którego opinię sąd może uwzględnić
    (wysłuchać) albo i nie. Koszty biegłych na ogół ponosi przegrany.

    Andrzej.