  • 31. Data: 2009-01-14 09:20:40
    Temat: Re: Samowolny chrzest
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Tristan"

    > Nie ma obiektywnie
    > jednoznacznej podstawy areligijnej. Człowiek nie istnieje bez religii,

    Bzdura, istnienie człowieka to fakt biologiczny.

    > nawet jeśli jest ona religią ateistyczną.

    bzdurą popędzana, nie istnieje religia ateistyczna. Religia to doktryna
    wiary, jeżeli nie istnieje przedmiot wiary to nie ma jej doktryny.

    > I idąc tym tropem wydumanych
    > religii, obrazą religijną może być cokolwiek.

    określonego w doktrynie,

    > Mnie osobiście wkurza nienawiść niektórych do KK. Przeczytaj komentarze na
    > portalach w stylu WP.pl. Co drugi komentarz brzmi mniej więcej
    > tak ,,oczywiscie winni tego calego zdarzenia sa katolicy no i cle
    > pokolenie
    > JPII oraz zydzi'' (to jest łagodna wersja). Dzisiaj taki znalazłem pod...
    > doniesieniem o rozwodzie 8latki w Jemenie i praktykach muzułmańskich.

    Badania wykazują że przestępczość wśród wierzących jest statystycznie
    wyższa, niezależnie od religii.

    > Nie ma wolności religijnej. To złuda. Każdy jakąś religię wyznaje.

    Kłania się wynikanie z nieprawdziwego założenia, nie ma religii
    ateistycznych, więc nie każdy jest wyznawcą religii.

    > Nie ma też swobody wyboru, nasze wybory są zawsze wynikiem zewnętrznych
    > bodźców.

    Kolejne wydumane twierdzenie, behawior zwierząt, ludzi, w sferze
    emocjonalno-motywacyjnej wybiera zawsze maksymalną predykowaną wartość całki
    z przyjemności (lub minimalną z nieprzyjemności). Różnimy się tym co nam
    przyjemność (zadowolenie sprawia)

    > Nawet jeśli jest to antyreakcja.

    Tu już doszedłeś do sprzeczności wewnętrznej ze swoimi własnymi tezami.
    Gdyby prawdą było (chociaż nie jest) że:
    > Nie ma też swobody wyboru, nasze wybory są zawsze wynikiem zewnętrznych
    > bodźców.
    to każdy wybór byłby po prostu reakcją na "zewnętrzne bodźce" - czymże jest
    ta antyreakcja ??

    pzdr
    olo

  • 32. Data: 2009-01-14 09:38:52
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Dla chrześcijanina jest czymś więcej. Dla wyznawcy innej wiary to tylko
    > polanie wodą i nic nie znacząca formułka. I nie piętrz nieistniejących
    > problemów.

    Plus wpis do księgi chrztów. A tego już się nie da anulować.

    --
    Azja

  • 33. Data: 2009-01-14 09:41:43
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    >         Prywatnie jest mi to po prostu obojętne, szczególnie że sam swoje
    > dziecko ochrzciłem. Interesuje mnie po prostu prawna kwestia tematu.

    Chce tylko zauwazyc, ze jesli swoje ochrzciles a w/w jest ci
    "obojetne", to bardzo dziwne. Albo nie znasz dokryny katolickiej, wg
    ktorej chrzciles wlasne dziecko, albo...

    Moze sie czepiam slowek, ale takie postawy sa ostatnio dosc
    charakterystyczne...

  • 34. Data: 2009-01-14 10:00:17
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Dla chrześcijanina jest czymś więcej. Dla wyznawcy innej wiary to tylko
    > polanie wodą i nic nie znacząca formułka. I nie piętrz nieistniejących
    > problemów.

    OK - wycofuję się z tematu. Sam jestem chrześcijaninem i nie widzę
    żadnej szkodliwości w akcie chrztu, co zresztą wyraziłem na samym
    wstępie. Interesował mnie czysto prawny aspekt tematu w kontekście
    wolności religijnej, bez żadnych emocji. Jak widać, temat zamiast
    przynieść merytoryczne odniesienie do źródeł prawa, wywołał falę
    niezwykle emocjonalnych postów, niestety w dużej części nacechowanych
    nienawiścią oraz negatywnym stosunkiem do osoby której nawet nie znają.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 35. Data: 2009-01-14 10:05:03
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    adp pisze:

    > Chce tylko zauwazyc, ze jesli swoje ochrzciles a w/w jest ci
    > "obojetne", to bardzo dziwne. Albo nie znasz dokryny katolickiej, wg
    > ktorej chrzciles wlasne dziecko, albo...

    A czy ja napisałem że mi obojętny był chrzest własnego dziecka ?
    Napisałem że obojętne mi to, że tamto dziecko zostało ochrzczone. To
    przykre, że gdy elementem kontekstu stają się kwestie związane z religią
    nagle dyskusja zaczyna się zaogniać. Czy gdziekolwiek wyraziłem się
    jakobym był wojującym ateistą tudzież "innowiercą" któremu nie podoba
    się samowolny chrzest dziecka ?? Czy byłbyś łaskaw znaleźć chociaż
    podobne sformułowanie ?

    > Moze sie czepiam slowek, ale takie postawy sa ostatnio dosc
    > charakterystyczne...

    Mówisz o czepianiu się słówek ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 36. Data: 2009-01-14 10:12:13
    Od: ant <a...@n...tld>

    Animka wrote:
    > Mają prawo. W Warszawie jest nawet kościół dla mundurowych.
    > A skąd wiesz, że chrzcili dzieciaka w czasie pracy?

