  • 1. Data: 2007-09-02 20:01:45
    Temat: "Samodzielna" (bezprawna) eksmisja
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Jeszcze jedno mam pytanie
    (przyznaje ze prawo karne zupelnie nie jest moja domena)

    Jesli ktos samodzielnie dokonuje eksmisji (przemoca wdziera sie do
    mieszkania i wynosi stamtad lokatorow - uszkodzenia ciala niewielkie,
    siniaki itd, brak obrazen powyzej 7 dni) to jakie to bedzie
    przestepstwo? I jaka kara zagrozone?

    --
    pozdr
    luck

  • 2. Data: 2007-09-02 21:20:27
    Temat: Re: "Samodzielna" (bezprawna) eksmisja
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kauzyperda napisał(a):

> [...]
    > mieszkania i wynosi stamtad lokatorow - uszkodzenia ciala niewielkie,
    > siniaki itd, brak obrazen powyzej 7 dni) to jakie to bedzie

    Naruszenie miru domowego. Rok odsiadki. (art. 193 KK)

    To tak na początek - za samo wdarcie się do lokalu.

    Pewnie art. 191 KK też się przyda (użycie przemocy do zmuszenia do
    określonego działania, czyli wyprowadzki). 3 lata.

    Poza tym wszelkie koszta poniesione przez tych wyrzuconych w związku z
    tymczasowym zamieszkaniem gdzie indziej, koszta procesu o przywrócenie
    posiadania (praktycznie gwarantowana wygrana).

  • 3. Data: 2007-09-02 21:41:56
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > mieszkania i wynosi stamtad lokatorow - uszkodzenia ciala niewielkie,
    > siniaki itd, brak obrazen powyzej 7 dni) to jakie to bedzie

    To nie bedzie przestępstwo. Tylko wywalenie pijawek z własnego
    mieszkania ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 4. Data: 2007-09-02 21:47:12
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    kauzyperda pisze:

> [...]
    > mieszkania i wynosi stamtad lokatorow - uszkodzenia ciala niewielkie,
    > siniaki itd, brak obrazen powyzej 7 dni) to jakie to bedzie

    Art. 189 § 1 KK, art. 193 KK oraz możliwy art. 191. § 1 - to tak na
    szybko, tylko jeden rozdział Kodeksu Karnego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2007-09-02 21:48:12
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    Sebcio pisze:
    > Art. 189 § 1 KK, art. 193 KK oraz możliwy art. 191. § 1 - to tak
    > na szybko, tylko jeden rozdział Kodeksu Karnego.
    Dzieki!

    --
    pozdr
    luck

  • 6. Data: 2007-09-02 22:03:44
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    KrzysiekPP pisze:

    > To nie bedzie przestępstwo. Tylko wywalenie pijawek z własnego
    > mieszkania ...

    Weź Ty ze swoimi radami idź sobie gdzieś... Skąd wiesz że byli nie w
    porządku względem właściciela lokalu ? Zresztą nawet jeśli, to takie
    działanie może skończyć się odsiadką.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2007-09-02 22:04:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał
    > Jesli ktos samodzielnie dokonuje eksmisji (przemoca wdziera sie do
    > mieszkania i wynosi stamtad lokatorow - uszkodzenia ciala niewielkie,
    > siniaki itd, brak obrazen powyzej 7 dni) to jakie to bedzie przestepstwo?

    Naruszenie miru domowego.

  • 8. Data: 2007-09-02 22:31:58
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    KrzysiekPP pisze:
    > To nie bedzie przestępstwo. Tylko wywalenie pijawek z własnego
    > mieszkania ...

    Zebys ty wiedzial jak sie myslisz... ale przeciez z gory wiesz lepiej.
    Zazdroszcze takich zdolnosci :-/

    --
    luck

  • 9. Data: 2007-09-03 06:47:21
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kauzyperda" <l...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:fbf4ss$dtp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > mieszkania i wynosi stamtad lokatorow - uszkodzenia ciala niewielkie,
    > siniaki itd, brak obrazen powyzej 7 dni) to jakie to bedzie przestepstwo?

    witam!

    podzielam zdanie większości - na pewno sytuacje przez ciebie opisane
    kwalifikuję sie pod art.191 paragraf 1 kk, art.193 kk; dochodzi jeszcze
    art.157 paragraf 2 kk - uszkodzenie ciała na okres poniżej 7 dni - tu jednak
    musisz sam wystąpić z oskarżeniem prywatnym a potem do sądu cywilnego po
    odszkodowanie, albo jednocześnie w sądzie karnym;
    wszystkie przepisy tj. art.191 i art.193kk polecą w zbiegu (art.11 paragraf
    2 kk) a sąd wymierzy za te czyny jedną karę na podstawie przepuisu
    przewidującego karę najsurowszą (art.11 paragraf 3 kk w zw. z art.191kk)

    pzdr

  • 10. Data: 2007-09-03 07:40:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > To nie bedzie przestępstwo. Tylko wywalenie pijawek z własnego
    > mieszkania ...

    liczby na 6tke w totka tez podasz?