  • 1. Data: 2005-08-05 19:11:41
    Temat: Przetarg - wymagania minimalne
    Od: n...@v...pl

    Czy zapis: "Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
    a.prowadzenie w ciągu ostatnich minimum 3 lat działalności gospodarczej w
    zakresie sprzedaży (handlu) maszynami biurowymi." nie narusza art. 7 ust. 1
    prawa zamówień
    publicznych ?? Czy można oprotestować przetarg na tej podstawie?

  • 2. Data: 2005-08-06 05:39:24
    Temat: Re: Przetarg - wymagania minimalne
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik <n...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1
    > prawa zamówień
    > publicznych ?? Czy można oprotestować przetarg na tej podstawie?

    Nie.
    Zamawiajacy ma prawo zawezic oferentów do grupy która specjalizuje sie w
    przedmiocie przetargu i ma w tej dziedzinie doswiadczenie kilkuletnie.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2005-08-08 06:00:01
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    n...@v...pl wrote:

> [...]
    > prawa zamówień
    > publicznych ?? Czy można oprotestować przetarg na tej podstawie?

    Oprotestować zawsze można.
    Wg mnie taki zapis narusza ww. art. bo dyskryminuje firmy które
    działają na rynku krócej niż wspomniane 3 lata choć wcale nie oznacza
    to że są gorsze.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 4. Data: 2005-08-08 06:05:51
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Lesio5 wrote:

> [...]
    > Zamawiajacy ma prawo zawezic oferentów do grupy która specjalizuje sie w
    > przedmiocie przetargu i ma w tej dziedzinie doswiadczenie kilkuletnie.

    Prowadzenie działalności przez okres iluś tam lat ma się nijak do
    doświadczenia. A co np. z firmą, która działa od roku, powstała w
    wyniku połączenia dwóch innych i zatrudnia wysokokwalifikowanych
    pracowników, którzy pracują w danej branży od 10 lat?
    A poza tym jaki wpływ na sprzedaż maszyn biurowych ma prowadzenie
    działałności dłużej niż trzy lata?

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 5. Data: 2005-08-08 07:54:31
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia 5 Aug 2005 21:11:41 +0200, n...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > prawa zamówień
    > publicznych ?? Czy można oprotestować przetarg na tej podstawie?

    A także na podstawie art. 22 ust. 2, jak najbardziej. Zamawiający ma prawo
    wymagać posiadania przez wykonawcę określonego doświadczenia, jednak
    warunek ten nie może odnosić się do doświadczenia "w latach", ale na
    przykład "w ilości sprzedanych maszyn biurowych".

    Por. np. Rzeczpospolita z 12 lipca br., dodatek "Dobra firma", artykuł
    Zofii Jóźwiak "Najtrudniej jest zacząć" - dwa ostatnie akapity (choć nie
    idealnie pasuje do tematyki, ten problem też jest tam pośrednio poruszony).

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/