  • 1. Data: 2005-08-05 19:28:18
    Temat: Samotna matka z dzieckiem a zasiłek
    Od: "Latinka" <....@i...pl>

    Witajcie,
    Bardzo prosze o poradę w następującym temacie: koleżanka sama wychowuje 14
    letniego syna (ojciec ma ograniczne prawa rodzicielskie ze wzgl. na chorobę
    psychiczną), który sprawia jej kłopoty i zostanie umieszczony w ośrodku
    wychowawczym jakieś 300 km od miejsca zamieszkania. Do tej pory dostawała na
    syna zasiłek rodzinny czy pielegnacyjny - nie wiem jak sie to fachowo
    azywa - w kwocie ok. 150 zł. I wyobraźcie sobie, dowiedziała się, że nie
    dość na tym, że musi płacić za ten ośrodek, to jeszcze ten zasiłek zostanie
    jej zabrany...Podobno od września jakiś nowy przepis o tym mowi, sama ma II
    grupę inw., w zakładzie pracy chronionej zarabia 600 zł. Prosze Was
    popatrzcie w przepisy, czy tak rzeczywiście jest, może ona sie przesłyszała,
    nie wierze, zeby polskie prawo było aż tak bezlitosne wobec takich ludzi.
    Może istnieje chociaż szansa, żeby nie zabierali jej całego zasiłku, tylko
    np zostawili jej kwotę która wystarcza na ten ośrodek.
    Pozdrawiam
    Beata

  • 2. Data: 2005-08-14 06:34:53
    Temat: Re: Samotna matka z dzieckiem a zasiłek
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Latinka" <....@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > azywa - w kwocie ok. 150 zł. I wyobraźcie sobie, dowiedziała się, że nie
    > dość na tym, że musi płacić za ten ośrodek, to jeszcze ten zasiłek

    Ze względów oczywistych - to zasiłek na utrzymanie dziecka, nie jej. Dziecko
    przechodzi na utrzymanie podatników. Ona płaci tylko niewielką część kosztów
    pobytu syna w Ośrodku. My resztę. Zamiast pasożytować na zasiłku dla syna,
    niech wystąpi o obciążenie połową kosztów pobytu w Ośrodku ojca dziecka. Czy
    może liczyła na to, że z powodu swojej nieudolnosci wychowawczej zarówno
    alimenty jak i zasiłek dla dziecka będzie chować do własnej kieszeni.?
    Anna