    Wyczytałem gdzieś, że przyjechała policja, a ksiądz szybko ochrzcił
    dzieciaka, a za chrzestnych robili mundurowi. Nie jest w sumie
    istotne w tym momencie czy to prawda czy tez nie, interesuje mnie,
    czy policjant w trakcie słuzby ma do tego prawo? Nie interesuje mnie
    też odpowiedź w stylu "Mają prawo. W Warszawie jest nawet kościół dla
    mundurowych..." bo tak może każdy powiedzieć. To, że kościół jest dla
    mundurowych nie znaczy, że mundurowi zamiast pracować mogą zamiennie
    się modlić. Mamy jakiś rozdział kościoła od państwa czy raczej to
    już jedność?

  • 37. Data: 2009-01-14 10:21:50
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jotte pisze:

    > Dyskutujesz z czubkiem szukającym nie pierwszy raz pretekstu do
    > idiotycznej dyskusji o niczym, byle tylko popisać sobie.
    > Może gdzie indziej ma bany, a tu mu nie ma kto dać, więc trolluje na
    > całego i chorą psyche zaspokaja.

    Byłeś już może u lekarza ? Czy newsy są wystarczającym lekarstwem na
    Twoje dysfunkcje emocjonalne ? :)

    Kurcze, Jotte - Twoje posty powinny mnie denerwować, oburzać albo
    wywoływać inne złe emocje. One jednak mnie śmieszą i wywołują litosne
    współczucie dla człowieka, który niewątpliwie cierpi. Śledzę Twoje posty
    od dłuższego czasu i zdążyłem się przekonać że stałym elementem Twoich
    wypowiedzi jest jad, arbitralnie wypowiadane wypowiedzi nacechowane
    nienawiścią, chamstwem wobec innych.

    Zmartwię Cię - nie jestem czubkiem, niestety - tak twierdzą moi
    przyjaciele i żona. A nawiasem - masz przyjaciół ? A żonę masz ? Nigdzie
    też nie mam banów, przynajmniej na razie. Psyche mam w miarę zdrową. Ci
    którzy mnie znają dużo lepiej od Ciebie, wyrażają swoim zachowaniem
    sympatię wobec mnie, najogólniej mówiąc szanują mnie.

    Wyjątkowo raz pozwoliłem sobie odnieść się do Twojej, pożałowania
    godnej, wypowiedzi. Dla sportu spróbowałem zniżyć się do Twojego poziomu
    i muszę Ci powiedzieć, że w tym jesteś jednak lepszy ode mnie. Cóż, lata
    praktyki czynią mistrza :)

    Przy okazji życzę Ci wszystkiego najlepszego - szczerze. Zbyt wiele
    osób znam które naprawdę wielkie tragedie osobiste maskują zachowaniami
    które w ocenie ogółu czynią ich najgorszym elementem. Jesteś
    niewątpliwie człowiekiem inteligentnym, być może nawet bardzo wrażliwym
    a to właśnie inteligentne, wrażliwe osobowości są szczególnie podatne na
    zmiany osobowości, które prowadzą do takich zachowań. Jeśli Twoje
    zachowanie jest ogólnie akceptowane wokół, to nie problem. Jeśli jednak
    miewasz w życiu codziennym problemy, może warto udać się do psychologa ?
    W przeciwnym wypadku może być tylko gorzej. Przemyśl to w spokoju...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 38. Data: 2009-01-14 10:26:42
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Azja"

    > Plus wpis do księgi chrztów. A tego już się nie da anulować.

    AFAIK jest apostazja.

    pzdr
    olo

  • 39. Data: 2009-01-14 10:28:25
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakobym był wojującym ateistą tudzież "innowiercą" któremu nie podoba
    > się samowolny chrzest dziecka ?? Czy byłbyś łaskaw znaleźć chociaż

    Ale w zupelnosci wystarcza to, co napisales. Niczego sie nie
    domyslalem.
    Powtorka z dokryny:

    1 "Bedziesz milowal blizniego swego..."
    2 "Nie bedziesz mial Bogow cudzych..."
    3 "Chrzest sw. konieczny do zbawienia"

    z 1 i 3 wynika, ze fakt ochrzczenia blizniego twego nie ma prawa byc
    ci obojetny
    z 2 wynika, ze prawo cywilne powinno byc dla ciebie podrzedne, mniej
    istotne niz 1 i 3.

    reszta to brak wiedzy i wyobrazni, co sie pisze...

    To nie jest tak, ze tematyka religijna zaognia. Jest to raczej
    tematyka, w zakresie ktorej jest najwiecej indolencji i niewiedzy. I
    dlatego posty w tej tematyce sa czesto tak razace.

  • 40. Data: 2009-01-14 10:43:10
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Sebcio"

    > OK - wycofuję się z tematu. Sam jestem chrześcijaninem i nie widzę żadnej
    > szkodliwości w akcie chrztu,

    Swego czasu periodyk NIE sfinansował badania wody święconej i jednak akt
    chrztu pewne zagrożenie niesie ;)

    > Interesował mnie czysto prawny aspekt tematu w kontekście wolności
    > religijnej,

    Nie wiem co to wolność religijna, ale nadrzędny akt prawny z jednej strony
    gawrantuje nam wolność wyznania a z drugiej KK przewiduje kary za obrażanie
    uczuć religijnych co daje w praktyce dość absurdalną mieszankę, tym bardziej
    że wyroki skazujące zapadają tylko za obrażanie jedynych słusznych uczuć
    :( Mamy więc praktycznie stan wolności wyznania, pod warunkiem szanowania WC
    i wszelkich przedmiotów kultu religii R-K. Z czym topikowy uczynek jest w
    pełni jest zgodny.

    pzdr
    olo